Pneurile au fost cheia victoriei lui Vettel in Bahrain

img
Home / Stiri si noutati auto / Pneurile au fost cheia victoriei lui Vettel in Bahrain

Pneurile au fost cheia victoriei lui Vettel in BahrainStrategia corecta in alegerea pneurilor a fost vitala in asigurarea primei victorii din acest an pentru Sebastian Vettel in Marele Premiu al Bahreinului, pilotul Red Bull alegand o strategie cu trei opriri pentru a-si asigura cea de-a 22-a victorie din cariera dupa ce obtinuse si pole-position in calificari. Dupa patru curse, patru echipe diferite au obtinut victoria, Vettel fiind cel de-al patrulea pilot care castiga o cursa anul acesta si preia sefia clasamentului.Pilotul german a pornit utilizand penurile soft P Zero Galben, si a trecut pe cele medii, P Zero Alb 11 tururi mai tarziu, continuand pentru ultimele doua schimburi din nou cu soft-uri P Zero Galben, urmat de cele medii, P Zero Alb, pentru ultima parte.Bahrein este unul dintre cele mai solicitante circuite de anul acesta in ceea ce priveste degradarea pneurilor, datorita pistei foarte murdare si a catorva viraje de viteza mica si medie care solicita la extrem puterea de tractiune a pneurilor spate.Drept rezultat, abilitatea de a administra pneurile si degradarea ridicata din punct de vedere termic a fost vitala pe parcursul celor 57 de tururi ale cursei, desi cursa a inceput pe o vreme sensibil mai rece, cu vant slab si temepraturi in jurul a 32 de grade Celsius.Cei mai multi piloti au avut o strategie cu trei opriri la boxe, dar pilotul Force India, Paul di Resta a optat pentru o strategie cu doua opriri. Scotianul a trecut pe ultimul set de medii cu 24 de tururi inainte de final, incheind pe sase, dupa ce a luat startul de pe pozitia a zecea a grilei, neruland in Q3 pentru a-si economisi seturile de pneuri. Di Resta a incheiat chiar in spatele pilotului Mercedes Nico Rosberg, care alesese ca in calificari in Q3 sa parcurga doar un tur, pentru a-si conserva de asemenea un set de pneuri soft.Pilotul Lotus GP si fostul campion mondial, Kimi Raikkonen a pornit de pe pozitia a 11-a a grilei de start, lipsind in calificari din Q3, ceea ce a insemnat ca a pastrat cateva seturi noi de pneuri pentru cursa. Finlandezul a utilizat acest avantaj foarte inteligent, punand presiune asupra liderului Vettel inca de la jumatatea cursei, cand Raikkonen era pe medii, iar Vettel pe soft-uri. Pe parcursul ultimului schimb, cand ambii au oprit in acelasi tur, ei au optat pentru compozitia medie. Aducandu-si pneurile la temperatura optima, Vettel a reusit sa se indeparteze de finlandez, dar Raikkonen a revenit pe final, dupa ce initial incercase sa-si conserve anvelopele la inceputul ultimului schimb.Michael Schumacher, pilotul echipei Mercedes, a avut de asemenea o strategie cu trei opriri la boxe pentru a castiga cat mai multe pozitii, germanul ajungand in puncte dupa ce a pornit de pe pozitia a 22-a a grilei de start ca urmare a unei penalizari determinata de schimbarea cutiei de viteze.„Aceasta a fost cu siguranta o cursa foarte solicitanta din punct de vedere tehnic, pe un circuit pe care nu am mai fost prezenti in conditii de cursa. Pe de alta parte, am decis sa aducem aici compozitiile noastre soft si medium, pentru a oferi mai multe posibilitati pentru diverse strategii. Desi degradarea a fost un factor important in cursa, ceea ce era evident inca din tacticile adoptate in calificari, pneurile s-au comportat extrem de bine avand in vedere solicitarile la care au fost supuse. Pe parcurusul ultimelor tururi ale cursei, prioritatea pilotilor a fost sa se asigure ca pneurile sa-si mentina standardele ridicate , o sarcina de care toti s-au achitat foarte bine. Apropierea din acest sezon a evolutiei pilotilor, ca urmare a diminuarii diferentelor de performanta dintre compozitii, este reflectata de faptul ca am avut patru invingatori diferiti in patru curse. A fost de asemenea un mare rezultat pentru Lotus, cu doua masini pe podium – primul podium pentru fostul nostru pilot de teste Romain Grosjean care a testat pentru noi in Bahrein in 2010, o experienta care cu siguranta l-a ajutat acum. In ceea ce-l priveste pe Kimi Raikkonen se pare ca tranzitia de la pneurile noastre de raliu la P Zero de Formula 1 s-a facut destul de bine”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *