Rezultate record pentru BMW Group in 2010 si perspective de crestere in 2010

img
Home / Stiri si noutati auto / Rezultate record pentru BMW Group in 2010 si perspective de crestere in 2010

Rezultate record pentru BMW Group in 2010 si perspective de crestere pentru 2010Se estimeaza o marja EBIT de peste 8% pentru segmentul auto.Volumul vânzarilor va depasi lejer limita impusa de 1,5 milioane de unitati.Marja pentru automobile, cuprinsa între 8% si 10%, confirmata pentru 2012.BMW Group poate privi cu încredere la actualul an fiscal multumita gamei de modele deosebit de atractive. „Avem intentia de a îmbunatati în continuare veniturile grupului de-a lungul acestui an”, a declarat Norbert Reithofer, Presedintele Consiliului Director al BMW AG în cadrul unei conferinte ce a avut loc marti, 15 martie, la München. „Ne dorim sa realizam o marja EBIT de peste 8% în segmentul automobilelor. Volumul vânzarilor este de asteptat sa depaseasca nivelul de 1,5 milioane de unitati, un nou maxim istoric, iar fiecare marca – BMW, MINI si Rolls-Royce – va înregistra noi recorduri în privinta vânzarilor”, a adaugat oficialul BMW Group. Prin aceasta performanta, BMW Group intentioneaza sa-si consolideze pozitia de lider mondial printre constructorii de automobile premium.În anul fiscal 2012, BMW Group intentioneaza sa îsi pastreze profitabilitatea, cu o marja EBIT cuprinsa între 8 si 10 procente pentru sectorul auto si o profitabilitate a capitalului investit de cel putin 18% în domeniul serviciilor financiare. „Consideram ca exista sanse foarte bune pentru a ne îndeplini intervalul propus, între 8% si 10%, pentru domeniul auto si dupa anul 2012″, a continuat Reithofer. Acest obiectiv este bazat pe ipoteza ca economia mondiala va continua sa înregistreze un     progres constant. De asemenea, este posibil, în functie de evolutia politica si economica, ca actuala marja EBIT sa fie mai mare sau mai mica decât nivelul propus pentru perioada de dupa anul 2012.În 2010, compania a înregistrat noi recorduri ale veniturilor si ale profitului. Veniturile au crescut cu 19,3% la 60,477 miliarde de euro (2009: 50,681 miliarde de euro). Profitul înainte de impozitare (EBIT) a crescut semnificativ la 4,836 miliarde de euro (2009: 413 milioane de euro). BMW Group a raportat un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 5,094 miliarde de euro (2009: 289 milioane de euro) si un profit net record pentru anul fiscal de 3,234 miliarde de euro (2009: 210 milioane de euro).Prin prisma acestor performante excelente, Consiliul Director si Consiliul de Supervizare vor propune actionarilor, în cadrul Adunarii Generale Anuale ce va avea loc la 12 mai 2011, ca dividendele sa fie marite la 1,30 euro per actiune ordinara (2009: 0,3 euro) si la 1,32 euro per actiune preferentiala (2009: 0,32), în ambele cazuri înregistrându-se noi maxime istorice.”Suntem deosebit de încântati de dezvoltarile înregistrate în precedentul an fiscal. Am stabilit noi recorduri pentru venituri si încasari de grup si ne-am depasit obiectivele propuse pentru întregul an. Implementarea continua si cu rigurozitate a Strategiei Number ONE ne-a permis sa înregistram un progres bun în ceea ce priveste profitabilitatea si eficienta. Gama noastra de modele, una foarte atractiva, si cresterile puternice ale volumului de vânzari au contribuit si ele la cresterea veniturilor”, a continuat Reithofer.În ceea ce priveste volumul vânzarilor, BMW Group a înregistrat a doua cea mai buna performanta din istorie, dupa ce numarul total de automobile BMW, MINI si Rolls-Royce intrate în posesia clientilor a crescut cu 13,6%, la 1.461.166 unitati (2009: 1.286.310 unitati). În consecinta, BMW Group si-a îndeplinit cu usurinta obiectivul de crestere a volumului de vânzari pe care si-l propusese pentru întregul an 2010: peste 1,4 milioane de unitati.Segmentul auto a generat un flux de 4,471 miliarde de euro.Datele foarte bune în ceea ce priveste volumul de vânzari, mixul care include o cota importanta de modele cu valoare ridicata, preturile bune de tranzactionare si costurile reduse ale materialelor au dus la o îmbunatatire semnificativa a profitului pentru segmentul auto. Încasarile au crescut cu 23,8%, la 54,137 miliarde de euro (2009: 43,737 miliarde de euro). EBIT pentru acest segment a urcat la 4,355 miliarde de euro (2009: pierdere de 265 milioane de euro), în timp ce profitul înainte de impozitare a crescut la 3,887 miliarde de euro (2009: pierderi brute de 588 milioane de euro).În 2010, vânzarile marcii BMW au urcat cu 14,6%, la un total de 1.224.280 unitati (2009: 1.068.770 unitati), în special datorita noilor modele atractive. De exemplu, noul BMW Seria 5 a înregistrat o crestere a vânzarilor cu 35,5%, la 238.454 unitati (2009: 175.983 unitati): acest model devenind lider de piata în segmentul sau cu începere din trimestrul al patrulea. De asemenea, BMW X1 a avut o evolutie foarte buna, vânzarile în primul an pe piata înregistrând un nivel de aproximativ de 100.000 de unitati.Cererea pentru nava-amiral a marcii, BMW Seria 7, si cea pentru celelalte modele din gama X au ramas si ele la un nivel ridicat. De-a lungul anului, vânzarile BMW Seria 7 au urcat cu 24,9% la 65.814 unitati (2009: 52.680 unitati) datorita cererii mari din Asia si redresarii treptate a pietei americane. Vânzarile BMW X5, model care ramâne lider de piata în segmentul sau, au crescut cu 15% la 102.178 unitati (2009: 88.851 unitati). Datorita celor 46.404 unitati (2009: 41.667 unitati), vânzarile BMW X6 au înregistrat o crestere de 11,4% fata de anul precedent.Marca MINI continua sa aiba rezultate foarte bune, înregistrând un nou record în 2010: 234.175 unitati (2009: 216.538 unitati; +8,1%). La aceasta performanta au contribuit si MINI Countryman (14.337 unitati) – lansat în septembrie -, MINI cu 155.841 unitati (2009: 150.043; +3,9%) sau MINI Cabriolet, care a înregistrat 32.680 unitati vândute (2009: 28.303; +15,5%).De asemenea, marca Rolls Royce a stabilit un nou record privind vânzarile, numarul de automobile comercializate în 2010 ajungând la 2.711 unitati (2009: 1.002 unitati; +170,6%).De-a lungul anului 2010, BMW Group a avut capacitatea de a-si mari volumul vânzarilor pe aproape toate pietele. Germania a adus cele mai mari volume, cu vânzari de 267.160 unitati pentru marcile BMW si MINI. BMW a fost singura marca premium care, în 2010, a înregistrat o crestere a înmatricularilor de automobile noi în Germania.În SUA – a doua piata individuala ca importanta pentru companie -, BMW Group a reusit sa aiba o crestere a vânzarilor de 10,1%, la 266.580 unitati, ceea ce face ca BMW sa fie, înca o data, cea mai bine vânduta marca premium europeana din Statele Unite.Cresteri substantiale s-au înregistrat si în China, a treia piata ca volum pentru constructorul german. Numarul de automobile vândute în aceasta regiune (inclusiv Hong Kong si Taiwan) a urcat cu 85,3%, la 183.328 unitati.EBIT de 71 milioane de euro pentru segmentul moto în 2010.În ciuda unor conditii de piata care în continuare au fost nefavorabile în 2010, segmentul motocicletelor a înregistrat cresteri ale volumului vânzarilor, ale veniturilor si ale profitului.Veniturile au crescut cu 22,0%, la 1,304 miliarde de euro (2009: 1,069 miliarde de euro), EBIT a sporit la 71 milioane de euro (2009: 19 milioane de euro), iar profitul înainte de aplicarea taxelor si impozitelor a ajuns la 65 milioane de euro (2009: 11 milioane de euro). Au fost vândute, în total, 110.113 motociclete ale marcilor BMW si Husqvarna (2009: 100.358 unitati; +9,7%).Crestere rapida a veniturilor în segmentul serviciilor financiare.Segmentul serviciilor financiare a beneficiat, în 2010, de gama atractiva de produse, de conditiile favorabile de refinantare si de un profil îmbunatatit al riscului. Veniturile segmentului au crescut cu 5,2%, la 16,617 miliarde de euro (2009: 15,798 miliarde de euro), în timp ce profitul înainte de impozitare a urcat la 1,214 miliarde de euro (2009: 365 milioane de euro).Comparativ cu anul anterior, numarul contractelor noi semnate (1.083.154) – de finantare si leasing a fost mai mare cu 6,6%. În comparatie cu perioada anterioara, sectorul leasing a înregistrat o crestere de 3,2%, iar creditele de finantare cu 8,1%. Leasingul a reprezentat 28,8% din noile afaceri, în timp ce creditele au acaparat 71,2%.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *