Rezultatele Daimler Trucks din 2012
Rezultatele Daimler Trucks din 2012• Vânzarile au crescut semnificativ, în ciuda diferentelor dintre piete• Ofensiva ofertei de produse continua• Cifre în crestere în Rusia, India si China• Conditiile pietei continua sa ramâna o provocare în 2013Sectorul vehiculelor comerciale este vizibil afectat de fluctuatiile economice. Cu toate acestea, perspectivele pe termen mediu si lung sunt foarte promitatoare. Daimler Trucks a fost pregatit pentru ciclurile fluctuante si, drept urmare, a fost în masura sa demonstreze ca sectorul vehiculelor comerciale poate obtine rezultatele solide în 2012 chiar si atunci când vremurile sunt dificile.În ciuda variatiilor mari de evolutie pe pietele pe care activeaza, Daimler Trucks a reusit sa creasca semnificativ vânzarile în acest an. În luna noiembrie, unitatile de vânzare pentru cele sase branduri ale diviziei – Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses si BharatBenz – au totalizat aproximativ 424.000 de vehicule (ianuarie – noiembrie 2011: 371.000.). Acest rezultat nu numai ca a marcat o crestere de 14% fata de cifra înregistrata în aceeasi perioada a anului precedent, ci, mai mult, a însemnat ca vânzarile dupa 11 luni au fost aproape la acelasi nivel cu cel atins în întregul an 2011 (aproximativ 426,000 unitati).”Suntem multumiti de nivelul de dezvoltare din 2012″, declara Andreas Renschler, membru al Consiliului de Administratie al Daimler, responsabil de Daimler Trucks si Daimler Buses. „Am înregistrat o crestere substantiala a vânzarilor, în ciuda volatilitatii pietelor. Acest lucru arata ca modelul nostru de afaceri implementat la nivel mondial, „Trucks for the world”, da rezultate. Activitatea noastra în crestere pe piete foarte promitatoare, cum ar fi Rusia, India si China, ne-a facilitat posibilitatea de a beneficia, mai mult ca oricând, de cererea în continua crestere pentru vehicule comerciale, la nivel global.” În luna decembrie, Renschler a semnat o prelungire de cinci ani a contractului, asa ca va ramâne în continuare în Consiliul Daimler, responsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses, pâna la 30 septembrie 2018.Principalii piloni de crestere ai Daimler Trucks în 2012 au fost pietele din Asia si America de Nord. Trucks NAFTA a vândut aproximativ 129.000 de camioane în noiembrie, în crestere cu 21% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Evolutia a fost mai puternica în Asia, unde vânzarile au crescut cu aproape o treime în noiembrie, pâna la 162.000 de unitati (ianuarie-noiembrie 2011: 124.000). Fuso a înregistrat o crestere de vânzari peste medie în Japonia, unde cifrele au crescut cu 35%, la aproximativ 32.000 de unitati.Piata braziliana s-a dovedit a fi o provocare în 2012, deoarece încetinirea economiei si introducerea noului standard de emisii Euro V de la începutul anului au condus la un declin în sectorul vehiculelor comerciale. De asemenea, o lunga perioada de incertitudine în privinta stimulentelor financiare pentru bunurile de capital a generat o scadere accentuata a achizitiilor clientilor. Divizia Trucks nu a putut sa combata acest trend, astfel ca vânzarile unitatii din Brazilia au scazut cu 31%, la sub 28.000 de vehicule. Criza datoriilor din Europa si-a pus, de asemenea, amprenta asupra vânzarilor. Cu toate acestea, datorita modelului de ofensiva impus de noul Actros, Daimler Trucks a reusit sa amortizeze evolutia negativa. Ca urmare, vânzarile de camioane Mercedes-Benz din Europa au crescut usor din ianuarie pâna în noiembrie 2012, cu 3% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, la aproape 76.000 de unitati. În plus, Mercedes-Benz a avut o evolutie buna în Turcia, unde vânzarile au crescut cu 2%, la aproximativ 14.900 de unitati în primele 11 luni ale anului trecut.Evolutiile pozitive din Europa si Turcia au permis diviziei sa contracareze diminuarea pietei din Brazilia, dar nu au putut împiedica scaderea de 6% din vânzari, ajungând la 132.500 de unitati pentru Trucks EU/LA, din ianuarie pâna în noiembrie 2012 (ianuarie – noiembrie 2011: 141.200).Mercedes-Benz a continuat ofensiva de produse în 2012. Noul Actros a dovedit în urma testelor comparative ca, fie si în varianta Euro VI, consuma combustibil semnificativ redus fata de predecesorul sau. În toamna anului 2012, noul camion Antos pentru transport cu sarcina grea a fost prezentat publicului. Primavara anului 2013 va aduce lansarea noului camion Arocs, destinat sectorului constructiilor. „Actros, Antos si Arocs sunt rezultatele tangibile ale platformei noastre pentru camioane de sarcina grea, care ajuta Daimler Trucks sa mearga mai departe cu strategia sa de modul”, afirma Renschler. „Scopul acestei strategii este de a realiza la nivel global o rata de componente comune cât de mare posibil si de a genera astfel sinergii si economii de scara.”Daimler Trucks nu este doar de referinta atunci când vine vorba de sistemele de conducere conventionale. De exemplu, acest fapt a fost demonstrat în mod impresionant la IAA Commercial Vehicles, unde divizia a prezentat publicului european Fuso Canter Eco Hybrid. Consumul de combustibil al noului model este cu pâna la 23% mai mic decât în cazul unui Canter obisnuit. Mai mult decât atât, luând în calcul costul moderat platit suplimentar pentru tehnologia hibrid, Canter Eco Hybrid îsi amortizeaza investitia în doar trei-patru ani, în conditii normale de operare si kilometraj anual obisnuit. În 2012, Daimler Trucks a facut, de asemenea, progrese majore în activitatile sale pe pietele emergente. Divizia a extins parteneriatul lansat în Rusia în 2008 cu liderul de piata pentru camioane de sarcina grea, Kamaz. Cele doua societati mixte rusesti – Mercedes-Benz Trucks Vostok (MBTV) si Fuso Kamaz Trucks Rus (FKTR) – au luat un avânt considerabil. În noiembrie, Daimler si Kamaz au semnat un acord pentru a livra motoare si axe pentru camioane si autobuze oferite de producatorul rus. Contractul prevede o aprovizionare initiala cu peste 7.000 motoare si 15.000 axe pe an. În viitor, cele doua companii intentioneaza sa fabrice axe într-o societate mixta. În acest scop, Daimler Trucks va înfiinta si extinde o retea de componente în Rusia. În iunie anul trecut, Daimler si Kamaz au semnat de asemenea un acord de licenta pentru furnizarea de cabine Mercedes-Benz Axor si pentru localizarea treptata a activitatilor de productie aferente. Aceste cabine vor fi folosite într-o noua generatie de camioane Kamaz, care va fi lansata pe piata din Rusia în acest an.”Daimler Trucks beneficiaza acum de parteneriatul cu Kamaz în trei moduri,” spune Renschler. „În primul rând, societatile noastre mixte împreuna cu Kamaz pentru productia de camioane Mercedes-Benz si Fuso se impun pe piata din Rusia. În al doilea rând, vindem componente catre partenerul nostru si, în al treilea rând, avem o participatie la liderul de pe piata ruseasca – o companie care face progrese tehnologice uriase si astfel obtine oportunitati mai bune de vânzare, datorita componentelor noastre.” În total, Daimler Trucks a înregistrat o crestere a vânzarilor în Rusia de 34%, pâna la aproximativ 6.600 de unitati în primele 11 luni ale anului trecut.În India, a treia piata de camioane ca marime din lume, Daimler Trucks are acum propriul brand – BharatBenz. Daimler a investit un total de 700 de milioane de euro într-o noua fabrica de camioane în Chennai, care a început operatiunile în aprilie. Productia a fost demarata cu camioane de sarcina grea, iar în ultimul trimestru au urmat camioanele de sarcina medie. Chennai poate produce în prezent 36.000 de unitati pe an, însa planurile prevad o capacitate de extindere la peste 70.000 de unitati. Filiala grupului Daimler India Commercial Vehicles (DICV) va lansa 17 modele de camioane, între 7 – 49 tone GVW, de acum si pâna în 2014. Vehiculele vor fi special concepute pentru a satisface cerintele din ce în ce mai complexe ale clientilor din India.Daimler Trucks urmareste o strategie duala pe piata chineza, unde cererea pentru camioane premium Mercedes-Benz este în continua crestere. Mercedes-Benz aproximeaza vânzari de peste 6.000 de camioane în China în 2012, stabilind astfel un nou record pentru Mercedes în aceasta tara si aducând vânzarile din China la aproximativ acelasi nivel ca si vânzarile de camioane Mercedes-Benz din pietele cheie europene. Oportunitati majore de crestere exista si în segmentul de volum al Chinei, în care Daimler Trucks se implica de la începutul lui iulie, printr-o societate mixta cu Foton (Beijing Foton Daimler Automotive) si cu brandul de camioane Auman.Segmentul de camioane moderne care include camioanele Auman de sarcini medii si grele si modelele BharatBenz se extinde rapid în multe piete emergente. Expertii cred ca acest segment de camioane robuste, de înalta calitate, dar accesibile în acelasi timp, va creste mai repede decât oricare altul în tari precum China si India, în urmatorii ani. Daimler Trucks considera ca are o oportunitate buna de crestere anul viitor, pornind de la succesul vânzarilor realizate în 2012. Acest obiectiv se bazeaza pe previziunile conform carora piata de camioane se va extinde usor în 2013 la nivel global si ca Daimler Trucks va beneficia de domeniul sau de aplicare la nivel mondial, fiindca încearca sa câstige cote de piata suplimentare. „Cu toate acestea, nu ar trebui sa subestimam riscurile crizei datoriilor europene sau reglementarile guvernamentale ce pot influenta cererea de camioane”, spune Renschler. Astfel, camioanele vor constitui în continuare un sector de crestere pe termen mediu si lung, iar expertii cred ca piata camioanelor se va extinde la o rata anuala medie de 3 pâna la 4% de acum si pâna în 2020. Potrivit lui Renschler, Daimler Trucks va creste peste medie, datorita acoperirii globale si varietatii de branduri. „Suntem producatorul numarul unu de camioane de sarcini medii si grele si avem toate sansele sa consolidam în continuare aceasta pozitie”, spune Renschler.