Pirelli in Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli in Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei 2011

Pirelli in Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei 2011PIRELLI  VINE IN JAPONIA CU PNEURILE P ZERO DE COMPOZITIE MEDIE SI MOALEMilano, 4 octombrie 2011 – Suzuka este unul dintre circuitele clasice din calendarul competitional al Formulei 1, fiind compus dintr-o gama variata de viraje, foarte dificile, precum celebrele Spoon sau 130R.Amplasat la vest de capitala Japoniei, Tokyo, circuitul de la Suzuka a suferit numeroase imbunatatiri de la inaugurarea sa din 1962 ca circuit de teste Honda.Pirelli vine in Japonia cu pneurile P Zero Albe, de compozitie medie, si P Zero Galbene, de compozitie moale, o combinatie care a fost folosita recent, pe doua circuite foarte solicitante, cu viraje de mare viteza, Spa si Monza.Diversitatea mare a vitezelor de rulare si a virajelor de la Suzuka necesita anvelope versatile, compozitiile medium si soft oferind un compromis bun intre aderenta si rezistenta, precum si posibilitatea de a gasi strategii interesante in ceea ce priveste opririle la boxe.Configuratia tehnica si abraziva a circuitului de la Suzuka, in special in virajele lungi si rapide precum 130R, solicita serios constructia pneurilor, care trebuie sa absoarba sarcini foarte ridicate, de 800 kg sau chiar mai mult.Programata la sfarsitul sezonului, cursa de la Suzuka a avut de multe ori rolul de a desemna castigatorul campionatului mondial si nici in acest an nu va fi o exceptie, avand in vedere ca Sebastian Vettel, pilotul Red Bull Racing, are nevoie de doar un punct pentru a obtine cel de-al doilea titlu consecutiv. Germanul a castigat ultimele doua editii ale Marelui Premiu al Japoniei, o cursa in care s-au mai impus doar Fernando Alonso, Michael Schumacher si Rubens Barrichello dintre pilotii prezenti in acest sezon pe grila de start.Marele Premiu al Japoniei s-a desfasurat deseori pe ploaie, ceea ce inseamna ca pneurile intermediare P Zero Albastre si pneurile de ploaie P Zero Portocalii pot fi utilizate aici, dupa ce ultimele curse s-au desfasurat pe o vreme normala. Masina de siguranta a iesit pe circuit in ultimele doua curse din Japonia, lucru care va influenta cu siguranta strategia opririlor la boxe in timpul cursei.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Dupa anul devastator prin care a trecut Japonia, ne bucuram ca putem fi prezenti la aceasta cursa pentru a ne arata sustinerea fata de aceasta tara, pe un circuit iubit de toti pilotii. Pe circuitul de la Suzuka cel mai important lucru este modul in care reusesti sa transmiti puterea motorului pe asfalt pentru a avea o aderenta optima atat la accelerare, cat si la franare si atacarea virajelor. Pneurile trebuie sa suporte foarte multa energie si forte laterale, deci managementul eficient al acestora va fi, inca o data foarte important pentru piloti, din cauza vitezei si a setarilor monoposturilor in ceea ce priveste forta de apasare, care apasa anvelopa pe suprafata de rulare. Este foarte posibil sa vedem primul campion mondial echipat cu anvelope P Zero dupa cursa de la Suzuka, deci aceasta cursa va fi foarte importanta pentru istoria noastra. Combinatia de pneuri de compozitie soft si medium a dus la multe finaluri de cursa foarte stranse, pentru ca nu exista o diferenta foarte mare intre nivelul de degradare a celor doua compozitii. Deci, avem toate ingredientele necesare unei curse memorabile.”CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Sebastien Buemi (Toro Rosso): „Cursa de aici este foarte captivanta, cu multe viraje interesante care solicita mult atat pilotul, cat si masina. Virajele Esses imediat dupa start, 130R si altele fac ca acest circuit sa fie unic, asta ca sa nu mai vorbesc si de configuratia neobisnuita in forma cifrei 8. In acest an, anvelopele Pirelli au jucat un rol important in cresterea spectaculozitatii curselor de duminica dupa-amiaza, si, cu siguranta, acest lucru se va intampla si aici. Vom putea alege intre pneurile de compozitie medie si moale pe un circuit care este, in general, dur cu anvelopele, datorita suprafetei destul de abrazive. Prima sectiune, denumita Esses, necesita cateva schimbari de directie rapide ale monopostului, in timp ce alte viraje lungi precum Spoon solicita la fel de mult pneurile. Ca de obicei, folosirea inspirata a celor doua compozitii este cheia unui rezultat bun aici. Atmosfera este cu totul speciala, pentru ca avem aici cei mai politicosi fani din lume, care sunt pregatiti sa stea in tribune pana tarziu in noapte pentru a vedea ce se intampla la boxe. Japonia a trecut printr-o perioada dificila dupa dezastrul provocat de cutremur si de efectele acestuia asupra centralei nucleare de la Fukushima si tocmai de aceea cred ca este foarte pentru aceasta tara ca face parte din calendarul Formulei 1.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:-     Pe circuitul de la Suzuka ai nevoie de un monopost cu setari echilibrate pentru a pentru a minimiza uzura anvelopelor datorita schimbarilor rapide de directie si a virajelor lungi. Absenta liniilor drepte lungi pe acest circuit, inseamna ca monoposturile vor fi setate pentru a avea o forta de apasare cat mai mare, dar, ca intotdeauna, echipele vor incerca sa gaseasca cel mai bun compromis intre aderenta aerodinamica si aderenta mecanica.-    Unul dintre cele mai bune locuri pentru a depasi este ultima sicana a circuitului. Datorita oportunitatilor limitate in ceea ce priveste depasirile, calificarile joaca un rol mai important decat pe alte circuite. Din 2009, anul in care Suzuka a revenit in calendarul competitional al Formulei 1, castigatorul cursei a plecat intotdeauna din pole position.-     Circuitul a fost reasfaltat de curand, suprafata fiind acum mai uniforma decat in anii precedenti. Configuratia unica in forma cifrei 8 inseamna ca pneurile de pe ambele parti ale monopostului vor fi solicitate in mode egal.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *