Porsche Panamera Gran Turismo lansat in premiera europeana din Romania

img
Home / Stiri si noutati auto / Porsche Panamera Gran Turismo lansat in premiera europeana din Romania

 
 
 
 
• Noul Panamera îmbina sportivitatea cu confortul • Cele mai înalte standarde în materie de tehnologie si individualitate
Cu noul Panamera, Porsche se mândreste sa aduca în scena primul Gran Turismo cu patru usi din istoria companiei. Proiectat ca o masina sport grand tourism, cu patru usi, modelul Panamera îmbina mai multe caracteristici specifice marcii Porsche: sportivitate cu un spatiu generos la interior si confort deosebit, caracteristic unui autovehicul de familie (Gran Turismo). Panamera reprezinta cea de-a patra gama Porsche, completând modelele sport 911, Boxster si Cayman, precum si SUV-ul sport, Cayenne.  Noul Porsche Panamera a fost prezentat pentru prima oara publicului international în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, în China.
Noua gama de modele Porsche, a patra dupa 911, Boxster/Cayman si modelul sport de teren Cayenne, este de o deosebita importanta strategica pentru marca germana. Prin introducerea modelului cu patru usi Panamera, Porsche face o mutare decisiva pe câmpul performantei de lux, adresându-se clientilor care, în afara de confortul si spatiul specific unei berline de lux, se asteapta sa gaseasca si performanta sportiva constanta, atât de tipica unui Porsche. Astfel, Porsche se adreseaza unor noi grupuri de cumpartori, oferind în acelasi timp clientilor fideli ai marcii o noua serie de optiuni. Panamera este un model nou, care pastreaza în acelasi timp aspectul unui Porsche veritabil. Datorita proportiilor sale, Panamera se evidentiaza în segmentul din care face parte: masina are o latime de 1931 mm si o înaltime de 1418 mm, fiind mai lata si mai joasa decât alte modele cu 4 usi, comparabile. Silueta GT inconfundabila se datoreaza unei lungimi totale de 4970 mm, consolelor fata/spate scurte si sportive. Stilul si detaliile corespund filozofiei de design Porsche, care a fost cizelata de-a lungul timpului pe modelul 911 si implementata cu succes pe modelele Boxster, Cayman si Cayenne.
Segmentul premium, completat acum de modelul Panamera, cuprinde de la automobilele sport GT clasice, pâna la berlinele de lux, bucurându-se, într-un context economic stabil, de un volum global de piata de aproximativ un milion de autovehicule noi vândute pe an. Porsche intentioneaza sa atinga o cifra medie de cel putin 20.000 de automobile Panamera vândute pe an la nivel mondial, de-a lungul perioadei de productie a acestui model.
Cu un design inovator, Panamera se va impune în fata competitorilor din noul segment. Simbioza dintre genele unei veritabile masini sport, ce se desprind din forma de coupé, precum si interpretarea proprie a formei clasice de limuzina si avantajele oferite de conceptul de spatiu variabil, confera noului model Porsche o imagine inconfundabila. Spre exemplu, Panamera ofera elemente individuale pentru admisia aerului, puternic evidentiate, ce înlocuiesc grila clasica a radiatorului. Pasajele pronuntate ale rotilor si capota de motor alungita creeaza aceea imagine specifica partii frontale a modelului 911, atât de apreciata de clientii Porsche de mai bine de 45 de ani: capota este plata, fiind încadrata de aripile proeminente. Capota masinii si geamul din spate în forma unei sageti confera modelului Panamera aspectul unei masini sport. Elementele caroseriei, linia sportiva a plafonului, caracteristica unui coupé, si tobele de esapament reprezinta de asemenea elemente specifice unui Porsche veritabil.
Curbura eleganta a plafonului, ce acopera într-un mod stilat interiorul spatios, te invita sa intri în masina. La fel ca toate modelele Porsche, modelul Panamera a fost creat pornind de la nevoile si dorintele soferului. Datorita noului concept de spatiu si arhitecturii sportive a interiorului, oricare dintre cele patru locuri este acum la fel de confortabil, atât locurile din fata cât si cele din spate fiind la fel de ergonomice. Portbagajul este deosebit de spatios. Datorita conceptului de spatiu variabil, cu posibilitate de a plia spatarele locurilor din spate, spatiul pentru bagaje poate fi adaptat conform nevoilor soferului si pasagerilor. Design-ul sportiv combina utilitatea de zi cu zi cu eleganta.
Porsche a proiectat pentru modelul Panamera motoare puternice, ce tin totodata cont de conditiile actuale de mediu. Este vorba de motoare în V, cu 6 respectiv 8 cilindri, ce dezvolta o putere cuprinsa între 300 si 500 CP. Unele dintre aceste motoare folosesc tehnologia supraalimentarii turbo, fiind în acelasi timp puternice si economice, datorita sistemului de injectie directa a combustibilului.
Toate modelele sunt dotate cu sistem de injectie directa a combustibilului, sisteme de transmisie cu frecare redusa, având caroserii usoare. Totodata, toate modelele echipate cu cutie de viteze automata cu ambreiaj dublu (PDK) dispun si de noua functie „Auto Start Stop”. Aceasta are rolul de a opri în mod automat motorul atunci când autovehicul stationeaza iar soferul actioneaza pedala de frâna – de exemplu la semafor sau în timpul unui blocaj de trafic. 
Autovehiculul cu patru usi îmbina în premiera o serie de caracteristici aparent contradictorii în segmentul premium: Panamera prezinta sportivitatea caracteristica unui Porsche veritabil, oferind în acelasi timp un confort foarte ridicat. Desi are silueta foarte joasa a unui coupé, habitaclul ofera spatiu suficient pentru patru persoane si o capacitate de încarcare variabila, ce permite transportarea unui volum mare de bagaje. Totodata, modelul Panamera este echipat cu motoare eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil, ce ofera în acelasi timp performante deosebite.
În functie de model, este disponibila fie cutia de viteze manuala în sase trepte, fie noua cutie de viteze PDK (cutie de viteze cu ambreiaj dublu) în sapte trepte, care poate fi comandata optional pentru toate modelele Panamera care nu au prevazuta aceasta dotare în echiparea standard. Astfel, modelul Panamera îmbina în mod ideal sportivitatea cu confortul. Optional, Porsche ofera pentru Gran Turismo un pachet Sport Chrono, care face ca masina sa fie si mai sportiva, permitând modelului Panamera sa atinga performante si mai ridicate.
Modelele Panamera echipate cu motoare V6 si V8 aspirate dispun de tractiune spate. Pentru versiunea de top pe care este montat motorul biturbo este disponibil sistemul PTM (Porsche Traction Management) cu tractiune integrala activa, deosebit de usoara. Sistemul PTM este disponibil si pentru celelalte modele.
Pe lânga suspensia standard ce asigura atât sportivitate, cât si confort, pentru modelul Panamera este disponibila la cerere si noua suspensie pneumatica adaptiva. Aceasta functioneaza dupa o întreaga serie de caracteristici care sporesc confortul si sportivitatea. În modul Sport Plus suspensia pneumatica coboara si mai mult întreaga caroserie la nivelul soselei, îmbunatatind comportamentul dinamic si aerodinamic. Astfel, se asigura o crestere a sigurantei si o scadere a consumului. Optional, Panamera dispune de sistemul PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), ce compenseaza în mod activ înclinarea laterala a masinii la deplasarea în curbe si îmbunatateste manevrabilitatea acesteia, în timpul deplasarii pe drum drept cu denivelari.
Datorita utilizarii unor oteluri foarte rezistente, a metalelor usoare precum aluminiul si magneziul si a materialelor plastice, greutatea a fost redusa în mod semnificativ pentru aceasta clasa, ceea ce asigura o reducere a consumului de combustibil si o îmbunatatire a comportamentului dinamic.
În afara de PDK – cutia de viteze cu ambreiaj dublu de la Porsche – si de primul sistem de pornire-oprire conectat la o transmisie automata, lista de inovatii tehnice disponibile pe modelul Panamera si introduse pentru prima data pe un model de serie din clasa de lux cuprinde noua suspensie pneumatica adaptiva cu un volum suplimentar de aer, precum si aerodinamica activa cu un spoiler cu reglare multidimensionala, care se ridica la viteza potrivita, disponibil pe vedeta gamei, Panamera Turbo.
Inginerii de dezvoltare de la Porsche au acordat o deosebita atentie valorilor de consum ale modelului Panamera. Utilizarea motoarelor V8 extrem de eficiente cu injectie directa de combustibil, constructia deosebit de usoara, sistemul automat de pornire-oprire, aerodinamica optima, inovatoarea cutie de viteze cu ambreiaj dublu creata de Porsche si diversele masuri tehnice de reducere a pierderilor prin frecare si hidraulice asigura un consum de combustibil extrem de scazut pentru un Gran Turismo cu patru usi de un asemenea calibru, impunând înca o data noi standarde în sfera concurentilor directi.
Datorita consolei centrale care uneste plansa de bord de locurile din spate, modelul Porsche Gran Turismo în patru usi ofera o noua senzatie de spatiu pentru fiecare din cele patru locuri. Interiorul asigura conditii ergonomice optime pentru sofer si în plus accentueaza spatiul personal al fiecarui pasager, fiecare din cele patru locuri fiind proiectat special pentru ocupantul sau. Pozitia joasa a scaunelor si volanul sport si plat ofera un bun feed-back asupra soselei, specific automobilelor Porsche. 
Pe lânga aceste valori clasice, Panamera ofera clientilor numeroase posibilitati de a personaliza interiorul, fiind disponibile 13 culori de piele naturala fina si combinatii de materiale, inclusiv patru variante bicolore, care pot fi combinate cu sapte stiluri decorative, ce includ materiale exclusive precum carbonul sau lemnul de maslin.
Optional este disponibil un sistem automat de climatizare cu patru zone, ce asigura reglarea individuala a temperaturii, a intensitatii ventilatorului si a distributiei aerului pentru fiecare dintre locuri. Soferul si pasagerii noului model Panamera sunt protejati de airbagul pentru sofer si pasagerul din fata si de airbag-urile cortina, iar pentru locurile din fata sunt disponibile airbag-uri laterale si pentru genunchi, ce asigura o protectie optima în caz de accident. Optional sunt disponibile airbag-uri laterale pentru locurile din spate.
Pentru echiparea standard a modelelor Panamera S si 4S, scaunele tip „Confort” disponibile pentru locurile din fata au o ergonomie ridicata si pot fi reglate electric pe opt directii pentru a asigura pasagerilor un confort deosebit pe toata durata deplasarii. Cele doua locuri din spate prevazute cu o cotiera centrala rabatabila asigura un loc generos pentru picioare si cap, chiar si pentru pasagerii înalti.  
Modelul Panamera Turbo îmbina scaunele reglabile electric cu pachetul „Comfort Memory”, oferind inclusiv posibilitatea de a extinde sezutul scaunului. Totodata este disponibil un suport lombar si un reglaj electric pentru volan. De asemenea, sunt disponibile optional si alte dotari precum scaunele sport adaptabile sau scaune tip „Confort” pentru locurile din spate, ce pot fi reglate electric în diferite pozitii.  
Noul model Panamera este primul automobil Porsche dotat cu sistem de sonorizare „High-End Surround”, produs de catre compania berlineza Burmester, una dintre cele mai renumite companii producatoare de sisteme „high-end audio”. Este pentru prima data când în conceptul initial a fost inclusa o suprafata atât de mare de membrane, aceasta fiind apoi implementata în productia de serie a autovehiculului. Cei peste 2.400 centimetri patrati de membrane ofera o experienta audio similara unui concert live iar cele 16 difuzoare comandate de catre 16 canale de amplificare cu o putere totala de peste 1.000 W ofera un sunet unic, completat de subwoofer-ul activ si amplificatorul Class D de 300 W.
Utilitatea de zi cu zi a modelului Panamera este demonstrata si de capacitatea portbagajului si de conceptul de încarcare:  în spatele scaunelor din spate pot fi încarcate cu usurinta patru valize asezate vertical, pentru a putea fi accesate usor. Portbagajul are o capacitate de  445 litri pentru modelele Panamera S si 4S si de 432 litri pentru modelul Panamera Turbo – ajungând pâna la 1.250 litri atunci când spatarul banchetei este pliat.
Pentru început, modelul Panamera va fi disponibil pe piata numai cu motoare V8, cu tractiune spate sau tractiune integrala. Versiunea de baza a modelului Panamera S va fi dotata cu un motor V8 de 4.8 litri, ce dezvolta o putere maxima de 400 CP (294 kW). Optional, pentru transmiterea puterii catre rotile din spate este disponibila cutia de viteze cu ambreiaj dublu si sapte trepte (PDK). 
Automobilul accelereaza de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde, atingând o viteza maxima de 283 km/h. Consumul combinat de combustibil pentru standardul EU5 este de 10,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 ajung la 253 g/km.  
Panamera S (nivelul de echipare standard), dotat cu cutie de viteze manuala în sase trepte, este disponibil in Romania la pretul de 97.738 Euro (cu TVA inclus).
Modelul Panamera 4S cu tractiune integrala este echipat cu motor V8 de 4,8 ce dezvolta o putere de 400 CP (294 kW), puterea fiind transmisa catre toate cele patru roti prin intermediul cutiei de viteze cu sapte trepte si ambreiaj dublu (PDK). Acest model accelereaza de la 0 la 100 km/h în 5,0 secunde, viteza maxima fiind de 282 km/h. Consumul de combustibil pentru standardul EU5 este de 11,1 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 260 g/km. Modelul are un pret de vânzare de 105.297 Euro (cu TVA inclus).
Modelul de top este Panamera Turbo, echipat cu motor V8 biturbo de 4,8 litri, ce dezvolta o putere maxima de 500 CP (368 kW), aceasta fiind transmisa catre roti de cutia de viteze în sapte trepte si ambreiaj dublu (PDK). Modelul dispune de tractiune integrala si accelereaza de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, atingând o viteza maxima de 303 km/h. Consumul de combustibil pentru ciclul EU combinat  este de 12,2 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 286 g/km. Modelul Panamera Turbo are un pret de vânzare in Romania de 138.004 Euro (cu TVA inclus).
La fel ca si Cayenne, noul Panamera va fi construit la fabrica Porsche din Leipzig. Acesta va fi lansat pe pietele din Europa, America de Sud si o parte din Asia în septembrie 2009, în America de Nord si Australia în octombrie, iar în China la începutul anului 2010.
In România, modelul Panamera a fost lansat pe data de 10 septembrie, în premiera europeana.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *