Perspectiva si strategia Mercedes-Benz Romania in 2014
Perspectiva si strategia Mercedes-Benz Romania in 2014Pornind de la evolutia pozitiva din 2013, evidentiata de lansarea de produse inovatoare, crearea de experiente de brand interesante, consolidarea parteneriatelor de afaceri si valoarea adaugata oferita de serviciile After-Sales, CEO-ul Mercedes-Benz România, Boris Billich, împartaseste viziunea si asteptarile sale pentru noul an.Începând cu luna iunie 2013, domnul Boris Billich a preluat pozitia de CEO si Presedinte al Mercedes-Benz România.Previziunile pentru 2014: o usoara crestere în industria auto Ca prognoza pentru noul an, domnul Billich si-a exprimat asteptarile în timpul unei sesiuni de informare a presei. Astfel, el prevede o usoara crestere a cotei de piata, atât în segmentul premium, cât si pe piata auto, în general. Prin strategii dedicate, Mercedes-Benz România îsi propune sa atinga cele mai bune rezultate si sa consolideze pozitia companiei în toate segmentele.“În 2014 ne asteptam ca tot mai multi clienti sa opteze pentru achizitionarea unui autovehicul nou sau a unuia rulat. În acest sens, ne-am propus sa facem din 2014 un an chiar mai bun la nivel de vânzari si servicii post-vânzare. Suntem încrezatori ca strategia noastra va conduce la o crestere a satisfactiei si a fidelizarii clientilor si, în consecinta, la cresterea cotelor noastre de piata. În plus, am întâlnit în România o echipa puternica si dedicata, iar împreuna suntem determinati sa depunem toate eforturile pentru ca si în 2014 sa furnizam servicii de înalta calitate si produse de clasa mondiala”, a declarat domnul Boris Billich, CEO al Mercedes-Benz România.Mentinerea standardelor înalte ramâne un obiectiv clar pentru 2014 Unul dintre principalele obiective ale Mercedes-Benz România continua sa fie obtinerea unui nivel înalt de satisfactie din partea fiecarui client. Mercedes-Benz România îsi propune sa depaseasca în mod constant asteptarile si cerintele clientilor, trecând de la „clienti satisfacuti” la „clienti fericiti” si parteneri pe termen lung, oferindu-le în permanenta motive pentru a se bucura de statutul de proprietar al unui autovehicul Mercedes-Benz. Si în 2014, Mercedes-Benz România va mentine cel mai ridicat nivel al standardelor de calitate. Compania va continua sa ofere servicii complete si, în acelasi timp, sa le personalizeze pentru toti clientii, indiferent daca acestia sunt proprietari de autoturisme, autovehicule comerciale usoare sau camioane.2013 a însemnat un an bun în vânzari pentru Mercedes-Benz România În comparatie cu 2012, vânzarile de anul trecut au crescut semnificativ, la nivel general, luând în considerare toate unitatile de business Mercedes-Benz România. Evolutia de ansamblu a companiei indica o tendinta pozitiva si o crestere continua, atât în ceea ce priveste volumul, cât si calitatea, setând standarde mai înalte pentru obiectivele din anul 2014.În ceea ce priveste autoturismele, cu o crestere de 15% a înmatricularilor (fata de 2012) si o cota de piata de 36% în segmentul premium, Mercedes-Benz România a reusit sa se pozitioneze în 2013 ca lider în segmentul sau comparativ, pentru prima data din 2004.Acest rezultat a fost, de asemenea, generat de lansarea noului model – CLA, care extinde si mai mult gama Noii Generatii de Modele Compacte – si a binecunoscutelor modele Mercedes-Benz Clasa E si Clasa S. În acest an, Mercedes-Benz România va continua sa îsi extinda portofoliul de produse cu noi modele de automobile (Clasa C, GLA, Clasa V, Clasa S-Coupé, CLS Facelift, Clasa B Facelift), urmarind astfel sa îsi mentina pozitia de lider si continuând trendul ascendent.Mercedes-Benz România continua sa fie lider în segmentul de Autovehicule Comerciale Usoare de dimensiuni medii si mari. Cu o cota de piata de 21,2%, activitatea diviziei de Autovehicule Comerciale Usoare este axata pe oferirea de solutii personalizate pentru toate tipurile de afaceri si pe sustinerea clientilor, în nevoile acestora de transport, cu produse care pot fi considerate parteneri de încredere pentru activitatile lor de zi cu zi. Principalul eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influentat în mod semnificativ volumul de vânzari, în timp ce 2014 va fi dedicat lansarii noului Vito.În cazul comercializarii camioanelor, Mercedes-Benz România a crescut cu succes cota de piata cu pâna la 20%, îmbunatatindu-si pozitia în clasamentul pietei de pe locul 4 pâna pe locul 2. Volumul ridicat de vânzari ale noilor modele Actros si, în special, ale camioanelor Euro VI, reprezinta doar unul dintre indicatorii evolutiei pozitive. Mercedes-Benz România este pregatita sa mentina aceleasi rezultate bune si în acest an, cu o gama complet noua de camioane din toate segmentele: Antos, Arocs si Atego. Produsele si serviciile post-vânzare oferite de Mercedes-Benz joaca un rol-cheie în activitatea companiei pentru ca performanta în acest sens determina în mod direct satisfactia clientului. Prin serviciile personalizate si vânzarile pieselor de schimb de origine Mercedes-Benz, se asigura ciclul de viata al autovehiculelor. În general, veniturile acestor activitati în 2013 sunt mai putin supuse fluctuatiei în comparatie cu activitatea vânzarii de autovehicule. Acest lucru este valabil atât în cazul Centrelor Autorizate de Service, precum si în cazul companiei Mercedes-Benz România. Având în vedere aceasta relativa stabilitate, contributiile serviciilor post-vânzare sunt semnificative, nu doar în termeni de volum, dar si în ceea ce priveste sustenabilitatea. În plus, contributia acestora este în continua crestere, în fiecare an, prin intermediul ofertelor inovatoare de produse si promovarea beneficiilor oferite de serviciile de calitate, în rândul clientilor.Mai mult decât atât, atunci când vine vorba de autovehicule noi, cum ar fi Clasa C, GLA sau Clasa V si sprijinul de specialitate pentru clientii companiei, serviciile post-vânzare pot consolida pozitia Mercedes-Benz pe piata.În ceea ce priveste obiectivele atinse în 2013, dupa sosirea în România în a doua jumatate a anului, CEO-ul confirma ca multe dintre acestea vor continua sa fie urmarite în 2014, cu perseverenta.