Pirelli semneaza un contract cu Ministry for the Environment

img
Home / Stiri si noutati auto / Pirelli semneaza un contract cu Ministry for the Environment

Pirelli semneaza un contract cu Ministry for the Environment and Land and Sea ProtectionPIRELLI SEMNEAZA UN CONTRACT CU MINISTERUL MEDIULUI IN VEDEREA REDUCERII IMPACTULUI CLIMATIC REZULTAT DIN ACTIVITATILE DE PRODUCtIE sI UTILIZARE A ANVELOPELOR SALE,  ÎN CADRUL „ZILEI DEZVOLTARII DURABILE” •    Siguranta rutiera, rolul si atentia consumatorului pentru mediu  ca pârghii pentru afaceri, au fost temele conferintei internationale care a avut loc la sediul Pirelli.•    Fara înterventiile pentru siguranta, Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza un numar de 2 milioane de decese rutiere în 2020. În anumite tari, impactul economic  al accidentelor rutiere se situeaza între 1% si 3 % din PIB. Campaniile de informare referitoare la calitatea si întretinerea anvelopelor sunt esentiale pentru prevenire.•    Pentru a îmbunatati siguranta produselor sale, pentru  beneficiul oamenilor si al mediului, Pirelli investeste  anual 7% din veniturile din segmentul Premium R&D, unul dintre cele mai mari niveluri din domeniul anvelopelor•    Planul Pirelli pentru controlul impactului asupra mediului implica un angajament în privinta reducerii cu 15% a emisiilor specifice de CO2 precum si  reducerea  cu 15% a consumului specific de apa pâna în 2015 •    Marco Tronchetti Provera: tehnologiile aliniate principiului  de „dezvoltare durabila”, un patrimoniu special al industriei europene, reprezinta un avantaj competitiv si ofera oportunitatea de a  promova un nou model de crestere.•    Jeremz Rifkin: „prosumatorul”, adica producatorul consumator este noul protagonist al „capitalismului distribuit”•    Studiu etic corporativ: pentru aproape 90 % dintre persoanele intervievate,   atentia pentru siguranta consumatorului este un element esential al responsabilitatii sociale si un domeniu al oportunitatilor si inovatiei. Burton on Trent, 24 ianuarie 2012 –  De ziua „Dezvoltarii durabile”, Pirelli a semnat un acord voluntar cu Ministerul protectiei mediului, pamântului si marii (Ministry for the Environment and Land and Sea Protection) pentru reducerea impactului asupra mediului, rezultat din activitatile sale de productie si din utilizarea cauciucurilor. Acordul a fost semnat de ministrul Corrado Clini si  de presedintele Pirelli, Marco Tronchetti Provera în cadrul conferintei internationale „Driving Sustainability: a safe road to the future”. Acordul  subliniaza angajamentul companiei care, prin tehnologia proprie, dezvolta sisteme de productie si produse care garanteaza reducerea impactului asupra mediului, calitate si siguranta consumatorului. Toate  aceste elemente permit  companiei Pirelli sa îsi creasca eficienta în mod constant si sa beneficieze de un avantaj competitiv semnificativ pe pietele internationale dar mai ales acolo unde aceste aspecte sunt specificate de lege si apreciate de consumator. „Ca sa putem vorbi astazi despre tehnologie”, spune presedintele Pirelli, „înseamna sa vorbim în primul rând despre  tehnologii care permit îmbunatatirea continua a calitatii vietii noastre”. Europa cea „veche” nu poate concura cu tarile în dezvoltare  din punct de vedere al costurilor de productie si al cerintei interne, dar ceea ce ne poate asigura viitorul este fara îndoiala progresul în cercetarea noastra pentru modele de dezvoltare durabila a cresterii industriale. În acest scop, Italia si Europa au dezvoltat puncte de excelenta pe care le exporta în restul lumii”. Conferinta a abordat tema dezvoltarii durabile, înteleasa nu ca un cost dar ca o conditie indispensabila viitorului unei companii, care multumita tehnologiilor avangardiste poate dezvolta modele de crestere mai durabile si mai eficiente. Dezbaterea a inclus de asemenea si tema referitoare la rolul consumatorului în cadrul unui sistem economic care  a vazut în ultimele decenii schimbari profunde în modelele de dezvoltare si de dinamica a pietei. Din punctul de vedere al economistului Jerez Rifkin, „prosumatorul”, noul producator consumator, este personajul care  va deveni din ce în ce mai prezent datorita capitalismului „distribuit”, un personaj complex care incarneaza interese diferite si aparent conflictuale pe care companiile trebuie sa le  acopere. Reconcilierea acestor interese  va reprezenta un stimul pentru companii în identificarea de modele noi  de dezvoltare mai durabila.  Pentru Pirelli, cresterea înseamna de asemenea responsabilitate fata de consumator, atât prin protejarea mediului cât si prin dezvoltarea de produse din ce în ce mai sigure. De fapt, siguranta a fost una dintre temele principale ale conferintei, la care si-au adus contrubutia oficiali ai institutiilor mari, asociatiilor, din învatamânt si  mediul organizational. Pe lânga Marco Tronchetti Provera si ministrul Corrado Clini, printre participanti s-au numarat Antonio Tajani, vicepresedintele Comisiei Europene, responsabil cu industria si antreprenoriatul, Peter Bakker, presedintele  Consiliului Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabila (WBCSD), Nikhil Chandavarkar, seful biroului Comunicare si  Implicare, Divizia de Dezvoltare Durabila, Departamentul Afaceri Ecnomice si Sociale, Carlo Fidanza, membru al Comisiei pentru transport si turism a Parlamentului European, Francesco Gori, director de  operatiuni  în cadrul Pirelli, Tobz WEbb, fondator si  membru al  Ethical Corporation si Jeremy Rifkin, presedintele „Foundation on Economic Trends” (Fundatia pentru tendinte economice). Dezbaterea a fost moderata de Oscar Giannino.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *