PIRELLI si Marele Premiu al Italiei 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / PIRELLI si Marele Premiu al Italiei 2011

PIRELLI si Marele Premiu al Italiei 2011PIRELLI VINE ACASA CU PNEURILE P ZERO DE COMPOZITIE MEDIE SI MOALEMarele Premiu al Italiei de la Monza este o cursa istorica si una dintre cele mai asteptate ale anului pentru Pirelli, mai ales ca circuitul este amplasat la doar o jumatate de ora de sediul general al companiei din nordul orasului Milano. Monza, circuitul care face parte din istoria Pirelli, este unul dintre cele mai rapide circuite din calendarul competitional, viteza medie fiind de aproximativ 250 km/h si reprezentand o provocare uriasa pentru pneuri, piloti si ingineri. Pirelli va aduce la Monza pneurile P Zero Albe, de compozitie medie, si pneurile P Zero Galbene, de compozitie moale, care trebuie sa faca fata solicitarilor circuitului de la Monza si, in acelasi timp, sa ofere fiecarei echipe posibilitatea de a alege strategia ideala in cursa.Circuitul istoric a fost inaugurat in 1922, iar in acest an Marele Premiu al Italiei a ajuns la editia cu numarul 82. Editia din 2011 este a 61-a desfasurata pe circuitul de la Monza. Pirelli a obtinut sase victorii acasa, in anii ’50, cand circuitul era cunoscut in special pentru virajele sale inclinate de mare viteza care sunt si astazi o atractie pentru turisti. Versiunea moderna a circuitului a suferit numeroase modificari pe parcursul ultimilor ani, dar a ramas acelasi circuit solicitant pe care este foarte dificil sa ai o tractiune perfecta la accelerare si franare pentru ca echipele aleg setari aerodinamice care sa ofere o forta de apasare mai scazuta pentru a maximiza viteza de top pe liniile drepte.Vibratoarele de pe sicane sunt foarte inalte ceea ce inseamna o incarcatura laterala foarte mare pentru pneuri, o problema suplimentara pentru pneuri care trebuie sa reziste pe parcursul a 53 de tururi extrem de solicitante.Chiar daca Monza este unul dintre cele mai solicitante circuite din calendarul competitional, unde pata de contact pe liniile drepte ajunge sa fie de trei ori mai mare decat de obicei, pilotii de top vor face, ca la oricare alta cursa, doua sau trei opriri la boxe.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Monza este o cursa foarte importanta pentru noi atat din punct de vedere tehnic, cat si din punctul de vedere al companiei. De abia asteptam cursa noastra de casa, mai ales ca acum campionatul a ajuns intr-un punct crucial pentru deznodamantul acestui sezon. Pe un circuit rapid precum Monza strategia in ceea ce priveste alegerea pneurilor este vitala. Timpul pierdut la boxe este extrem de greu de recuperat tinand cont ca aici se merge foarte mult timp cu acceleratia apasata la maximum. Ne asteptam la o diferenta de aproximativ o secunda intre pneurile de compozitie soft si cele medium, dar nu vom sti exact cum stam decat abia in prima sesiune de antrenamente libere. Versatilitatea anvelopelor noastre va fi un element cheie pentru ca ele se vor confrunta cu o gama variata de provocari in acest weekend. Este o provocare imensa pentru noi si de abia asteptam sa aratam acasa tot ce avem mai bun in tehnologia italiana.”CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Fernando Alonso (Ferrari): „Monza este o cursa speciala pentru fiecare pilot. Este cel mai rapid circuit din Campionatul Mondial si atunci cand pilotezi aici ai o senzatie extraordinara. Aceasta cursa este speciala si din motive emotionale atunci cand pilotezi pentru Scuderia Ferrari. Am simtit aceasta experienta pentru prima oara anul trecut. Sa castigi la Monza este incredibil: sa castigi pilotand un monopost rosu este chiar si mai incredibil. Sa fii pe podium in fata a mii de fani in rosu si fluturand steaguri de aceeasi culoare este pur si simplu coplesitor. Obiectivul nostru pentru acest an este la fel ca cel de anul trecut: sa castigam cursa. Stim ca avem potentialul de a ne atinge obiectivul, dar in acelasi timp stim si ca adversarii nostri sunt foarte puternici. Sunt sigur ca va fi o cursa foarte interesata asa cum au fost multe in acest sezon. Revenirea Pirelli in F1 a dus la cresterea spectaculozitatii campionatului, ceea ce a si fost unul din obiectivele stabilite la inceputul anului. Pentru acest lucru trebuie sa le multumim si cum putem sa o facem mai bine decat cu o victorie chiar in cursa lor de casa?”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:-    Monza a fost unul dintre circuitele pe care Pirelli le-a folosit pentru teste inaintea primului sezon din Formula 1.-    La Monza masinile vor rula cu un pachet aerodinamic care le ofera cea mai scazuta forta de apasare aerodinamica. Pachetul aerodinamic de la Monza va genera cu 15% mai putina forta de apasare aerodinamica decat cel folosit la Spa, locul de desfasurare al cursei anterioare. Acest lucru are un efect profund asupra pneurilor, permitandu-le sa derapeze mai mult.-    Setarea suspensiilor pentru circuitul de la Monza are, de asemenea, un impact asupra pneurilor. Forta de apasa scazuta inseamna ca monoposturile trebuie sa se bazeze foarte mult pe aderenta mecanica. Tocmai de aceea suspensiile  vor fi setate pentru a asigura o tractiune cat mai buna in timpul accelerarilor si franarilor. –     La Monza, Sebastian Vettel, campionul en-titre si liderul clasamentului general, a scris istoria. Germanul a devenit cel mai tanar castigator al unui Mare Premiu. In 2008, La varsta de 21 de ani si 73 de zile, Vettel a castigat Marele Premiu al Italiei. In acest top Fernando Alonso este pe locul secund: la varsta de 22 ani si 26 zile spaniolul a castigat Marele Premiu al Ungariei (2003).

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *