Premiera Volkswagen la Los Angeles

img
Home / Stiri si noutati auto / Premiera Volkswagen la Los Angeles

Premiera Volkswagen la Los Angeles
 
 
Up! Lite: cel mai economic model cu patru locuri din lume
Prototipul Volkswagen Up! Lite consuma numai 2,44 l/100 km
Conceptul are la baza viitoarea New Small Family care va fi realizata de Volkswagen
Los Angeles, decembrie 2009. Volkswagen – Cel mai important producator de automobile din Europa impune noi standarde la nivel mondial la capitolul eficientei prin propulsoarele sale ecologice de înalta tehnologie TDI si TSI. Cea mai recenta reusita a fost prezentata la Salonul Auto de la Los Angeles (organizat între 4 si 13 decembrie): premiera mondiala a modelului Up! Lite. Un model cu patru locuri progresiv, economic si inteligent la toate detaliile, cu propulsor hibrid. Consum mediu: 2,44 l/100 km! Nu exista alt autoturism mai economic. Cu sistemul de antrenare care include un propulsor TDI (turbodiesel), un electromotor si o cutie de viteze cu dublu ambreiaj si 7 trepte de viteze (DSG), precum si cu o aerodinamica optima (coeficient de rezistenta aerodinamica: 0,237), Volkswagen reuseste sa reduca emisiile de CO2 la o valoare impresionanta de 65 g/km. Astfel, acest concept cu trei usi este cel mai economic model cu patru locuri din lume, fiind totodata si cel mai ecologic având în vedere bilantul total al emisiilor de CO2. Atât din punct de vedere tehnic, cât si al aspectului, Up! Lite devine o imagine a viitorului. Caroseria impresionanta care pare turnata dintr-o singura bucata de aluminiu subliniaza, prin liniile sale clare, aspectul fascinant al unui automobil orientat perfect catre cerintele aerodinamicii.
Autoturismul ideal pentru drumul zilnic catre locul de munca
Modelul avansat din punct de vedere tehnic, cu un motor cu 2 cilindri, ar putea fi disponibil la nivel mondial. Acest autoturism cu greutate redusa produs de Volkswagen, care cântareste numai 695 de kilograme, se bazeaza în mare parte pe componente ale viitoarei New Small Family, o serie constructiva complet noua care va fi lansata pe piata în primele tari prevazute în acest sens chiar de la finalul anului 2011. Conceptul Up! Lite continua strategia Volkswagen de a oferi solutii hightech si highend pentru toate clasele de autovehicule si pentru a asigura astfel un progres accesibil pentru toti soferii. Modelul Up! Lite a fost creat ca un adevarat multitalent care sa permita în conditii mult mai avantajoase si mai ecologice deplasarile în regim urban, cursele navetistilor si, fara îndoiala, parcurgerea unor distante foarte lungi.
Propulsorul hibrid permite rularea cu energie electrica
Elementul central din punct de vedere al tehnicii de propulsie pentru modelul Up! Lite este reprezentat de noul motor TDI turbodiesel cu doi cilindri de 0,8 litri cu o putere de 38 kW/51 CP. În mod suplimentar, electromotorul (10 kW) realizat sub forma unui modul de impulsionare a pornirii (demaror, alternator si propulsor electric) permite o degrevare a motorului TDI, precum si o forta suplimentara (boost), dar si valorificarea (recuperarea) energiei cinetice). Pe parcursul etapelor de acceleratie – de exemplu la depasirile rapide – este asigurata o putere totala a propulsorului TDI si a electromotorului de 48 kW/65 CP. Un motor derivat din propulsorul TDI folosit pentru Up! Lite a fost utilizat si la bordul prototipului L1, prezentat de Volkswagen în luna septembrie a acestui an la IAA de la Frankfurt.
Propulsorul hibrid al modelului Up! Lite a fost conceput astfel încât prototipul sa se poata deplasa în doua etape de operare fara a apela la propulsorul TDI. Prima etapa: în timpul asa-numitei planari, activate prin eliberarea pedalei de acceleratie (autovehiculul se deplaseaza, motorul TDI este dezactivat). Cea de-a doua etapa: pe distante scurte, de exemplu în zone rezidentiale, electromotorul are capacitatea de a asigura singur deplasarea modelului Up! Lite. În acest caz, energia necesara este asigurata de o baterie litiu-ion. Ca urmare a posibilitatii de deplasare exclusiv cu ajutorul electromotorului, aceasta configuratie este considerata un hibrid complet. Cuplarea vitezelor este efectuata de cutia cu dublu ambreiaj si 7 trepte (DSG), utilizata de exemplu si la noul Polo. În plus, acest model Volkswagen dispune de un sistem start-stop.
Confort si siguranta fara compromisuri
Fara îndoiala ca nici Up! Lite nu implica renuntari la capitolul confort si siguranta. ESP, airbag-uri, spatiu generos, sisteme de ultima generatie de informare si comanda – toate acestea sunt disponibile la bord, alaturi de sentimentul placut de a fi la bordul unei caroserii de siguranta si inovatoare, din aluminiu, otel si fibre de carbon.
Conceptul Volkswagen atinge o viteza maxima de 160 km/h (100 mph) si accelereaza de la 0 la 100 km/h într-un interval respectabil de 12,5 secunde (0 – 60 mph în 12 secunde).
„Made in Germany“
Cu caracter general, modelul Up! Lite este un exemplu remarcabil pentru tehnologia inginereasca inovatoare sub egida „Made in Germany“. Iar aceasta afirmatie este valabila numai în ceea ce priveste tehnologia eficienta de propulsie si caroseria de constructie usoara. Câteva exemple în acest sens: grila radiatorului se închide si se deschide automat în functie de necesarul de racire al motorului („management termic activ“); sarcina oglinzilor retrovizoare clasice este preluata în conditii mult mai bune si mai aerodinamice de trei camere de luat vederi; daca autoturismul este parcat, vara este eliminat din habitaclu aerul cald („aerisire stationara pasiva“); o „functie optimizata Easy-Entry“ permite un acces foarte confortabil la locurile din spate; scaunul soferului si al pasagerului din dreapta adapteaza automat înaltimea scaunului la reglarea pe lungime; spatarul banchetei spate este deblocat în scop de rabatare prin coborârea tetierelor spate („Easy Switch“); comenzile pentru setarile autovehiculului (printre altele aerisire, internet, telefon, MP3, video, telefon, computer de bord, radio) sunt controlate la nivel central prin intermediul unui touchscreen controlat intuitiv cu senzori de miscare.
Designul viitorului
Chiar si cel mai inovator model trebuie sa arate bine pentru a fi atractiv. Iar prototipul Up! Lite în culoarea „Liquid Blue Met.“ este cu siguranta atractiv. Pentru ca Up! Lite, cu o lungime de 3,84 metri, o înaltime de 1,40 metri si o latime de 1,60 metri se remarca prin imaginea futurista, îndrazneata si inconfundabila. Acest model parte turnat dintr-o bucata. În comparatie cu prototipul E-Up! prezentat în anul 2009 la Salonul International de Automobile (IAA) de la Frankfurt, acest nou model este mai suplu si, pe de alta parte, ca urmare a cerintelor aerodinamice mai stricte, este mai lung si se apropie de nivelul modelului Polo (3,98 metri).
Designul în sine demonstreaza ca este vorba despre un model compact, care se remarca prin tehnologia durabila de antrenare si prin conceptul progresiv la toate capitolele. În sectiunea posterioara, Up! Lite pare un model sport hatchback impunator. Iar sectiunile laterale extinse duc cu gândul la Scirocco. În plus, aspectul sectiunii posterioare este dominat de suprafata vitrata extinsa a hayonului, de stopurile cu led si de stopurile de ceata (în forma de c) integrate în bara de protectie, cu un stil propriu de design specific pentru Up!. în bara de protectie fata, aceste stopuri îsi regasesc corespondentul în proiectoarele de ceata. Silueta este bine conturata, cu suprafete drepte. Cu exceptia liniei superioare tornado, a pasajelor de roata si a liniei de îmbinare integrate nu exista alte canturi. Camerele laterale de luat vederi în locul oglinzilor exterioare sunt similare aripioarelor de la capetele suprafetei portante ale unui avion de transport. Un element de noutate nu doar din punct de vedere al stilului, ci si al tehnicii: jantele de 18 toli realizate din aluminiu si carbon. Pentru ca sportivitatea nu trebuie sa excluda performantele economice.
Viitorul începe în prezent
Posibilitatea de a obtine consumuri minime la toate capitolele este demonstrata de Volkswagen în Europa cu noile versiuni ale modelelor Polo (3,3 l/100 km), Golf (3,8 l/100 km) si Passat (4,4 l/100 km).
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *