Prototipul electric Chevrolet Volt MPV5 prezentat la Salonul Auto China 2010

img
Home / Stiri si noutati auto / Prototipul electric Chevrolet Volt MPV5 prezentat la Salonul Auto China 2010

Prototipul electric Chevrolet Volt MPV5 prezentat la Salonul Auto din China 2010
• Crossover-ul cu autonomie extinsa construit pe fundatia modelului Volt
Beijing – Chevrolet si-a asumat angajamentul de a oferi clientilor sai din toata lumea autovehicule eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. În ultimele luni, Chevrolet a lansat în China modelele Cruze si New Sail cu consum redus, prin intermediul societatii mixte a GM, Shanghai GM; iar în 2011, marca va lansa autovehiculul electric Volt cu autonomie extinsa.
Pentru a pregati sosirea modelului Volt, Chevrolet profita de Salonul Auto China 2010, care începe astazi la Beijing, pentru a lansa prototipul electric Volt MPV5. Prototipul crossover multifunctional cu cinci locuri demonstreaza potentialul sistemului de propulsie Voltec utilizând aceeasi baza ca modelul Volt, pentru un autovehicul electric care nu consuma benzina si care nu emite noxe.
Maximum de eficienta si stil
Stilul prototipului Volt MPV5 împrumuta elemente de design si aerodinamica de la modelul Chevrolet Volt. Partea din fata a acestui model se numara printre cele mai aerodinamice dintre toate autovehiculele crossover datorita grilei sale închise si spoilerului fata inferior care a fost optimizat din punct de vedere aerodinamic, ambele contribuind la reducerea consumului de carburant. Un învelis compact pentru partea inferioara a caroseriei, împreuna cu capacele culbutoarelor, lampile spate usor pliate si lamele create special pentru sectiunea din spate, ajuta si ele prototipul Volt MPV5 sa înainteze cu usurinta. Atentia deosebita acordata caracteristicilor aerodinamice permite o autonomie mai mare bazata exclusiv pe energie electrica.
Exteriorul prototipului Volt MPV5 nu este caracterizat numai de eficienta. Vopseaua sa Sonic Blue Metallic îi confera un farmec contemporan, iar trapa dubla din acoperis si jantele de 19 inch inspirate de Volt justifica pretentiile sportive ale modelului Volt MPV5.
„Prototipul Volt MPV5 preia designul eficient al modelului Chevrolet Volt si-l adapteaza la caracteristicile familiei de autovehicule din segmentul crossover. Acesta este identificat imediat ca un membru autentic al familiei Chevrolet,” a declarat Bob Boniface, Directorul Design Exterior Crossover pentru GM North America, a carui echipa a lucrat la prototipul Volt MPV5 împreuna cu membri ai studioului de design GM din Australia.
Dimensiunile modelului Volt MPV5 ofera pasagerilor mai mult confort. Desi ampatamentul de 2.760 mm al prototipului Volt MPV5 este cu doar 15 mm mai lung decât cel al modelului Chevrolet Volt, caroseria este cu 181 mm mai lunga (4.585 mm), cu 73 mm mai lata (1.871 mm) si cu 182 mm mai înalta (1.612 mm).
În interior, prototipul Volt MPV5 preia consola centrala si panoul de instrumente de la Volt, precum si scaunele remarcabile ale acestuia, cu tapiterie din piele în doua culori. Datorita dimensiunii modelului Volt MPV5, confortul pasagerilor nu este lasat pe locul doi. O caracteristica tipica pentru modelele crossover ale marcii Chevrolet este pozitia scaunelor prototipului Volt MPV5, care ofera un nivel maximum de confort si flexibilitate, inclusiv conditii mai bune la urcare si coborârea din autovehicul.
În ceea ce priveste încarcatura, prototipul Volt MPV5 duce mai departe traditia crossover datorita sistemului de rabatare si pliere a celui de-al doilea rând de scaune, care asigura un volum de pâna la 1.764,1 litri pentru spatiul de încarcare când scaunele sunt rabatate si de 863,7 litri în spatele acestora.
Sistemul de propulsie electrica Voltec asigura un impact redus asupra mediului
Prototipul Volt MPV5 utilizeaza acelasi sistem de propulsie Voltec ca si modelul Chevrolet Volt, inclusiv un generator cu motor de capacitate mai mare pentru extinderea autonomiei si eliminarea „nelinistii provocate de autonomia de carburant”. O baterie litiu-ion de 16 kWh în forma de T asigura alimentarea cu energie electrica a unitatii.
Flexibilitatea sistemului Voltec permite prototipului Volt MPV5 sa respecte toate cerintele privind viteza maxima si accelerarea. iar autovehiculul cu cinci locuri poate sa ruleze pe distante de pâna la 51,5 km exclusiv pe baza sistemului electric de propulsie. Aceasta cifra reprezinta dublul distantei medii pe care o parcurge zilnic un navetist urban din China. Când bateria se descarca, un generator cu motor pe benzina de 1,4 litri ajuta la încarcarea acesteia si asigura propulsia electrica pe o distanta de pâna la 482 km.
„Prototipul Volt MPV5 prezinta flexibilitatea sistemului de propulsie Voltec, care poate genera suficienta energie electrica pentru a propulsa o serie de diferite autovehicule, de la o berlina compacta precum modelul Volt si pâna la modele crossover precum prototipul Volt MPV5,” a declarat Doug Parks, Director Executiv pentru Linia Internationala de Autovehicule si Inginer-Sef International pentru divizia de Autovehicule Electrice a GM.
„Cererea pentru mijloace personale de transport pe tot teritoriul Chinei, aflata în crestere rapida, pune noi probleme privind protectia mediului si siguranta furnizarii de energie,” a afirmat Kevin Wale, Presedinte si Director General al GM China Group. „GM se angajeaza sa gaseasca si sa adopte solutii care includ electrificarea automobilelor. Premiera mondiala a prototipului Volt MPV5 de la Beijing arata dorinta GM de a transforma China într-un punct central la nivel international pentru strategia sa privind tehnologia avansata.”
GM continua sa faca progrese în China în domeniul electrificarii prin derularea de operatiuni de cercetare si dezvoltare. Compania a inaugurat la Beijing China Automotive Energy Research Center (Centrul de cercetare privind energia pentru autovehicule din China – CAERC). Este pusa la punct o strategie completa privind energia necesara pentru autovehicule la nivelul întregii Chine prin colaborarea cu SAIC si Universitatea Tsinghua. Laboratorul de cercetare GM din China, care a fost deschis în luna noiembrie a anului trecut, desfasoara lucrari avansate de cercetare în domeniul auto, inclusiv dezvoltarea unei baterii. În martie, GM a lansat prototipurile EN-V (Electric Networked-Vehicle – autovehicul integrat într-o retea electrica) la Shanghai. Modelele EN-V, un element central al pavilionului SAIC-GM de la Expozitia Mondiala 2010 Shanghai, reprezinta expresia viziunii GM asupra mobilitatii personale în traficul urban în anul 2030. În plus, GM sustine strategia societatii sale mixte Shanghai GM denumita „Drive to Green” (conduce ecologic), care se concentreaza asupra dezvoltarii de produse ecologice, încurajând procesele de productie cu un impact minim asupra mediului si asumându-si raspunderea pentru protejarea mediului înconjurator.
 
 
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *