PIRELLI revolutioneaza pneurile de FORMULA 1 in 2013

img
Home / Stiri si noutati auto / PIRELLI revolutioneaza pneurile de FORMULA 1 in 2013

PIRELLI revolutioneaza pneurile de FORMULA 1 in 2013COMPOZITII MAI MOI SI O NOUA CONSTRUCTIE PENTRU MAI MULTA PERFORMANTA SI CEL PUTIN DOUA OPRIRI LA BOXE PE CURSANoile pneuri de Formula 1 au o perioada mai rapida de incalzire in timp ce timpul mediu pe tur de circuit scade cu 0,5 secundeNoile game P Zero si Cinturato pentru 2013, cu o mai mare degradare termica, au fost complet regandite de inginerii PirelliDiferentele de performanta intre fiecare compozitie depasesc acum 0,5 secunde pe tur. Scopul este sa avem mai multe opriri si mai multe posibilitati pentru depasiriNoul pneu de compozitie hard are o alta culoare anul acesta: portocaliuPirelli a inceput deja sezonul 2013 de Formula 1 cu o gama noua, revolutionara, a pneurilor P Zero pentru pista uscata si Cinturato pentru ploaie. Aceste noi pneuri au fost dezvoltate in acord cu cerintele echipelor si regulile forului tutelar, FIA. De cele mai recente evolutii au beneficiat compozitiile, care au devenit mai moi, structura, care este mai flexibila si coroana, care a fost intarita.Scopul tuturor acestor inovatii, care lucreaza bine impreuna, este de a imbunatati performanta si a creste degradarea termica, pentru a asigura cel putin doua opriri pe cursa si a deschide mai multe posibilitati pentru strategia echipelor.De asemenea, flancurile arata diferit, cu culori care sunt mai vizibile si cu un nou marcaj: portocaliu, care ia locul argintiului de anul trecut, indicand cea mai dura compozitie.„Sezonul 2013 continua filozofia adoptata de Pirelli anul trecut cand a dezvoltat gama initiala de pneuri de Formula 1 folosita in 2011”, a comentat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport. „Scopul este ca in mod constant sa asiguram noi provocari pilotilor si sa ne asiguram ca toate echipele incep sezonul in conditii de egalitate cand vine vorba de pneuri. Desi, acumuland foarte multe informatii cu fiecare Grand Prix anul trecut, echipele au inteles in final pe deplin cum functioneaza pneurile, dupa un spectaculos start cu sapte castigatori diferiti de etapa in primele sapte curse. Rezultatul la finalul anului a fost ca am avut curse mai putin disputate si unele chiar cu o singura oprire. Acest fenomen a fost observat si in 2011, dezamagind multi fani si determinand unele dintre echipe sa ne ceara sa dezvoltam in continuare pneurile, pentru a oferi provocari noi si ceva diferit. Gama de pneuri 2013 amesteca inca odata pachetul de carti pentru a asigura depasirile si cel putin doua, daca nu chiar trei opriri pe cursa.”Simulari pe computer si mii de kilometri de testeDezvoltarea gamelor 2013 pentru P Zero si Cintuarto a presupus mii de simulari pe computer facute de inginerii Pirelli pe parcusul lui 2012, utilizand soft-uri sofisticate pentru predictibilitate. Aceste simulari, care au fost sustinute de teste de laborator asupra compozitiilor, au fost integrate cu datele colectate la cinci teste private cu monopostul Renault R30. Masina de teste Pirelli a fost pilotata de Jaime Alguersuari si Lucas di Grasi la Jerez, Spa, Barcelona ( de doua ori) si Paul Ricard (pentru un test pe ud).Debutul noii game de pneuri P Zero si Cinturato 2013 se va produce la inceputul lunii februarie la Jerez in cadrul primului test oficial de Formula 1 al anului.Temperaturi mai ridicate, flancuri mai flexibile, performante mai buneCaracteristica definitorie a pneurilor Pirelli de Formula 1 in 2013 este compozitia mai moale in ansamblu, ceea ce le va permite sa atinga mai repede temperatura optima de operare si sa asigure timpi pe tur mai buni cu 0,5 secunde, decat anul trecut.Schimbarea tehnlogiei si evolutia pneurilor Pirelli a facut ca noul pneu hard – P Zero Orange – sa fie aproape echivalent in duritate cu pneul mediu de anul trecut. Efectul acestui lucru este o mai rapida degradare termica, in timp ce fereastra de performanta maxima a pneului a crescut. De asemenea, s-a imbunatatit tractiunea, ceea ce se traduce prin timpi mai buni pe tur, in special la iesirea din viraje si pe zonele de tractiune combinate, de la franare la accelerare si invers.Diferenta de performanta dintre diversele compozitii este acum mai mare de 0,5 secunde pe tur, fata de anul trecut cand de obicei era mai mica: in special in a doua jumatate a sezonului. Degradarea termica mai rapida si diferenta mai mare de performanta intre compozitii va incuraja depasirile pe durata cursei.11 seturi de pneuri slick asigurate fiecarei masini prin codul de bare Pneurile de Formula 1 sunt concepute in laboratoarele Pirelli din Milano si produse exclusiv in fabrica dedicata din Izmit, Turcia. Trecand controalele de calitate si alte verificari, pneurile sunt apoi trimise la hub-ul logistic din Didcot (Marea Britanie) de unde sunt imbarcate si trimise catre toate circuitele. Inca odata, fiecare masina de Formula 1 va avea 11 seturi de pneuri disponibile pe weekend, sase seturi de pneuri din compozitia mai dura si cinci din compozitia mai moale. In total, Pirelli deplaseaza 1.800 pneuri la fiecare etapa.Pneurile sunt alocate fiecarei echipe aleator, conform regulilor FIA, prin utilizarea unor coduri de bare. Oficialii FIA aloca pneurile echipelor, fara interventia Pirelli in acest process. Fiecare pneu are un cod de bare stantat pe flancurile sale, chiar inainte de procesul de vulcanizare, ceea ce efectiv echivaleaza cu un pasaport al pneului.Echipa Pirelli de pe circuit va avea 55 de persoane anul acesta, inclusiv montatori, personal logistic, personal auxliar si ingineri. Asa cum a fost intotdeauan cazul, fiecare echipa va avea un inginer Pirelli dedicat.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *