PIRELLI va testa o noua evolutie a pneurilor hard in Marele Premiu al Turciei

img
Home / Stiri si noutati auto / PIRELLI va testa o noua evolutie a pneurilor hard in Marele Premiu al Turciei

PIRELLI va testa o noua evolutie a pneurilor hard in Marele Premiu al Turciei Marele Premiu al Chinei a fost, potrivit multor specialisti, una dintre cele mai bune curse din ultimii ani. Dupa aceasta etapa, Pirelli ajunge în Turcia, pentru a doua cursa „de casa”, tinând cont ca toate cele 50.000 de anvelope Pirelli care vor fi folosite anul acesta de echipele din Formula 1 sunt produse la uzina din Izmit, aflata la doar o jumatate de ora de mers cu masina de circuitul Istanbul Park.Chiar daca circuitul este amplasat în Asia, la est de Bosfor, Marele Premiu al Turciei marcheaza începutul sezonului european din Formula 1. Totodata acesta este si momentul în care unele echipe vor veni cu noutati din punct de vedere tehnic si aerodinamic. Si Pirelli va pune la dispozitia tuturor echipelor, în timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, o noua evolutie a pneurilor de compozitie dura, numarul de anvelope disponibile pentru un weekend de cursa nefiind afectat de acest lucru. Pentru cursa din Turcia, pneurile nominalizate sunt de compozitie hard, ca prima optiune, si soft, ca optiune secundara, la fel ca si la primele trei curse din acest sezon competitional.Inaugurat în 2005, circuitul Istanbul Park, lung de 5,338 kilometri, este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai solicitante din acest sezon. Cel mai cunoscut viraj este Virajul Opt, unul complex, de stânga, cu apexuri multiple, care se abordeaza la viteze mari, solicitând, astfel, la maxim pneurile Pirelli.Începând cu etapa de la Istanbul, anvelopele Pirelli PZero vor fi marcate pe flanc cu culori si mai proeminente. Tot în Turcia este programata si etapa de debut din campionatele GP2 si GP3, campionate unde Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv de pneuri pentru urmatorii trei ani.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI DE CERCETARE SI DEZVOLTARE:Maurizio Boiocchi: „Asteptam cu nerabdare sa vedem cum se comporta noul tip de anvelope hard în sesiunile de teste de vineri. Dezvoltarea continua sta în centrul filozofiei Pirelli, asa ca, în colaborare cu toate echipele din Formula 1, lucram la versiuni noi ale anvelopelor, care vor aduce un plus de valoare acestui sport pe parcursul acestui sezon. Daca rezultatele sunt cele pe care le asteptam, intentionam sa folosim noile anvelope, care rezista mai mult decât cele în actuala compozitie hard, înca de la Barcelona, urmatoarea etapa din Formula 1. Acest tip de pneuri nu se uzeaza la fel de repede si pilotii pot parcurge, astfel, mai multe tururi de circuit. În acelasi timp însa, timpul necesar pentru încalzirea pneurilor este mai mare, perioada in care aderenta va fi mai scazuta.”CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Marele Premiu al Turciei este una dintre cele mai importante curse pentru noi, tinând cont ca avem aici fabrica de la Izmit, unde producem anvelope de peste 50 de ani. Vom avea foarte multi invitati importanti si sper sa avem parte de o cursa spectaculoasa pe acest circuit impresionant. Istanbul Park va supune pneurile unor teste extrem de dificile, din cauza virajelor foarte rapide, a suprafetei denivelate si foarte abrazive, dar si datorita fortelor uriase care actioneaza asupra masinii. Reputatia Virajului Opt este justificata si cred ca aici pneurile vor fi solicitate la maximum, iar uzura va fi foarte mare. Ma astept sa vad trei opriri la boxe pentru fiecare masina, dar, desigur, acest lucru va depinde si de strategia individuala a fiecarei echipe. În mod normal, în aceasta perioada a anului vremea este calda în Turcia, dar conform buletinelor meteorologice se pare ca va fi putin mai rece decât de obicei. În aceste conditii, sunt sigur ca ne asteapta înca un weekend extrem de interesant si de disputat pe circuit.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Kamui Kobayashi (Sauber): „Pâna acum nu am avut nicio problema legata de pneuri cu monopostul Sauber C30-Ferrari. De fapt, chiar am reusit sa facem în asa fel încât pneurile PZero sa reziste mai multe tururi de circuit. Este destul de dificil sa prevad cum se va desfasura situatia pe Istanbul Park. Nivelul de aderenta pe acest circuit este unul scazut, ceea ce înseamnâ ca masina are tendinta sa derapeze foarte mult. Cred ca va fi crucial sa încercam sa protejam cât mai mult posibil pneurile fata. Virajul care mie imi place cel mai mult, dar care, în acelasi timp, este si cel mai solicitant pentru pneuri, este celebrul Viraj Opt.” 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *