Porsche prezinta conceptul de spatiu al noului model Panamera
Gran Turismo debuteaza cu motoare V8 – Lansarea pe piata va avea loc începând cu 12 septembrie Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, prezinta pentru prima data conceptul interior inovativ utilizat pentru cea de-a patra gama a companiei. Înca de la lansarea pe piata germana pe 12 septembrie 2009, echiparea de vârf a modelului Panamera va dispune de motoare V8 si dotari luxoase. Datorita consolei centrale care uneste panoul de bord de locurile din spate, modelul Porsche Gran Turismo cu patru usi ofera o noua senzatie de spatiu pentru fiecare din cele patru locuri. Interiorul asigura conditii ergonomice optime pentru sofer si în plus accentueaza spatiul personal al fiecarui pasager, fiecare din cele patru locuri fiind proiectat special pentru ocupantul sau. Pozitia joasa a scaunelor si volanul sport si plat asigura contactul direct cu soseaua, specific automobilelor Porsche. Pe lânga aceste valori clasice, Panamera ofera clientilor numeroase posibilitati de a personaliza interiorul, fiind disponibile 13 culori de piele naturala fina si combinatii de materiale, inclusiv patru variante bicolore, care pot fi combinate cu sapte stiluri decorative, ce includ materiale exclusive precum carbonul sau lemnul de maslin. Optional este disponibil un sistem automat de climatizare, cu patru zone, ce asigura reglarea individuala a temperaturii, a intensitatii ventilatorului si a distributiei aerului pentru fiecare dintre locuri. Soferul si pasagerii noului model Panamera sunt protejati de airbagul pentru sofer si pasagerul din fata si de airbag-urile cortina iar pentru locurile din fata sunt disponibile airbag-uri laterale si pentru genunchi, ce asigura o protectie optima în caz de accident. Optional sunt disponibile airbag-uri laterale pentru locurile din spate. Scaunele tip „Confort” disponibile pentru locurile din fata pentru echiparea standard a modelelor Panamera S si 4S sunt foarte sportive si au reglaj electric pe opt directii diferite, pentru a asigura pasagerilor un confort deosebit pe toata durata deplasarii. Cele doua locuri din spate prevazute cu o cotiera centrala rabatabila asigura un loc generos pentru picioare si cap, chiar si pentru pasagerii înalti. Modelul Panamera Turbo combina scaunele reglabile electric cu pachetul „Comfort Memory”, oferind posibilitatea de a extinde sezutul scaunului. Totodata este disponibil un suport lombar si un reglaj electric pentru volan. De asemenea, sunt disponibile optional si alte dotari precum scaunele sport adaptabile sau scaune tip „Confort” pentru locurile din spate, ce pot fi reglate electric în diferite pozitii. Noul model Panamera este primul automobil Porsche dotat cu sistem de sonorizare „High-End Surround”, produs de catre compania berlineza Burmester, una dintre cele mai renumite companii producatoare de sisteme „high-end audio”. Este pentru prima data când în conceptul initial a fost inclusa o suprafata atât de mare de membrane, aceasta fiind apoi implementata în productia de serie a autovehiculului. Cei peste 2,400 centimetri patrati de membrane ofera o experienta audio similara unui concert live iar cele 16 difuzoare comandate de catre 16 canale de amplificare cu o putere totala de peste 1,000 W ofera un sunet unic, completat de catre subwoofer-ul activ si amplificatorul Class D de 300 W. Utilitatea de zi cu zi a modelului Panamera este demonstrata si de capacitatea portbagajului si de conceptul de încarcare: în spatele scaunelor din spate pot fi încarcate cu usurinta patru valize asezate în picioare, pentru a putea fi accesate usor. Portbagajul are o capacitate de 445 litri pentru modelele Panamera S si 4S si de 432 litri pentru modelul Panamera Turbo – ajungând pâna la 1,250 litri atunci când spatarul banchetei este pliat. Pentru început, modelul Panamera va fi disponibil pe piata numai cu motoare V8, cu tractiune spate sau tractiune integrala. Înca de la început versiunea de baza a modelului Panamera S va fi dotata cu un motor V8 de 4.8 litri, ce dezvolta o putere maxima de 400 CP (294 kW). Optional, pentru transmiterea puterii catre rotile din spate este disponibila cutia de viteze cu ambreiaj dublu si sapte trepte (PDK). Automobilul accelereaza de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, atingând o viteza maxima de 283 km/h. Consumul combinat de combustibil pentru standardul EU5 este de 10.8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 ajung la 253 g/km. Pretul de vânzare din Germania pentru modelul Panamera S cu cutie de viteze PDK si echiparea specifica tarii este de 98,085.50 euro (TVA inclus). Modelul Panamera S (nivelul de echipare standard), dotat cu cutie de viteze manuala cu sase trepte este disponibil la pretul de 94,575 euro (TVA inclus). Modelul Panamera 4S este echipat cu motor V8 de 4.8 ce dezvolta o putere de 400 CP (294 kW), puterea fiind transmisa catre toate cele patru roti prin intermediul cutiei de viteze cu sapte trepte si ambreiaj dublu (PDK). Acest model accelereaza de la 0 la 100 km/h în 5.0 secunde, viteza maxima fiind de 282 km/h. Consumul de combustibil pentru standardul EU5 este de 11.1 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 260 g/km. Modelul are un pret de vânzare de 102,251 euro (TVA inclus). Modelul de top este Panamera Turbo, echipat cu motor V8 biturbo de 4.8 litri, ce dezvolta o putere maxima de 500 CP (368 kW), aceasta fiind transmisa catre roti de cutia de viteze cu sapte trepte si ambreiaj dublu (PDK). Modelul dispune de tractiune integrala si accelereaza de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde, atingând o viteza maxima de 303 km/h. Consumul de combustibil pentru ciclul EU combinat este de 12.2 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 286 g/km. Modelul Panamera Turbo are un pret de vânzare de 135,154 euro (TVA inclus). Toate modelele sunt dotate cu sistem de injectie directa a combustibilului, sisteme de transmisie cu frecare redusa si caroserii usoare. Totodata, toate modelele dispun de cutie de viteze automata cu ambreiaj dublu (PDK) si de noua functie „Auto Start Stop”. Aceasta are rolul de a opri în mod automat motorul atunci când autovehicul stationeaza iar soferul actioneaza pedala de frâna – de exemplu la semafor sau în timpul unui blocaj de trafic.