Rezultate bune pentru MINI WRC Team in Spania

img
Home / Stiri si noutati auto / Rezultate bune pentru MINI WRC Team in Spania

Rezultate bune pentru MINI WRC Team in SpaniaSalou, 23 octombrie 2011. Înca o data, MINI WRC Team a avut motive de sarbatoare la finalul Raliului RACC – Raliul Spaniei. Pe lânga faptul ca echipajele Dani Sordo (Spania) – Carlos del Barrio (Spania) si Kris Meeke (Marea Britanie) – Paul Nagle (Irlanda) au încheiat pe locurile al patrulea, respectiv al cincilea, cele doua MINI John Cooper Works WRC au ocupat primele doua pozitii în clasamentul Power Stage. În timp ce raliul a fost cel de casa pentru Sordo, a fost rândul lui Meeke sa culeaga laurii si sa acumuleze trei puncte suplimentare pentru faptul ca a fost cel mai rapid în ultima proba speciala a competitiei. Acesta a fost primul scratch în Campionatul Mondial pentru pilotul nord-irlandez si, mai mult, au fost primele puncte câstigate de acesta în clasamentul competitiei supreme.La realizarea acestui rezultat a contribuit si alegerea inspirata a pneurilor la startul zilei. Previziunile meteo ale echipei aratau ca sunt asteptate averse spre finalul zilei, dar pilotii au ales sa ignore ceea ce au facut celelalte echipe oficiale si au optat pentru pneurile Michelin potrivite. Dupa parcul de asistenta din Salou, de la mijlocul zilei, cele doua masini au fost echipate cu pneuri de compozitie moale pe partea dreapta, de compozitie dura pe partea stânga si de compozitie soft pentru cauciucurile de rezerva. Pe probele speciale lungi, desfasurate pe asfalt uscat, alegerea s-a dovedit dificila pentru piloti, dar previziunea de ploaie s-a adeverit în momentul în care primele masini au sosit la startul specialei de încheiere, Coll de la Teixeta. Acest lucru s-a dovedit vital si Meeke a reusit cel mai bun timp, Sordo a fost al doilea, în timp ce Daniel Oliveira – pilot al unui MINI de client – a încheiat al patrulea. Locul al treilea a fost ocupat de Sébastien Loeb (Franta), care astfel a adus titlul constructorilor în palmaresul Citroën.Dave Wilcock, director tehnic:”Categoric, am început ziua cu obiectivul de a ne pastra pozitiile si sa-l mentinem pe Sébastian Ogier în spatele nostru. Pe bucla de dimineata, Dani s-a ales cu o pana pe una din speciale, fapt care l-a penalizat cu 25 de secunde, iar situatia a devenit extrem de strânsa. Pe cea de-a doua bucla, toate previziunile meteo aratau conditii schimbatoare si orice alegere ai fi facut era una buna. Când echipele au plecat din parcul de asistenta, nimeni nu avea idee de strategia pe care o alesesera celelalte echipe în privinta pneurilor. La acel moment, informatiile noastre spuneau ca va ploua cu începere din a doua speciala a buclei, asa ca am luat o decizie pe care am considerat-o sigura la acel moment – am optat pentru patru pneuri de compozitie moale si doua de compozitie dura. În prima proba speciala nu am avut pneurile potrivite, moment în care am realizat ca Ford optase pentru cinci pneuri de compozitie dura, iar Citroën alesese patru «hard» si doua «soft». Ei au crezut ca nu va fi nicio aversa. Dupa prima speciala am suferit un soc din punct de vedere al timpilor, pentru ca era clar ca foloseam cauciucurile nepotrivite. La începutul celei de-a doua probe, motorul masinii lui Ogier a cedat, un ghinion pentru el. Apoi, din fericire, previziunile noastre s-au adeverit, iar ploaia a aparut chiar înainte de startul Power Stage. Aveam pneurile bune exact la momentul potrivit. Am avut un avantaj onorabil. Doar în acea proba speciala am adunat cinci puncte suplimentare pentru piloti. Felicitarile le merita Michelin pentru pneurile durabile, pentru ca situatia nu a fost deloc rea chiar si cu cauciucuri moi pe asfalt uscat. Impresionant ca întotdeauna.”Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):”A fost în regula sa închei pe locul al patrulea, dar am pierdut mult în prima zi, în specialele cu macadam si învaluite de praf. Astazi (n.a. duminica) am sperat ca ploaia va veni ceva mai devreme. În primele doua speciale, s-a dovedit ca alegerea pneurilor era cea eronata, iar ceilalti aveau cauciucurile corecte, dupa care, în ultima proba speciala, noi eram în situatia favorabila. A fost distractiv si un pic prea alunecos în unele locuri. Ma simt bine, dar nu sunt pe deplin multumit pentru ca îmi doream sa închei pe podium în raliul de acasa. Nu a fost sa fie de aceasta data.”Kris Meeke (MINI John Cooper Works WRC #52):”Din punctul meu de vedere, a fost finalul perfect al acestui raliu. Stiam ca am luat un start bun în proba speciala, dupa care stiu ca am încurcat un pic lucrurile la ultimul sens giratoriu. Am avut o discutie cu inginerul meu, Teena (Gade), la parcul de asistenta dinaintea ultimei bucle si ea mi-a spus sa ma întorc cu bine pentru ca obiectivul cu care ne multumeam era sa ajungem al sosire. Ma simteam frustrat si vroiam sa merg mai repede, asa ca m-am bucurat pentru prima data de evolutia în Power Stage. Sentimentul a fost unul cu totul special pentru ca am reusit sa fiu mai rapid decât Dani – cu acelasi pneuri, pe terenul lui propriu. De-a lungul unui raliu, înca nu am experienta necesara pentru a ma lupta cu ceilalti, dar am demonstrat ca îi pot învinge atunci când stiu exact cum stau lucrurile.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *