Pirelli la SILVERSTONE in 6-8 IULIE 2012

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli la SILVERSTONE in 6-8 IULIE 2012

Pirelli la SILVERSTONE in 6-8 IULIE 2012MARELE PREMIU AL MARII BRITANII DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR: SILVERSTONE 6-8 IULIE 2012PNEURILE DE COMPOZITIE HARD PENTRU MARELE PREMIU AL MARII BRITANII  IN ANTRENAMENTEDupa trei circuite stradale consecutive, Formula 1 revine pe unul dintre cele mai traditionale circuite permanente din acest sezon: Silverstone. Pentru Pirelli, aceasta poate fi considerate ca o a doua casa, unul dintre cele mai importante centre de motorsport Pirelli fiind localizat in Didcot, la doar o ora distanta. Pe parcursul antrenamentelor libere de vineri, echipele vor avea posibilitatea de a testa noul pneu P Zero de compozitie hard care se afla in plin proces de dezvoltare pentru sezonul viitor. Pirelli a incercat o serie de compozitii experiementale pe parcursul sesiunilor de antrenamente libere de anul trecut, dar acum este pentru prima data cand o noua compozitie va fi testate pe parcursul unui weekend de cursa in 2012.Echipele vor avea alocate fiecare cate doua seturi de pneuri hard experiementale pentru cele doua sesiuni de vineri suplimentar numarului obisnuit de pneuri, inainte de a reveni la pneurile standard P Zero Argintiu, de compozitie hard si P Zero Galben de compozitie soft, pentru restul weekendului. Anul trecut, primele sesiuni de antrenamente au fost afectate de ploaie, astfel ca pneurile intermediare Cinturato Verde si cele de ploaie, Cinturato Albastru vor fi de asemenea pregatite. Desi sunt cateva viraje de mare viteza care pun o mare presiune pe pneuri, in special la acceleratiile laterale, Silverstone este caracterizat de mari variatii ale conditiilor climatice pe parcursului weekendului de cursa, cu temperaturi ambientale intre 15 si 30 grade Celsius. Pista este destul de abraziva, uzand excesiv pneurile, in timp ce acestea trebuie sa reziste perioade prelungite la vitezele maxime ale masinilor.CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:Paul Hembery: „Silverstone este unul dintre circuitele emblematice din calendarul Formulei 1 si datorita faptului ca este unul foarte solicitant pentru piloti, masini si pneuri. De aceea am ales sa testam aici o noua compozitie hard experimentala, pe care o putem folosi in viitor. Noul pneu are o durata de viata usor marita, ceea ce ar trebui sa usureze efortul echipelor de a-l aduce la temperatura optima de lucru. Dar cu un campionat atat de echilibrat, prioritatea noastra ramane aceea de a ne asigura ca nicio echipa nu este avantajata in mod particular. Ne dorim sa pastram performantele anvelopelor la cel mai inalt nivel cat mai mult timp posibil, astfel ca aceasta este o oportunitate valoroasa pentru noi si echipe de a acumula informatii despre potentialul efectiv al noului pneu experimental, si date pentru viitor. Silverstone este un circuit foarte solicitant, cu o vreme imprevizibila, astfel ca o buna performanta a anvelopelor si o strategie eficienta  sunt ingredientele vitale pentru o cursa de succes”.CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:Paul di Resta (Force India): „Silverstone este o locatie de exceptie, cursa mea de casa, si locul unde poti aprecia pe deplin de ceea ce este capabila o masina de Formula 1, in special din punctul de vedere al aderentei aerodinamice si la schimbarile de directie. Toti vorbesc de vitezele din virajele Maggotts si Becketts deoarece nu mai intalnesti asa ceve pe niciun alt circuit din lume. Cand mergi cu putina benzina in calificari, pneurile noi iti dau un plus de viteza, dar trebuie sa te agati bine de ele pentru a obtine un timp bun. Imi place de asemenea noua sectiune a pistei, si de fiecare data cand revenim aici este din ce in ce mai bine. Noul layout va genera cu siguranta mai multe posibilitati de depasire, in special pe zona DRS, si este foarte placut de pilotat, fiind in acelasi timp foarte solicitant pentru pneuri.”CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI:Lucas di Grassi: „Am pilotat pe noul circuit de la Silverstone in Marele Premiu al Marii Britanii din 2012 si este foarte interesant: vitezele ridicate si energia consumata sunt principalele caracteristici, ceea ce are un puternic efect asupra pneurilor, din cauza apasarii aerodinamice. Dar motricitatea este de asemenea testata din greu pe zonele mai lente si mai tehnice, in special cand accelerarea este combinata cu virarea. Pneurile hard si soft reprezinta o combinatie ideala aici, cu cele soft foarte utile si in calificari. Cele mai mari dificultati in privinta set-up-ului sunt date de vremea imprevizibila, astfel ca trebuie sa te concentrezi foarte tare asupra masinii, pe perioada antrenamentelor pentru a colecta cat mai multe informatii. Este foarte usor sa fi prins cu un set-up nepotrivit pentru ziua cursei. Am testat deja anul acesta pneurile experimentale hard la Jerez, similare cu actuala compozitie dar cu o aderenta mai buna si o uzura mai mica. Sunt mai bune in conditii de vreme calda sau pe o pista de calitate slaba – un pneu mai rapid si mai rezistent.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:•  Unul dintre cele mai rapide viraje la Silverstone este Virajul 9 (Copse) in care masinile ating 290 km/h, generand o acceleratie laterala de 5G. Temperatura pneului in zona petei de contact depaseste 110 grade Celsius, aderenta laterala excelenta fiind cheia unui tur rapid.• Pista a fost partial reasfaltata anul trecut, cand un nou padock a fost adaugat, dar a ramas destul de denivelata. Echipele se bazeaza in general pe o forta de apasare aerodinamica mare, dar trebuie sa regleze suspensia in functie de denivelari: multe dintre acestea sunt absorbite de pneuri.• Pirelli nu a avut niciodata o cursa complet uscata la Silverstone si nici nu a utilizat pneurile hard in cursa: anul trecut toate masinile au plecat pe intermediare, cu primele cinci folosind o strategie identica cu trei opriri la boxe, fara a utiliza pneurile hard.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *