Pneurile Pirelli in Marele Premiu al Indiei 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / Pneurile Pirelli in Marele Premiu al Indiei 2011

Pneurile Pirelli in Marele Premiu al Indiei 2011UN TERITORIU COMPLET NOU PENTRU PNEURILE PIRELLI P ZERO SI ECHIPELE DIN FORMULA 1 Milan, 24 octombrie 2011 – Recent construitul Buddh International Circuit din India este un teritoriu complet nou atat pentru echipele din Formula 1, cat si pentru Pirelli. Tinand cont ca acest circuit este inclus in premiera in calendarul Formulei 1, Pirelli a nominalizat doua compozitii care ar trebui sa se comporte bine in orice situatie: pneurile P Zero Argintii de compozitie hard, care vor fi folosite pentru ultima oara in acest sezon, si pneurile P Zero Galbene de compozitie soft. Contrar obiceiului, versiunea soft a fost nominalizata ca prima optiune in India, in timp ce compozitia hard este optiunea secundara. Acest lucru inseamna ca echipele vor avea la dispozitie mai multe seturi de pneuri de compozitie soft decat pneuri hard in timpul antrenamentelor libere de vineri atunci cand echipele vor descoperi in premiera circuitul lung de 5,137 kilometri. In plus, fiecare echipa va mai avea la dispozitie un set suplimentar de pneuri de compozitie soft pentru a putea parcurge cat mai multe tururi pe acest circuit nou, dar si pentru a aduna informatii valoroase pe care Pirelli le va exploata in viitor.Colectarea a cat mai multe date posibile inaintea calificarilor si a cursei va fi o prioritate pentru toata lumea, dar, mai mult ca sigur, circuitul va fi extrem de alunecos la primele sesiuni tinand cont ca nu a mai fost folosit inainte. La fel cum s-a intamplat si in Coreea, pe masura ce se va depune cauciuc pe pista nivelul de aderenta va creste. Lipsa de aderenta este datorata si uleiurilor din compozitia bitumului si pista va deveni din ce in ce mai aderenta pe masura ce aceste uleiuri se disipa.Virajele cele mai importante ale circuitului Buddh, care va fi parcurs in sensul acelor de ceasornic, sunt 10 si 11, similare ca si caracteristici cu celebrul viraj 8 din Turcia. Este un viraj lung, foarte rapid, care exercita foarte multa energie laterala asupra  pneurilor, dar spre deosebire de cel din Turcia aici virajul mai mult inchide decat deschide. CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT: Paul Hembery: „Am optat in mod intentionat pentru o nominalizare conservatoare, selectand pneurile de compozitie hard si cele soft pentru ca pe un circuit nou nu stii niciodata cu ce conditii te vei intalni. Am structurat in asa fel alocarea pneurilor incat credem ca echipele vor merge mai mult cu cele de compozitie soft, mai ales ca aducem si un set suplimentar pentru antrenamentele libere de vineri. Acest lucru ne va ajuta sa stabilim deja strategia noastra pentru anul viitor, mai ales dupa ce am vazut rezistenta compozitiei soft. Este prea devreme sa vorbim despre numarul de opriri la boxe, dar cu siguranta va exista o diferenta semnificativa de timp pe tur intre cele doua compozitii.” CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI: Narain Karthekiyan (Hispania Racing Team): „Acesta va fi unul dintre cele mai solicitante circuite din calendar pentru ca este complet nou si nu stii niciodata la ce sa te astepti. Din acest punct de vedere pot sa inteleg perfect nominalizarile facute de Pirelli. Textura asfaltului este foarte fina in comparatie cu celelalte circuite din calendar, ceea ce eu cred ca este un avantaj. Diferenta de timp pe tur, intre compozitiile hard si soft, va fi uriasa, posibil chiar peste doua secunde. Cred ca echipele vor folosi cat mai putin posibil pneurile de compozitie hard, poate doar pentru ultima parte a cursei. Beneficiul in timp obtinut cu ajutorul pneurilor de compozitie soft este cu siguranta mult mai important decat faptul ca aceasta compozitie are o durata de viata mai scurta, mai ales ca suprafata nu pare foarte abraziva, iar temperatura va fi de sub 40 grade in acest weekend. Linia lunga de la boxe va juca un rol important in strategia fiecarei echipe si cred ca toti vor incerca sa termine cursa cu cat mai putine opriri posibile. Configuratia circuitului va solicita la maximum pneurile, in special virajul 10 – unul foarte lung de dreapta, similar cu virajul 8 din Turcia. Pneul stanga fata va avea cel ma mult de suferit de aici. In plus, in virajele mai lente vor fi solicitate pneurile spate. Deci, cursa din India va fi o adevarata provocare pentru pneuri si sunt foarte curios cum se vor desfasura lucrurile.”DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR: –  Conform simularilor pe Buddh International Circuit, care are 16 viraje, timpul pe tur va fi undeva la 1m:27 secunde. Viteza medie va fi de aproximativ 210 km/h, iar monoposturile vor atinge aproape 320 km/h pe linia dreapta de start-sosire, cea mai lunga (peste un kilometru) din calendarul Campionatului Mondial de Formula 1. –  Circuitul are cateva schimbari de nivel, ceea ce duce la cresterea energiei verticale care apasa asupra pneurilor. Intrarea in viraje este mai larga pentru a facilita depasirile, iar virajele 10 si 11 sunt cele in care vom vedea cele mai multe actiuni de acest gen. Tot in aceasta zona este amplasata si o tribuna cu o capacitate de 13.000 locuri. –  Linia boxelor este una dintre cele mai lungi din Formula 1, cu peste 600 metri, ceea ce inseamna un timp mai mare petrecut la boxe, ceea ce va influenta strategia de cursa. In cursa se vor parcurge 60 de tururi, iar conform prognozelor vremea va fi calda, cu temperaturi de aproximativ 30 grade Celsius, si uscata.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *