Premiera – Mercedes-Benz GLE Coupe
Premiera – Mercedes-Benz GLE CoupeMercedes-Benz a combinat doua segmente diferite de autoturisme, fiecare cu stilul sau propriu, pentru a crea un nou model: Mercedes-Benz GLE Coupé. În cazul acestui automobil de exceptie, natura sportiva a unui coupé se îmbina în mod ideal cu imaginea marcanta a unui SUV. Pe lânga faptul ca este capabil de performante dinamice de exceptie pe sosea, GLE Coupé arata si impresionant. Datorita liniilor laterale ce par sa pluteasca spre spatele masinii, habitaclului jos si alungit, grilei radiatorului cu stema Mercedes-Benz amplasata central, precum si spatelui cu design spectaculos, GLE Coupé afiseaza trasaturi demne de un veritabil coupé Mercedes-Benz. La momentul lansarii pe piata, GLE Coupé va fi disponibil cu motorizari pe benzina si diesel cu puteri cuprinse între 190 kW (258 CP) si 430 kW (585 CP). O noutate în gama o reprezinta GLE 450 AMG, primul reprezentant al unei noi linii de modele sport Mercedes-AMG, o varianta foarte atractiva, deoarece ofera o gama larga de dotari standard. În plus, este echipat si cu sistemul de control dinamic al masinii DYNAMIC SELECT, sistemul de directie Sports Direct-Steer si sisteme de asistenta pentru sofer specifice Mercedes-Benz. GLE Coupé este echipat standard cu transmisia cu noua rapoarte 9G-TRONIC si cu sistemul de tractiune integrala permanenta 4MATIC. GLE Coupé poate fi comandat si în România, la preturi începând de la 56.750 euro fara TVA.„Noul GLE Coupé combina în mod ideal atributele unui coupé: sportivitate, dinamism si agilitate cu robustetea si versatilitatea unui SUV”, afirma Prof. Dr. Thomas Weber, membru în Consiliul de Administratie, responsabil pentru Cercetare si Dezvoltare Mercedes-Benz Cars, atunci când ofera o caracterizare a celui mai nou membru al familiei de modele Mercedes-Benz. GLE Coupé este ultimul sosit în portofoliul de succes al gamei de coupé-uri Mercedes-Benz. Pe lânga clasicele modele cu doua portiere C, E, S si cele cu patru portiere CLS si CLA, noul coupé al marcii este o interpretare individuala speciala a fizionomiei segmentului din care face parte.„Pentru Mercedes-Benz, GLE Coupé este deschizator de drumuri pentru un segment de masini foarte versatile. Ne va permite sa câstigam clienti noi pentru marca noastra”, spune Ola Källenius, Membru al Boardului Mercedes-Benz Cars responsabil pentru Marketing si Vânzari, comentând introducerea noului model în portofoliul marcii.DYNAMIC SELECT, sistemul de control dinamic al masinii: cu adevarat versatil – de la comportament dinamic sportiv la unul echilibrat si confortabilGLE Coupé va fi simtit de sofer ca un coupé sportiv veritabil înca de la primele momente petrecute la volan. În ciuda unei pozitii mai înalte de condus, demna de un SUV si a unei vizibilitati de jur-împrejur care nu poate fi egalata de un coupé clasic, pasagerii vor simti ca se afla mai curând într-un automobil sport decât într-unul gata de off-road. Sunetul lui GLE Coupé aminteste de masini sport puternice si împreuna cu un raspuns foarte direct, spontan al masinii la orice comanda, noul model promite sa ridice pulsul soferului. Pe de alta parte, GLE Coupé poate sa creeze pasagerilor si un sentiment suprem de calm si confort, cu o dinamica la rulare linistita. Aceste doua lumi atât de diferite pot fi experimentate de obicei în doua automobile separate – într-un coupé veritabil sportiv, agil si într-un SUV confortabil si usor de condus. Noul GLE Coupé este însa diferit: sistemul DYNAMIC SELECT ofera o marja foarte larga a dinamicii condusului si combina cele doua lumi diametral opuse într-un singur automobil. GLE 450 AMG – primul model „AMG sport”Exercitiul de echilibru între o rulare extrem de sportiva si una totusi confortabila a fost realizat într-un mod desavârsit în GLE 450 AMG. Fiind primul model „AMG sports”, GLE Coupé echipat cu motorul V6 reprezinta un model foarte atractiv prin care puteti accede în lumea masinilor sport ale brandului de performanta AMG.„GLE 450 AMG Coupé este primul nostru model dintr-o serie noua, în care vor fi integrate în viitorul apropiat si mai multe modele ce ofera emotie si performante la un nivel foarte ridicat. Noile modele Mercedes-AMG ne-au permis sa facem tehnologia veritabila a masinilor sport si fascinatia motorsport-ului mult mai accesibile”, declara Tobias Moers, Presedintele Consiliului de Administratie a Mercedes-AMG GmbH. „Fiecare automobil din Affalterbach onoreaza promisiunea marcii catre sofer – Driving Performance.”Noile modele „AMG sports” sunt modele sport exceptionale care onoreaza promisiunea de a oferi performante sportive, tractiune integrala permanenta standard si sisteme sofisticate pentru sasiul masinii. Sistemul DYNAMIC SELECT ofera moduri de rulare si implicit comportament al masinii complet diferite: INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY, SPORT si SPORT+, care pot fi selectate de catre sofer prin intermediul unui controller rotativ amplasat pe consola centrala. DYNAMIC SELECT reuneste toate sistemele de control ale masinii, generând parametri diferiti pentru fiecare mod în parte. Numele programelor vorbesc de la sine: SPORT si SPORT+ transforma GLE 450 AMG într-un automobil sportiv cu o dinamica pronuntata a fortelor longitudinale si laterale. COMFORT reprezinta opusul acestor doua moduri.În cazul selectarii acestui program se pune accentul pe parametrii, care odata schimbati, îti transmit un sentiment de relaxare, tipic limuzinelor Mercedes-Benz. Rularea are loc într-un mod relaxant, confortabil, fara efort si cu cea mai mare eficienta posibila a consumului de energie. Modul SLIPPERY optimizeaza manevrabilitatea pe suprafetele cu aderenta scazuta cum ar fi zapada sau gheata. Mai mult, modul INDIVIDUAL îi permite soferului sa programeze si sa salveze setarile personale pentru fiecare sistem în parte, indiferent de motorizare.În GLE 450 AMG, sistemul DYNAMIC SELECT nu controleaza doar modul de lucru al sasiului, suspensiei, directiei sau grupului moto-propulsor; prin intermediul lui puteti trai si mai multe experiente la volanul masinii, deoarece sistemul permite si modificarea de parametri pentru sunetul motorului, instrumentarul de bord sau controlul dinamic al farurilor. Astfel, ecranul sistemului COMAND îsi schimba grafica în functie de modul ales pentru transmisie, functia de iluminare activa a farurilor full-LED raspunde mai rapid, iar sunetul motorului poate fi schimbat de la o redare sportiva, dominanta la una calculata, reticenta chiar:• Daca soferul selecteaza modul COMFORT, grafica este modificata în concordanta, iar turometrul raspunde într-un mod lent, relaxat la comenzile soferului. Împreuna cu transmisia, motorul si suspensiile reglate catre un mod de lucru confortabil, sunetul motorului este setat catre o redare silentioasa si astfel GLE Coupé transmite o senzatie de relaxare absoluta care mai este întâlnita doar în limuzinele Mercedes-Benz.• Lucrurile se schimba complet atunci când este selectat modul SPORT+. Caracterul masinii se modifica instantaneu, schimbarile treptelor de viteza ale cutiei 9G-TRONIC sunt accentuate acustic, mai ales în momentul retrogradarii cu doua trepte odata, iar instrumentarul de bord raspunde mai rapid. Display-ul central al COMAND afiseaza astfel acceleratia longitudinala si laterala plus unghiul directiei cu o grafica realista, regasita doar în sporturile cu motor. Sunetul motorului este puternic si subliniaza acustic modul sport. Aceasta setare SPORT+ a sistemului DYNAMIC SELECT face din GLE Coupé un model sport veritabil ce le ofera pasagerilor sai o experienta autentica.Combinatia perfecta: sistemul de tractiune integrala permanenta 4MATIC si transmisia cu noua rapoarte 9G-TRONIC În noul GLE Coupé, inginerii au avut posibilitatea de a demonstra performantele noii transmisii cu noua rapoarte 9G-TRONIC atunci când este montata pe un automobil cu tractiune integrala permanenta si motor amplasat longitudinal în fata. În functie de modul de rulare ales prin intermediul sistemului DYNAMIC SELECT, transmisia 9G-TRONIC impresioneaza prin agilitate si raspuns foarte rapid la comenzi sau prin echilibru foarte confortabil în schimbarea treptelor. Potentialul noii transmisii este astfel exploatat la maximum. Ofera timpi de schimbare foarte rapizi si tranzitie perfecta între rapoarte pentru sprinturi pline de energie, dar si schimbari de trepte care abia se simt la interior, pentru un stil de rulare foarte placut si confortabil. Sistemul de tractiune integrala permanenta 4MATIC ofera o manevrabilitate sigura, armonioasa, dar si sportivitate, toate în deplina siguranta. Modelele GLE 350 d si GLE 400 beneficiaza de un raport de distributie a cuplului motor pe punti de 50:50, fata:spate. Însa în cazul sportivului GLE 450 AMG Coupé, configuratia raportului este modificata pentru a oferi o agilitate si mai mare si dinamica pronuntata, la toate capitolele. Raportul de cuplu transmis pe punti în acest caz este 40% pe fata si 60% pe spate. Modurile SPORT si SPORT+ ale transmisiei, selectate din DYNAMIC SELECT ofera agilitate longitudinala si dinamica de forte laterale foarte sportive datorita interactiunii ideale dintre sistemele de control electronic al dinamicii masinii: ASR, ESP® cu functia Curve Dynamic Assist, sistemul de control electronic al tractiunii 4ETS si sistemul de control adaptiv al frânarii ADAPTIVE BRAKE.Stabilitate exemplara: suspensia pneumatica AIRMATIC cu ADS Plus, directie Sports Direct-Steer si ACTIVE CURVE SYSTEMPe lânga sistemul de tractiune integrala permanenta cuplat cu transmisia automata cu noua rapoarte, noul sistem de suspensie pneumatica AIRMATIC – disponibil în premiera cu sistemul de amortizoare controlate electronic ADS Plus, garanteaza o rulare foarte stabila indiferent de situatia în care se afla automobilul. Sistemul de suspensie îsi modifica configuratia de amortizare în functie de programul selectat prin intermediul DYNAMIC SELECT. În modul SPORT+, masina devine extrem de manevrabila si capabila de o dinamica exemplara, oferind în acelasi timp si cel mai bun confort posibil. Diametral opus, modul COMFORT ofera cel mai mare confort disponibil pentru rulare si cea mai buna dinamica posibila situatiei. Unitatea de control a suspensiei beneficiaza de serviciile a numerosi senzori pentru a ajusta în permanenta caracteristicile de amortizare pentru fiecare roata în parte: un senzor este amplasat pe coloana de directie, patru senzori analizeaza unghiul de virare si viteza de deplasare prin intermediul sistemului ESP® si al senzorului care detecteaza pozitia pedalei de frâna. Sistemul de bare stabilizatoare active ACTIVE CURVE SYSTEM face parte si el din multitudinea de sisteme sport ce sunt activate atunci când soferul selecteaza programele SPORT sau SPORT+. În acelasi timp, barele stabilizatoare active ale puntilor pot creste confortul lui GLE Coupé la nivelul disponibil în mod normal doar într-o limuzina veritabila, chiar si în momentele de solicitare maxima pentru suspensie – de exemplu la trecerea peste gropi. Noul sistem de directie Sports Direct-Steer are un raport de demultiplicare foarte direct de 17.4:1 plus volanul sport de mici dimensiuni, pentru a-i oferi soferului o manevrabilitate exemplara si un control perfect asupra masinii în toate conditiile posibile – fie ca se deplaseaza prin aglomeratia oraselor, pe autostrada la viteze ridicate de croaziera sau pe drumuri virajate de munte ce necesita schimbari rapide de directie. Modelele GLE 350 d 4MATIC si GLE 400 4MATIC sunt oferite standard cu o suspensie din otel plus programul AGILITY CONTROL pentru setarea amortizoarelor, iar suspensia pneumatica AIRMATIC este disponibila optional cu sistemul ADS Plus.