PRIMUL TREN FGC SEAT AJUNGE IN PORTUL BARCELONA

img
Home / Stiri si noutati auto / PRIMUL TREN FGC SEAT AJUNGE IN PORTUL BARCELONA

Primul tren FGC (Directia Generala a Cailor Ferate Catalunya) încarcat cu masini de la fabrica SEAT din Martorell a ajuns în portul Barcelona în aceasta dupa-amiaza. Joaquim Nadal, Ministrul Politicii Teritoriale si Lucrarilor Publice al guvernului catalan, împreuna cu Jordi Valls, presedintele Autoritatii Portuare din Barcelona, Joan Torres, presedintele FGC, Ramón Paredes, vice- presedintele departamentului de Resurse Umane din cadrul SEAT si Wolfram Thomas, vice – presedintele departamentului de Productie SEAT, au asteptat sa întâmpine convoiul la terminalul TermCat al portului. Acest nou serviciu va scoate anual aproximativ 25.000 de camioane de pe sosele. Investitiile totale în aceasta initiativa s-au ridicat la aproape 6,8 milioane de Euro. Legatura între SEAT-Martorell si portul Barcelona Linia FCG Llobregat-Anoia leaga Igualada de Barcelona via Martorell, Santa Coloma de Cervelló, Sant Boi si L’Hospitalet de Llobregat, precum si de alte municipii. Are o lungime de 139 km, dintre care 98 km sunt destinati exclusiv transportului de pasageri, iar 41 transportului de marfuri. Actualmente aceasta linie este folosita pentru transportul de marfuri între minele de la Súria si Sallent pâna la Martorell si portul Barcelona. Aceeasi linie trece la o distanta de doar 50 de metri de fabrica SEAT si foarte aproape de o legatura feroviara catre port. De aceea, pentru a garanta o conexiune între fabrica SEAT din Martorell si portul Barcelona, a fost construita o linie secundara care leaga fabrica de magistrala FCG. O parte a liniei principale a fost adaptata, fiind construit si un nou punct de acces la zona de descarcare. Pentru SEAT, darea în folosinta a acestui serviciu dovedeste clar angajamentul companiei fata de transportul feroviar, care devine astfel mult mai ecologic, profitabil si eficiente. Acest serviciu reuseste sa reduca rata accidentelor, prin absorbtia unui procent de aproape 70% din totalul transporturilor pe care marca spaniola le faciliteaza între Martorell si port. Potrivit declaratiei lui Ramón Paredes, vice – presedintele SEAT însarcinat cu resursele umane, serviciul nou introdus reprezinta “un clar exemplu de colaborare între sectorul public si cel privat. Obiectivul principal este dezvoltarea de infrastructuri necesare pentru a garanta competitivitatea si viabilitatea în companiile catalane si mediul lor”. Pentru a asigura conexiunea, a fost necesara construirea unei linii secundare de cale ferata, care sa asigure accesul la fabrica SEAT, dar si instalarea a noi aparate, precum si adaptarea electronicii, a semnalelor luminoase si a sistemelor de iluminare. Pentru finalizarea legaturii cu Portul Barcelona, linia de acces catre calea ferata a trebuit sa fie si ea adaptata. Întreaga lucrare a fost exectutata de GISA sub supravegherea Ministerului de Politicii Teritoriale si Lucrarilor Publice al guvernului catalan (PTOP). O investitie în valoare de 6, 8 milioane de Euro Acest nou serviciu de cale ferata reprezinta fructul colaborarii dintre guvernul catalan, Autoritatea Portuara din Barcelona si SEAT. Astfel, în iunie 2005 a fost semnat un acord prin care Departamentul Catalan pentru Lucrari Publice se angajau sa construiasca o linie de legatura între Caile Ferate din Catalunya si fabrica SEAT situata în Martorell, împreuna cu întreaga retea de cai corespondente. Aceasta actiune a necasitat o investitie de 3 milioane de Euro. Mai mult decât atât, costurile de adaptare a rutei adaptate de catre Directia Generala a Cailor Ferate Catalunya au dus la un total de 710.000 de Euro, în timp ce achizitia unui nou material transportabil a costat 2,3 milioane de Euro. SEAT îsi asuma cheltuielile de transport al vehiculelor destinate acestei noi linii. Angajament asumat Prin introducerea acestui nou serviciu destinat transportului de marfuri, s-au prevazut doua trenuri zilnice care sa transporte 80.000 de automobile pe an. Proiectul, care a obtinut premiul pentru cea mai buna initiativa logistica, este un nou pas catre impulsionarea unei mobilitati sustinute. Datorita acestui serviciu traficul se va descongestiona, astfel evitându-se circulatia a 25.000 de camioane pe an, ceea ce presupune o scadere a emisiilor de CO2 precum si un imbold în utilizarea transportului de marfuri cu ajutorul cailor ferate.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *