Peugeot la a-84-a editie a Salonului Auto de la Geneva
Peugeot la a-84-a editie a Salonului Auto de la GenevaPEUGEOT îsi dezvaluie la standul celei de-a 84 editii a Salonului Auto de la Geneva realizarile unei ofensive duble, atât în materie de produs, cât si de tehnologie. PEUGEOT marcheaza evenimentul cu ultimele aparitii pe cea mai tânara gama din istoria sa: noile modele PEUGEOT 108 si PEUGEOT 308 SW; noua motorizare pe benzina PureTech de 1.2 litri în 3 cilindri; noile motorizari Blue-HDi Diesel Hybrid (tehnologie de reducere a emisiilor Diesel Euro6) si nu în ultimul rând, conceptul 2008 Hybrid Air, ce confirma performantele în materie tehnologica si de mediu. Conceptele RCZ R, 308 R si 208 T16 Pikes Peak sunt dovada vie a faptului ca emotia primeaza în angajamentele Marcii PEUGEOT.Noul PEUGEOT 108: atât de expresiv!Pe parcursul verii 2014, PEUGEOT 107 cedeaza locul noului PEUGEOT 108, în ciuda numarului impresionant de unitati vândute, de peste 800.000.Dupa ce si-a reînnoit complet oferta de autovehicule pe segmentele B si C, PEUGEOT lanseaza la Geneva noua sa citadina, revigorând dinamicul segment A, care reprezinta în acest moment peste 10% din piata Europeana.Compact (3.47m lungime) si perfect adaptat pentru oras, PEUGEOT 108 va propune o versiune hatchback cu 3, respectiv 5 usi si o versiune decapotabila 108 TOP!Design-ul elegant, foarte la moda, cu linii precise, farurile tehnologice si consolele reduse la maximum îi accentueza dinamismul si personalitatea: un Peugeot 108 pentru fiecare! Clientii pot alege dintr-o gama de 8 culori pentru caroserie, dintre care doua sunt exclusive pentru acest model, precum si din gama de 3 nuante diferite de tapiterie pentru versiunea 108 TOP!PEUGEOT 108 se raliaza tendintei de up-market a Marcii: complexitatea exteriorului se regaseste si în interior- habitaclu confortabil, acces deosebit de facil, echipari multiple în functie de nivel, touchscreen amplu de 7”, camera video marsarier, buton Stop/Start asociat Sistemului de Acces si Demaraj fara Cheie, aer conditionat automat, oglinzi electrice si încalzite, precum si functia de aprindere automata a farurilor. Demn de epoca sa, citadinul Peugeot 108 opteaza pentru conectivitatea de înalt nivel si integreaza tehnologia Mirror Screen de ultima generatie.Compact si elegant, modelul este în acelasi timp deosebit de practic, cu un portbagaj extrem de generos pentru categoria sa si o capacitate de încarcare cuprinsa între 196 si 750 litri.Cei interesati de noul PEUGEOT 108 pot alege dintr-o gama de patru motorizari pe benzina în 3 cilindri (1.0 l VTi 68 CP si PureTech 1.2 l VTi 82 CP), cu un consum de carburant optimizat si emisii de CO2 de doar 88 g/km. Pentru plimbarile prin oras, servodirectia electrica, precum si calitatea suspensiilor îi asigura un comportament sigur, dinamic si eficient în orice situatie.Noul PEUGEOT 308 SW: un break elegant si spatiosNoul PEUGEOT 308 se pozitioneaza în inima pietei pe strategicul segment C (mai mult de o treime din piata europeana). Cu un numar de peste 46.000 unitati comandate pâna în acest moment (pâna la sfârsitul lunii ianuarie 2014), dintre care peste 40 % sunt pentru echiparile superioare, noul 308 hatchback, lansat în toamna anului 2013, si-a atins deja targetul ambitios pe care si l-a propus.Începând cu luna aprilie, noua gama 308 va fi completata cu o a doua configuratie de caroserie.Complet regândit, pastrând doar numele predecesorului sau, noul PEUGEOT 308 SW va propune o alternativa puternica si diferita, capabila sa satisfaca cerintele fundamentale pentru segmentul sau în materie de volum, spatiu si modularitate. Obiectivul urmarit este acela de a-si ocupa locul bine meritat pe segmentul autovehiculelor break , care reprezinta 10% din segmentul C în Europa.Designerii si inginerii i-au adus numeroase îmbunatatiri: un concept eficient bazat pe o abordare radicala de reducere a greutatii, design dinamic, butoane si comenzi inovatoare, o experienta la volan unica, motorizari inovatoare cu un consum de carburant optimizat si calitate de înalt nivel.Noua platforma EMP2 a facut posibila pastrarea dimensiunilor generoase (4.58m lungime), cu o spatiozitate si un volum de încarcare (de la 610 la 1 660 cu dm VDA) printre cele mai bune de pe piata si o greutate optimizata cu 140 kg comparativ cu predecesorul sau.Deosebit de luminos gratie pavilionului vitrat de 1.69 m2, habitaclul rafinat al noului PEUGEOT 308 SW este pus în evidenta de PEUGEOT i-Cockpit. Volanul compact ofera senzatii inedite, tabloul de bord de tip headup sporeste lizibilitatea informatiilor, consola centrala este înaltata si touchscreen-ul de 9.7 ” garanteaza un condus intuitiv; PEUGEOT i-Cockpit se detaseaza considerabil fata de concurenta.Aerodinamica optimizata (Cx : 0.28, Scx : 0.64) si greutatea redusa completeaza cele doua motorizari turbo pe benzina de 1.2 litri si 1.6 litri capabile sa dezvolte între 130 si 155 CP si cele patru versiuni de motorizari diesel 1.6 si 2.0 HDi Diesel, ce dezvolta între 92 si 150 CP. O mare parte dintre ele respecta deja noua norma standard de depoluare Euro 6, asigurând noului PEUGEOT 308 SW un nivel al emisiilor extrem de scazut.Asadar, exceptionalele propulsoare turbo pe benzina PureTech e-THP 130 CP în 3-cilindri de 1.2 litri se mândresc cu un nivel al emisiilor de CO2 sub 109 g/km, în timp ce noua versiune Blue HDi 1.6litri 120 CP asociata cutiei de viteze manuale în 6 trepte consuma doar 3.2 l/100km (ciclu combinat) echivalând cu 85g/km emisii CO2 – un nivel record pentru segmentul sau.Noul PEUGEOT 308 SW înglobeaza întreaga expertiza a marcii Peugeot: suspensii optimizate, ESP de ultima generatie, la care se adauga frânele dimensionate generos. Împreuna cu îmbunatatirile aduse de noua platforma (greutate optimizata, servodirectie electrica), acestea confera noului PEUGEOT 308 SW performante dinamice de referinta pe categoria break a segmentului C, alchimie perfecta între agilitate, confort si tinuta de drum de înalt nivel.Numeroase sisteme de asistenta a condusului, precum Sistemul de Monitorizare a Unghiului Mort, Sistemul dinamic Cruise Control, Sistemul de Alerta Risc de Coliziune, Sistemul de Frânare de Urgenta la Coliziune, sporesc siguranta si linistea dvs. Un plus de conectivitate, functia Park Assist si pachetul Sport nu fac altceva decât sa sporeasca emotia si confortul la volan.Înca de neegalat pe acest segment, farurile Full LED echipeaza standard nivelurile superioare.Expertiza tehnologica a Marcii PEUGEOT: eficienta si senzatiiÎn 2013, Peugeot a continuat sa reduca nivelul mediu de emisii de CO2: cu 115.2 g/km comparativ cu 121.6 g/km în 2012, PEUGEOT ocupa un loc bine meritat pe podiumul Europei, numarându-se printre cele mai curate marci – o performanta remarcabila, tinând cont de oferta generoasa de pe segmentele C si D.Asadar, noul PEUGEOT 308 e-THP 1.2litri 130 Cp introduce exceptionalul propulsor pe benzina PureTech în 3-cilindri, un sistem de injectie turbo direct, asociat unei cutii de viteze manuale în 6 rapoarte. Modulara si compacta, curata si puternica, motorizarea îmbina eficienta si tehnologia la cel mai înalt nivel. Sistemul de injectie directa de înalta presiune (200 bar) si noua generatie turbo asigura o manevrabilitate exceptionala la cele mai mici viteze. Cu un cuplu maxim de 230 Nm dezvoltat la o rotatie de 1750 rpm, motorizarea ofera cel mai bun raport turatie mica/cuplu maxim de pe piata.PEUGEOT prezinta la Geneva noua tehnologie de reducere a emisiilor BlueHDi Diesel ce echipeaza deja o mare parte din versiunile PEUGEOT 308, 308 SW si 508. Asociind în premiera SCR (Reducerea Catalitica Selectiva) cu filtrul de particule cu aditivare, tehnologia permite reducerea noxelor emise de motorizarile Diesel cu pâna la 90%, un consum si un nivel al emisiilor CO2 optimizat, eliminând cu 99.9 % particulele.Tehnologia BlueHDi este deja conforma normei de depoluare Euro 6 si urmeaza sa echipeze treptat toate motorizarile Diesel ale Marcii.508 RXH si 508 Hybrid4. Gratie propulsorului Hybrid4, PEUGEOT va propune performante de neegalat în materie de mediu si senzatii la volan. Cele trei modele Hybrid4 au atras deja peste 36,000 clienti.Cu o putere combinata de 200 CP dezvoltata de motorizarile Diesel de 2.0 cu filtru de particule si un motor electric pozitionat în spate, modelele Hybrid4 va propun o noua perspectiva asupra condusului cu cele 4 moduri (automatic, ZEV, sport si 4WD) si emisii CO2 pornind de la 85 g/km.Up-market si senzatii inedite la volanLa standul Peugeot din cadrul Salonului Auto de la Geneva, vizitatorii au prilejul de a admira o versiune reprezentativa pentru expertiza marcii în materie de design si senzatii la volan. Exclusivistul RCZ R, o versiune restilizata a emblematicului coupe sport RCZ, care a atras deja admiratia a peste 57.000 entuziasti, a devenit de la lansarea de la începutul anului, cel mai puternic vehicul de serie din istoria Marcii.Noua motorizare de 1.6 litri 270 CP, un record pe segmentul sau, este conforma normei Euro 6 cu un nivel al emisiilor de doar 145g/km, pozitionând astfel RCZ-ul R la un nivel exceptional de performanta si eficienta. Cu o semnatura luminoasa exclusivista si senzatii la volan inedite, ampatament coborât si jante pe 19” modelul RCZ R afiseaza o tinuta deosebit de expresiva; asezat confortabil în postul de condus etilist, conducatorul auto se bucura de performante maxime ,gratie suspensiei specifice asociate diferentialului cu alunecare limitata de tip Torsen.2013, an în care modelul 208 a câstigat si mai multa forta, confirmându-si pozitia pe podiumul segmentului B hatchback în Europa, a fost în acelasi timp un an la superlativ si pentru Peugeot Sport, cu versiunile de curse ale succesorului si legendara serie PEUGEOT 2.Fara îndoiala, publicul elvetian se va îngramadi sa admire versiunea 208 T16 PikesPeak: 25 ani de la prima Victorie a lui Ari Vatanen în faimoasa cursa americana la bordul 405 T 16. La bordul legendarului 208 T 16 Pikes Peak, ultima versiune 208, (V6 bi-turbo de 3.2l litri, 875 Cp pentru 875 kilograme, atingând suta de kilometri în 1.8 secunde…) Sebastien Loeb doboara recordul pe 20 km de urcare în 8 minute 13.378 secunde.