Presiunea de injectie mare reduce consumul de carburant, marind performanta
Presiunea de injectie mare reduce consumul de carburant, marind performantaDe ce presiunea de injectie mare reduce consumul de carburant, marind performanta si cuplulPerspectiva: „În urmatorul deceniu, motoarele diesel vor functiona la presiuni de injectie de aproximativ 2.000 bar. Desi valoarea de 3.000 bar nu este de neimaginat, aceasta va fi întâlnita la masinile de curse si la motoarele diesel de înalta performanta.”(Dr. Markus Heyn, Presedintele Diviziei Sisteme Diesel din cadrul Robert Bosch GmbH)Motorul diesel common-rail: Sistemul de injectie common-rail CRS3-25 prezinta primul injector piezo Bosch pentru autoturisme, care functioneaza la o presiune de injectie de 2.500 bar. Cu o presiune de injectie mai mare, noile modele piezo Bosch reprezinta avangarda tehnologiei. Sistemul de injectie optimizat atomizeaza carburantul mult mai fin, îmbunatatind combustia. Consumul mai mic de carburant reprezinta doar unul dintre avantajele acestei tehnologii.Comparatie: Presiunea generata de un sistem common-rail este aproximativ egala cu presiunea pe care un rinocer de 2.000 de kilograme ar exercita-o atunci când ar sta pe o suprafata egala cu vârful unui deget. În ultima faza a procesului, combustibilul comprimat este injectat cu viteza unui avion supersonic în camera de ardere.Performanta sporita: O presiune de injectie superioara genereaza o putere specifica sporita si un cuplu mai mare. De aceea, cresterea presiunii de injectie a motorului îl face mai puternic: timpul necesar pentru combustie este considerabil redus imediat ce motorul functioneaza la sarcina maxima si la turatii mari. Asadar, carburantul trebuie sa fie injectat foarte rapid în motor, la o presiune mare, pentru a dezvolta o putere optima.Turbo: Cu cât în camera de combustie exista mai mult aer, cu atât presiunea de injectie trebuie sa fie mai mare. O cantitate mare de carburant trebuie sa fie introdusa într-un interval scurt de timp pentru a obtine amestecul optim de aer-carburant. Numeroase motoare cu turbocompresor – în special modelele bi-turbo si tri-turbo – beneficiaza de presiuni de injectie de peste 2.000 bar.Emisii: O presiune de injectie superioara reprezinta factorul cheie în reducerea emisiilor netratate ale unui motor. Într-adevar, în cazul autovehiculelor din clasa compacta, aceasta poate ajuta, deseori, la eliminarea necesitatii tratarii gazelor de esapament. Cu cât presiunea de injectie este mai mare, cu atât injectorul si duza de injectie pot fi construite mai precis. Acest lucru îmbunatateste atomizarea si are ca rezultat un amestec aer-carburant mai bun, ceea ce înseamna ca este obtinuta o combustie optima si nu se formeaza funingine.Expertiza în sisteme: O presiune de injectie mai mare necesita mai mult decât un injector reproiectat. Datorita expertizei sale complete în sistemele diesel, Bosch poate sa asambleze un sistem reglat fin care cuprinde nu numai unitatea de comanda, ci si pompa de carburant, sistemul common-rail si injectorul.Istoria presiunii de injectie – Bosch a început cu 100 barpâna la 100 bar Obiectivul stabilit la începutul dezvoltarii în 1922peste 100 bar Prima productie de serie a pompelor de injectie în linie (camioanele MAN, 1927)300 bar Pompa de injectie cu distribuitor VE (VW Golf D, 1975)900 bar Pompa cu piston axial (Audi 100 TDI, 1989)1.500 – 1.750 bar Pompa cu piston radial VP 44 (Opel Vectra, Audi A6 2.5 TDI, 1996; BMW 320d, 1998)1.350 bar Sistem common rail (Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 1997)2.050 bar Sistem pompa-duza (VW Passat TDI, 1998)peste 2.000 bar Sistem common rail cu injector piezo (montat prima oara pe Audi A6 3.0 TDI, 2003/4)2.500 bar Sistem common-rail CRS3-25 (disponibil pentru autovehiculele de serie începând cu 2014)