Pirelli in Marele Premiu al ITALIEI 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in Marele Premiu al ITALIEI 2011

Pirelli in Marele Premiu al ITALIEI 2011Monza, 8 septembrie 2011 – Cu aproximativ 80% din distanta unui tur de circuit parcursa cu pedala de acceleratie apasata la maximum, pista de la Monza este cunoscuta si ca templu al vitezei. In aceste conditii nu exista un loc mai potrivit pentru ca Pirelli sa prezinte prima anvelopa de strada derivata direct din Formula 1. Printre invitatii care au participant la prezentarea modelului P Zero Silver, desfasurata intr-o locatie spectaculoasa de langa sediul central Pirelli din Milano, s-au numarat Jenson Button, pilotul echipei Vodafone McLaren Mercedes, si directorul echipei Ferrari, Stefano Domenicali.„Cred ca anvelopele reprezinta cheia obtinerii performantelor cu o masina”, a spus Button la acest eveniment. „Eu personal cred ca Pirelli a facut o treaba excelenta producand intr-un timp foarte scurt o gama atat de variata de pneuri care functioneaza in conditii diferite. Este fantastic sa lucrezi cu Pirelli si imi place foarte mult relatia pe care o avem. Cu siguranta, acest sezon din Formula 1 a fost mult mai interesant. Numarul mare de depasiri care se inregistreaza la fiecare cursa nu se datoreaza doar sistemelor KERS sau Drag Reduction System (sistem de reducere al efectului de sol). Aceste depasiri sunt posibile acum si datorita pneurilor. Sezonul 2011 din Formula 1 este clar cel mai interesant de cand sunt eu implicat in acest sport.” Cu siguranta, un tur pe circuitul de la Monza, lung de 5,793 kilometri, va fi parcurs si mai rapid datorita zonelor de activare a sistemului DRS (Drag Reduction System) care acopera 74% dintr-un tur de circuit. Insa cu cat este mai mare viteza, cu atat sunt mai solicitate si pneurile. Dar iata cum arata un tur de circuit la Monza…CIRCUITUL Imediat dupa start, pilotii apasa puternic pedala de frana la intrarea in primul viraj, Variante del Rettifilio, reducandu-si viteza cu 250 km/h in doar trei secunde. Pilotii merg cu peste 300 km/h pe o suprafata denivelata unde este foarte greu sa tii trasa ideala, mai ales pe franare. Energia care se disipa ajuta la maximizarea aderentei, dar in acelasi timp duce la cresterea temperaturii pneurilor, care poate ajunge pana la 150 grade Celsius. Unul dintre virajele cheie si care ofera oportunitati ideale pentru manevrele de depasire este Roggia. Pentru a pastra linia ideala, pilotii se folosesc foarte mult de vibratoare ceea ce solicita insa la maximum pneurile. Chiar daca din exterior siuatia nu pare atat de dramatica, in realitate insa atat pilotul cat si monopostul simt foarte tare trecerea peste vibratoare. Structura interna a anvelopei este foarte rigida ceea ce reduce riscul deraparii aigurand o precizie maxima in timpul pilotajului. O alta parte celebra a circuitului italian este Variante Ascari: o portiune dintr-o succesiune de viraje care se abordeaza la viteza mare. La intrarea in viraj, pneurile sunt cele care determina cum vireaza monopostul si cata aderenta pot genera in viraj. La iesire, aderenta pneurilor de compozitie soft, in particular, asigura cea mai buna tractiune pentru a utiliza atat puterea data de sistemul KERS, cat si puterea motorului. Ajungand in Parabolica, pilotii retrogradeaza in treapta a treia a cutiei de viteze pentru abordarea acestui viraj lung de dreapta care marcheaza finalul unui tur de circuit. Monopostul tinde sa intre in derapaj la iesirea din acest viraj. Aici exista putina apasare aerodinamica, deci pilotul trebuie sa lucreze din acceleratie si directie pentru a tine trasa ideala. Dupa acest viraj se apasa pedala de acceleratie pentru linia dreapta de start-sosire, portiune pe care se accelereaza pana la 330 km/h in treapta a saptea a cutiei de viteze.ANVELOPELE PIRELLI P ZERO SILVERAnvelopele Pirelli P Zero Silver, care vor fi disponibile in editie limitata din primvara anului 2012, confirma traditia companiei italiene care foloseste experienta adunata in lumea sporturilor cu motor pentru beneficiul soferilor de zi cu zi.Pneurile P Zero Silver, sunt pneurile de compozitie hard in Formula 1 care combina performanta cu rezistenta. Acestea sunt valorile care stau la baza anvelopei P Zero Silver creata pentru masini sport de mare performanta care circula pe drumurile publice. Anvelopa P Zero Silver va fi inclusa in gama curenta P Zero, consolidand pozitia Pirelli de lider mondial pe sectorul de anvelope Ultra High Performance. Pentru producerea anvelopelor P Zero Silver se foloseste acelasi proces pe care Pirelli il utilieaza la productia pneurilor de Formula 1. Noul tip de anvelope imparte aceleasi facilitati de dezvoltare si productie a compozitiei precum pneurile din Formula 1. In particular, anvelopa P Zero Silver va fi produsa folosind tehnologia MIRS (sistem modular integrat robotizat) la uzina Pirelli Settimo Torinese: centrul de cercetare unde sunt dezvoltate compozitiile utilizate in Formula 1, inainte ca acestea sa fie puse in productie la fabrica Izmit din Turcia.PIRELLI IN MILANOPirelli are sediul in partea de nord a orasului Milano, la o jumatate de ora de Monza, inca de cand Giovanni Battista Pirelli a infiintat compania in 1872 – dar sediul general a fost apoi mutat in locatia actuala, cartierul Bicocca din Milano, in 1907. Cladirile de birouri erau amplasate in „Pirelli Citadel” pe Viale Sarca, in forma unei fortarete stravechi, care poate fi vazuta si astazi. La sfarsitul anilor 1930, uzina a atins dimensiunea maxima, iar pana in 1950 aici lucrau peste 12.000 de angajati. Era practic un oras in miniatura care avea prorpria linie de cale ferata pentru a trasporta productia de la uzina la depozitele din zona. Noile metode de productie a pneurilor a insemnat necesitatea contruiriii unui turn de racire, mai ales ca Pirelli a construit in zona, in 1957, si o centrala, Asa a aparut si un imens turn de racire care a devenit un simbol puternic al prezentei Pirelli in zona industriala din Milano. Pirelli nu mai era de mult doar un furnizor de pneuri pentru Italia ci devenise o marca recunoascuta in intreaga lume. Incendiul din 1962 a distrus o mare parte din uzina si in locul lor au aparut facilitati mai potrivite noilor tehnici si metode de productie a pneurilor. In anii 1970 si 1980, capacitatea de productie devenise insuficienta si era clar ca trebuiau luate masuri. Pe 26 aprilie 1985 au inceput lucrarile la proiectul „Bicocca”: cladirile vechi ale fabricii au fost daramate pentru a face loc unui centru nou de dezvoltare si cercetare. In total, 20 de arhitecti din tari precum, Japonia sau Statele Unite au contribuit la acest proiect, rezultatul fiind o serie de cladiri uimitoare. La sfarsitul anului trecut, in aceasta zona high-tech s-au pus bazele programului Pirelli din Formula 1. Totusi, nu toate cladirile vechi au fost distruse: celebrul turn de racire, inalt de 46 metri, a fost incorporat in noul sediul central Pirelli, iar in interior au fost construite sali de conferinte si spatii de birouri. Acum spectaculosul turn este piesa centrala a complexului si face legatura dintre trecutul Pireli si viitorul companiei italiene.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *