PSA Peugeot Citroen este lider in Tehnologia Clean Diesel

img
Home / Stiri si noutati auto / PSA Peugeot Citroen este lider in Tehnologia Clean Diesel

PSA Peugeot Citroen este lider in Tehnologia Clean DieselPSA Peugeot Citroën este prima companie care a comercializat Filtrul de Particule (DPF/FAP)Spre sfârsitul anilor 90`, PSA Peugeot Citroën a introdus pe piata noua generatie de propulsoare Diesel HDi, care a facut posibila o reducere de 70% a emisiilor de particule, de la 100 mg/km la mai putin de 30 mg/km.Pentru a elimina toate aceste emisii, inclusiv particulele ultra-fine, Grupul a inventat Filtrul Activ de Particule, (FAP) care a echipat în premiera mondiala modelul Peugeot 607 din 2000, cunoscând o raspândire vasta în anul 2007. Tehnologia echipeaza toate modelele Peugeot si Citroën începând cu anul 2010. Astazi, aproximativ 6 milioane de autovehicule Peugeot si Citroën sunt echipate cu FAP.Filtrul de particule este un sistem mecanic ce livreaza o eficienta de 99.9%, indiferent de etapa de utilizare a propulsorului dieselUn raport al Agentiei Franceze de Management al Mediului si Energiei (ADEME) arata ca majoritatea particulelor care ajung pâna la nivelul alveolar al plamânilor au o dimensiune cuprinsa între 5-100 nanometri. Tocmai aici îsi demonstreaza eficienta FAP, eliminând peste 99.9% dintre particule. Colectate în structura filtrului, acestea sunt arse în timpul regenerarii.FAP-ul este un sistem mecanic eficient ce colecteaza particulele în mod continuu, indiferent de faza de utilizare a vehiculului, inclusiv în timpul pornirii la rece sau la cald, atât în oras cât si pe autostrada, chiar si atunci când filtrul este plin. Pentru a garanta functionarea autovehiculului, filtrul se autocurata automat printr-un procedeu denumit regenerare, prin care particulele colectate sunt arse.Filtrul Activ de Particule Peugeot Citroën este cel mai eficient de pe piataSpre deosebire de rivalii sai, care au optat pentru filtrele catalitice, PSA Peugeot Citroën a optat pentru o solutie FAP cu aditivare. În afara faptului ca permite filtrului sa se regenereze de patru ori mai repede fata de un filtru catalitic, aditivarea ofera o eficienta optima a FAP indiferent de conditiile de sofat, inclusiv în mediul urban, optimizând consumul de carburant.În consecinta, propulsoarele Diesel PSA Peugeot Citroën sunt robuste si compatibile cu toate tipurile de carburant diesel, inclusiv amestecuri ce contin pâna la 30% biodiesel.Tehnologia de aditivare este de asemenea recunoscuta ca fiind superioara în materie de emisii de NO². Conform unui raport recent întocmit de Agentia Franceza pentru Securitatea Sanitara a Mediului si Muncii (AFSSET), atunci când rata de penetrare în cazul filtrelor de particule aditivate (dintre toate autovehiculele echipate cu FAP) depaseste aproximativ 30%, emisiile totale de NO² pentru vehiculele usoare (cu sarcina usoara) ar trebui reduse pâna în 2014.Propulsoarele diesel-hibride PSA Peugeot Citroën reprezinta înca un pas înainte în ceea ce priveste grija fata de mediuEste important sa ne reamintim ca motoarele diesel ofera deja un numar mare de beneficii fata de mediu, tinând cont de faptul ca autovehiculele echipate cu ele emit cu 15% pâna la 20% mai putin CO² pe kilometru comparativ cu un autovehicul pe benzina similar.PSA Peugeot Citroën face astfel un pas înainte gratie tehnologiei HYbrid4, ce combina un motor diesel echipat cu FAP cu un motor electric pentru a optimiza consumul de carburant, în special în timpul condusului în mediul urban, pastrând în acelasi timp calitatea aerului si reducând nivelul gazelor de sera. Inovatia „made in France” a fost lansata în premiera mondiala în 2012 la Peugeot 3008, 508 RXH, 508 Sedan si Citroën DS5.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *