Pirelli in Marele Premiu Al Germaniei 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in Marele Premiu Al Germaniei 2012

Pirelli in Marele Premiu Al GermanieiHOCKENHEIM 20-22 IULIE 2012NOI PNEURI DE COMPOZITIE HARD GATA PENTRU DEBUT IN ANTRENAMENTELE DIN GERMANIACea mai noua specificatie a pneurilor hard Pirelli P Zero Arginitiu era programata sa debuteze in antrenamentele libere de la Silverstone – inainte ca faimoasa vreme britanica sa decida altfel. In consecinta noul pneu de compozitie hard va fi adus acum in Germania pentru ca pilotii sa-l testeze in antrenamentele libere de vineri. Ei vor avea cate doua seturi din noua compozitie in plus fata de alocarea obisnuita de 11 seturi, formata din pneurile P Zero Alb mediu si P Zero Galben soft, nominalizate pentru Germania.  Hockenheim – care alterneaza in gazduirea Grand Prixului Germaniei cu Nurburgring – este unul dintre cele trei circuite noi pentru Pirelli anul acesta, impreuna cu Bahrain si Statele UniteCompania Italiana are insa exeperienta in cursele derulate aici in Seria GP3, a carui furnizor a fost din 2010, dar niciun pneu P Zero de Formula 1 nu a fost folosit vreodata aici. Oricum, simularile pe computer ale circuitului si tehnicile matematice de modelare ii asigura pe inginerii Pirelli ca sunt bine pregatiti pentru ceea ce ii asteapta in acest weekend. Hockenheim – inainte unul dintre cele mai rapide circuite din lume – este acum caracterizat de linii lungi combinate cu o zona, denumita stadion, mult mai complexa si mai tehnica.Aceasta necesita un set-up mult mai versatil, iar pneurile trebuie sa faca fata unei game mai variate de viteze si conditii. Obtinerea unei tractiune bune in virajele de viteze mica si medie reprezinta cheia unui tur rapid, iar pneurile joaca aici un rol vital. Exista de asemenea numeroase zone de franare puternica, pneurile trebuind sa absoarba forte de decelerare de pana la 5G.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Dupa un Silverstone ud, speram sa oferim pilotilor sansa de a rula cu noua compozitie hard aflata in faza experimentala pe parcursul antrenamentelor libere de la Hockenheim. Dar vremea din Germania in aceasta perioada a anului poate fi la fel de imprevizibila ca si cea din Anglia: cand am venit la Hockenheim pentru GP3 in urma cu doi ani am vazut destula ploaie, desi a fost si foarte cald in trecut. Noul pneu hard nu este o mare evolutie, dar are o zona putin mai mare de lucru, cee ce ofera echipelor posibilitate de a atinge mai repede temperatura optima si de a mentine pneul in zona ideala de lucru. Vom utiliza acest pneu doar vineri, deoarece cu un campionat atat de echilibrat, credem ca nu ar fi corect ca brusc sa alternam unul dintre parametrii fundamentali, pe care echipele au facut mari eforturi de a-I intelege si de a obtine maximum din acestia. Dar am avut parte de un dialog foarte productiv cu ei, iar noi tinem cont de dorinta majoritatii. Va fi cu siguranta interesant de auzit ce vor avea de spus despre noul pneu si sa vedem daca prima lor impresie se potriveste cu concluziile pe care le-am tras noi in urma testelor private. Venind pe un circuit care este nou pentru noi, vom avea de infruntat situatii diferite, deoarece nu avem date precedente pe care sa le comparam. Dar progresul obtinut prin simulari este incredibil: astazi poti invata extreme de mult despre cum se comporta un pneu fara a merge nicaieri. Aceste tehnologii de modeling avansate reprezinta doar un exemplu  a modului in care implicarea in Formula 1 poate imbunatati un produs utilizabil zi de zi pe masinile noastre.”  CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Nico Rosberg (Mercedes): „Sunt foarte nerabdator sa iau parte la cea de-a doua cursa acasa. Este ceva foarte special pentru mine sa vin la Hockenheim. M-am nascut in apropiere de Wiesbaden si imi place foarte mult acest circuit. Cred ca masina noastra se va potrivi foarte bine aici. Aceasta pista necesita o mare apasare aerodinamica, care pune pneurile la treaba din greu: in mod special cand este foarte cald. Hockenheim este un circuit special pentru mine deorece cand eram mic tatal meu a castigat in DTM aici si am stat langa el pe plafonul masinii, facand cu mana oamenilor. Atunci a fost probabil momentul cand m-am decis ca vreau sa fac ceva asemanator cand voi fi mare. Atmosfera din zona tribunelor Mercedes si sectiunea stadion este ceva foarte special. Am castigat multe curse aici in categoriile inferioare si de aceea am foarte multe amintiri placute de aici. Astfel ca va fi  fantastic sa obtin aici un mare rezultat, in fata fanilor Mercedes. Vom face tot ce este posibil ca sa se intample asa.” CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI: Lucas di Grassi: “ Amintirile personale legate de Hockenheim sunt deoportiva bune si rele: am avut cel mai mare accident din cariera aicI, in Formula 3 in 2005, cand am atins rotile unei alte masini si am zburat, masina rasturnandu-se peste un gard – dar am si obtinut doua podiumuri in GP2. Spre deosebire de vechiul Hockenheim, noul circuit nu are nicio trasatura care in mod particular sa duca pneurile la limita, dar in schimb, dificultatile vin dintr-o combinatie de factori: sunt zone de franare puternica, cu multa energie trecand in pneuri, iar in zona stadion trebuie sa te bazezi foarte mult pe aderenta laterala. Poti intampina subvirare aici daca pneurile incep sa se uzeze, dar factorul cel mai important va fi tractiunea. Desigur, multe depInd si de temperature, iar la Hockenheim totul este posibil. Va fi interesant de vazut ce cred ceilalti despre noul pneu hard experimental, la dezvoltarea caruia am ajutat. Din pacate nu il vom putea compara cu actualul hard acesta nefiind nominalizat pentru Germania, dar cred ca pilotii il vor aprecia: ofera o tractiune mai buna in special cand temperaturile sunt mai coborate.” DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR•   Gasirea unui set-up bun care sa echilibreze atat performanta pneului cat si anduranta este crucial la Hockenheim. Daca temperaturile sunt ridicate, cele din spate se degradeaza mai rapid din cauza tractiunii constant si a fortei de apasare relativ mari pe spate.•    La Virajul 6, masinile decelereaza de la 323 km/h la 65 km/h in doar 2,5 s, cu cea mai mare energie mergand spre pneurile fata, care trebuie sa franeze si sa vireze in acelasi timp. Transferul de greutate in timpul acestei franari face ca spatele masinii sa piarda aderenta, accentuand denivelarile de pe pista.•    Masinile merg cu o forta de apasare aerodinamica medie pentru a obtine viteze maxime pe liniile drepte. Set-up-ul aerodinamic nefiind foarte diferit de Canada. Dar asta poate duce la o lipsa de aderenta pe zonele virajate. Daca masina derapeaza prea mult, creste uzura pneurilor

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *