Pirelli aniverseaza 140 de ani de existenta

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli aniverseaza 140 de ani de existenta

Pirelli aniverseaza 140 de ani de existentaPresedintele Director General al Pirelli, Marco Tronchetti Provera, si prima linie de management a Companiei au fost primiti astazi de catre Presedintele Republicii Italiene, Giorgio Napolitano, cu ocazia celei de-a 140 aniversari a fondarii Companiei în 1872. „A fost o mare onoare pentru mine si pentru noi toti sa fim primiti de catre Presedintele Napolitano cu ocazia aniversarii a 140 de ani de la înfiintarea firmei Pirelli”, a declarat Marco Tronchetti Provera. „Este o aniversare – a continuat el – pe care o celebram cu cei 36.000 de oameni, din întreaga lume, care ne împartasesc mândria de a apartine unui grup care a dus excelenta industriei italiene peste tot în lume. În acesti 140 de ani am crescut foarte mult. Începând cu anul 1872, am pus pasiune si creativitate în munca noastra pentru a ajunge la noi orizonturi, a realiza idei si cele mai avansate tehnologii si pentru a afirma ca proprie modernitatea anuntata de catre Giovanni Battista Pirelli, când acesta a fondat compania, la vârsta de numai 24 de ani, si de nepotul sau, Leopoldo, care a consolidat angajamentul firmei pentru inovare si cercetare. A privi mereu în viitor înseamna a purta 140 de ani de istorie fara a le simti greutatea, dar profitând de toata aceasta experienta. si aceasta este singura modalitate pe care o cunoastem de a interpreta rolul nostru si responsabilitatea noastra ca întreprindere, printre cele mai adânc înradacinate în materia industriala a tarii”. PIRELLI – 140 ani de istorie Pe 28 ianuarie 1872, compania „G.B. Pirelli & C.” este înfiintata la Milano, cu scopul de a produce articole din cauciuc elastic. Aceasta este prima de acest gen din Italia. În 1879, „G.B. Pirelli & C. „începe productia de cabluri si conductori pentru transmiterea energiei electrice si comunicatii, în curând devenind lider mondial în instalarea de retele telegrafice subacvatice. În 1890 compania se extinde si, în plus fata de fabricile din Porta Nuova si Ponte Seveso, achizitioneaza terenuri în Milano pentru o noua fabrica care sa produca „anvelope” pentru velocipede, care în timp vor înlocui inelele de cauciuc solid.
 În 1902 grupul deschide o fabrica în Spania, în apropiere de Barcelona, prima în strainatate, si începe astfel o perioada de expansiune internationala. Urmeaza unitati de productie în Southampton, Anglia (1913), Buenos Aires, Argentina (1917), Manresa, Spania (1924) si Burton on Trent, Anglia (1928).
 În 1907, conducând automobilul sau „Itala”, Printul Scipione Borghese, câstigator al raliului Paris-Beijing, asigura prima victorie sportiva internationala a Pirelli. Acesta este primul triumf sportiv dintre multe care vor urma, pe doua si patru roti, consolidate de-a lungul anilor de catre personalitati de calibrul lui Nuvolari, Ascari si Fangio.
 În 1908 este creat logo-ul „P lung”. Ideea a aparut la New York, atunci când grupul avea nevoie sa-si distinga produsele sale în SUA de cele ale concurentei. Piero si Alberto Pirelli, fiii lui Giovanni Battista Pirelli, care conduceau compania împreuna cu tatal lor din 1904, foloseau un P lung si în semnaturile lor si de acolo a venit ideea logo-ului. Astazi brand-ul Pirelli este unul dintre cele mai cunoscute în lume si valoarea sa este estimata la 2,27 miliarde de euro.
 În 1922 Pirelli & C. este listata pe bursa din Milano si în 1929 devine prima companie italiana listata la Bursa din New York. Tot în 1929, compania construieste prima sa fabrica din Brazilia, o tara de o importanta fundamentala pentru grup, si unde astazi are cinci facilitati de productie.
 În 1924 Pirelli obtine drepturile de autor pentru o tehnologie inovatoare în domeniul cablurilor. De fapt, din acel moment, aproape toate liniile de înalta tensiune din lume vor folosi tehnologia Pirelli.
 În 1932 moare fondatorului companiei, Giovanni Battista Pirelli. În timpul anilor de razboi, fabricile Pirelli din Milano au fost puternic avariate si în 1946 – dupa ce compania a fost administrata timp de un an de catre guvernul Fortelor Aliate – fiii, Piero si Alberto Pirelli, revin la conducere. În 1948 a fost creata revista „Rivista Pirelli”. Acesta a fost unul dintre cele mai importante exemple de publicatie a unei companii care se adreseaza publicului larg, cu scopul de a combina cultura tehnica si umanista. În aproape 30 de ani de publicare, revista a gazduit numeroase nume mari ale literaturii, design-ului grafic si artei. În aceasta perioada iau forma trasaturile distinctive ale comunicarii Pirelli, cu importante contributii de la artisti si designeri, cum ar fi Mulas, Mendini si Guttuso. În 1953 se naste Cinturato. Anvelopa marcheaza debutul tehnologiei radiale Pirelli. Pe 7 august 1956, Piero Pirelli moare si Alberto devine Presedinte. Patru ani mai târziu, este inaugurat noul sediu din Milano al Grupului. Edificiul zgârie-nori proiectat de Gio Ponti se afla vizavi de gara centrala din Milano si înca este astazi un simbol al orasului. În 1964 este produs primul calendar Pirelli. Este semnat de Robert Freeman, fotograful turneului Beatles, Magical Mystery Tour. Calendarul a fost un succes imediat si a obtinut statutul de obiect de cult. Calendarul 2013 – fotografiat de Steve McCurry – va fi a 40-a editie. În 1965 Alberto Pirelli, în vârsta de 83 de ani, devine presedintele de onoare al grupului si transmite presedintia executiva fiului sau Leopoldo care va ramâne la cârma companiei peste 25 de ani. În anii 1970 Pirelli si Dunlop îsi integreaza activitatile industriale si preiau participatii încrucisate. În aceasta perioada, are loc un salt tehnologic care duce la lansarea Cinturato P7, P6 si P8. Extinderea Pirelli continua în anii 1980 cu achizitia, în 1986, a grupului german Metzeler, specializat în anvelope pentru motociclete si care astazi este un brand important în grup. În 1992, Marco Tronchetti Provera, care a lucrat pentru grup din 1986, devine director executiv. Dupa restructurarea grupului, ca urmare a achizitiei esuate a firmei Continental, Tronchetti Provera lanseaza si consolideaza un proces de internationalizare, dezvoltând noi tehnologii si extinzând compania pe piete în curs de dezvoltare, cum ar fi Extremul Orient si Africa. În anul 2000, Pirelli îsi vinde sistemele de comunicatii optice terestre firmei Cisco si activitatile legate de componente optice firmei Corning pentru aproximativ 5 miliarde de euro. În anul 2001, investind o parte din aceste lichiditati, Pirelli devine – prin Olimpia – actionarul de referinta al Telecom Italia, din care va iesi în 2007. În 2005, Pirelli vinde activitatile sale în domeniul Cablurilor si Energiei si Sistemelor de Telecomunicatii catre Goldman Sachs si noua societate care se formeaza se numeste Prysmian. Tot în anul 2005, Pirelli inaugureaza prima unitate de productie de anvelope în China, în provincia Shandong, care va deveni hub-ul de productie al grupului în aceasta tara. În 2006, Pirelli deschide prima sa fabrica de anvelope de la Slatina, România, care a fost extinsa în 2011. În 2008, Pirelli începe proiectul pentru construirea centrului industrial de la Settimo Torinese: nascuta din integrarea a doua fabrici existente, aceasta este astazi unitatea de productie cea mai avansata din punct de vedere tehnologic a grupului. În 2010, Pirelli îsi completeaza transformarea într-o „pura companie de anvelope”, prin eliminarea Solutiilor Pirelli de Banda Larga si prin separarea de grup a activitatilor imobiliare ale Pirelli Re. În acelasi an, este inaugurata Fondazione Pirelli pentru a proteja si a spori valoarea patrimoniului societatii, precum si pentru a promova cultura antreprenoriala ca parte a bogatiei culturale mai largi a tarii.  În luna iunie a anului 2010, dupa o absenta de 19 ani, Pirelli revine în Formula 1™ dupa ce a câstigat contractul de furnizor exclusiv pentru perioada 2011-2013. Pirelli este, de asemenea, furnizor exclusiv pentru campionatul mondial de Superbike si pentru prestigioase campionate monomarca, precum Ferrari Challenge, Lamborghini Blancpain Super Trofeo si Trofeo Maserati. În 2011, Pirelli îsi extinde productia în Rusia printr-un joint-venture cu Russian Technologies si îsi consolideaza productia din Argentina, prin extinderea fabricii de la Merlo. În acelasi an, Pirelli inaugureaza „Pirelli Corso Venezia”, nava amiral a magazinelor Pirelli Pzero, un proiect de design industrial, în contextul modei, care sprijina activitatea de baza a Pirelli. În 2012 Pirelli semneaza un contract cu Astra OtoParts pentru a construi o fabrica de anvelope pentru motociclete în Indonezia, care va produce anual 7 milioane de anvelope pâna în 2016. La sfârsitul lunii mai, Pirelli inaugureaza prima sa uzina din Mexic, în Silao, pentru productia de anvelope Premium, destinate întregii zone NAFTA.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *