Rezultatele financiare ale concernului Bosch pentru 2011

img
Home / Stiri si noutati auto / Rezultatele financiare ale concernului Bosch pentru 2011

Rezultatele financiare ale concernului Bosch pentru 2011Bosch: principalele sectoare de activitate reprezinta baza dezvoltarii viitoareGrupul Bosch estimeaza încetinirea cresterii economice la nivel global. Prin urmare, furnizorul german de tehnologii si servicii se asteapta la o crestere modesta a vânzarilor în acest an, estimata între 3 si 5 procente. Aceste aspecte au fost anuntate de Franz Fehrenbach, presedintele consiliului de administratie al companiei Bosch în cadrul conferintei de presa anuale ce a avut loc la sediul companiei din apropierea orasului Stuttgart. „Exista în continuare un nivel ridicat de nesiguranta în ceea ce priveste viitorul economiei, chiar daca criza datoriilor suverane din zona euro a fost dezamorsata usor,” a declarat Fehrenbach. În primul trimestru al anului 2012, vânzarile au crescut cu aproximativ 5% fata de aceeasi perioada a anului precedent, în ciuda scaderii economiei globale si a evolutiilor dificile pe anumite piete din Europa. Cea mai mare crestere a fost atinsa în sectorul Tehnologiei industriale, urmat de sectorul Tehnologiei auto. Cresterile din sectorul de afaceri Bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii au fost mai moderate.  Bosch si-a propus cresterea rezultatului operational în acest an prin intermediul produselor inovatoare, reducerii costurilor si a cheltuielilor unice. „Cu toate acestea, dat fiind faptul ca preturile materiilor prime ramân ridicate si se investeste în mod continuu în noi sectoare de afaceri, va fi dificil sa atingem anul acesta rentabilitatea comerciala tinta, situata între 7 si 8 procente,” a declarat Fehrenbach. Cresterea vânzarilor de 9 % a fost mai mare decât se anticipase în 2011 În anul fiscal 2011, Bosch a crescut peste asteptari, în ciuda unei economii globale mai slabe. Vânzarile companiei au crescut cu 9 %, atingând 51,5 miliarde de euro. Profitul înainte de impozitare avea o valoare de 2,6 miliarde de euro, fata de 3,5 miliarde de euro, valoare la care se situa în 2011. La 5,1%, marja de profit s-a situat sub intervalul propus. În ianuarie, Bosch a identificat drept cauze ale acestei situatii dificultatile suplimentare cauzate de cresterea preturilor materiilor prime si cursul valutar. În plus, s-a investit considerabil în anumite sectoare de afaceri de viitor, precum electromobilitatea sau energiile regenerabile, având loc si o depreciere a activelor diviziei de Energie solara, totalizând 560 de milioane de euro. Numarul de angajati la nivel global a crescut la 302.500 Ca urmare a dezvoltarii favorabile a afacerii, în anul 2011, numarul de angajati la nivel global a crescut cu 19.000, ajungând la 302.500 pe 1 ianuarie 2012. Cea mai mare crestere a avut loc în Europa, companiei alaturându-i-se 9.800 de angajati. În regiunea Asia-Pacific au fost angajate 8.000 de persoane. În America de Nord si de Sud, numarul de angajati al companiei Bosch a crescut în total cu 1200. Rata de crestere economica mai lenta va afecta numarul de angajari din acest an fiscal. În functie de evolutia afacerii, aici fiind incluse si companiile consolidate de curând. Se estimeaza ca numarul de angajati la nivel global va creste la aproximativ 315.000 pe parcursul anului. Protectia mediului antreneaza dezvoltarea sectorului Tehnologiei auto  În 2011, Bosch si-a consolidat pozitia pe piata în toate cele trei sectoare de afaceri. Având drept obiectiv sporirea rezultatelor pe sectoare, directorul financiar Dr. Stefan Asenkerschbaumer a declarat: „Eforturile considerabile pe care le-am depus pentru a ne consolida pozitia pe piata, chiar si în timpul crizei financiare si economice, au dat rezultate.” Cel mai mare sector de afaceri, Tehnologia auto, a generat anul trecut vânzari de 30,4 miliarde de euro, crescând asadar cu 8,2% fata de anul precedent. În ciuda preturilor ridicate ale materiilor prime si investitiilor initiale considerabile în domeniul electromobilitatii, în acest sector a fost obtinut un profit operational de 2,3 miliarde de euro, la fel ca în anul precedent. Rentabilitatea comerciala a fost de 7,7%. Cererea pentru produse ce reduc consumul de carburant al autovehiculelor, sporesc siguranta, securitatea si cresc nivelul de confort este în continua crestere. Printre aceste produse se numara sistemele de injectie directa de benzina, sistemele economice diesel si programul electronic de stabilitate ESP®, dezvoltat de compania Bosch. Între anii 2011 si 2014, Bosch si-a propus sa creasca semnificativ numarul de sisteme vândute anual: de  la 7,2 la 9,6 milioane pentru sistemele diesel common-rail si de la 4 la 8,6 milioane pentru sistemele de injectie directa de benzina. „Bosch îsi aduce contributia la protectia mediului. Si am constatat din nou ca protectia mediului antreneaza o crestere semnificativa pentru Bosch,” a declarat Dr. Bernd Bohr, presedintele Grupului Bosch Automotive. La nivel mondial, cererea pentru sisteme de asistenta pentru sofer, precum sisteme video sau sisteme predictive de frânare de urgenta este în crestere. Procentul de autovehicule noi prevazute cu senzori radar va creste de patru ori între 2011 si 2016, pâna la 16%. În concluzie, Dr. Bernd Bohr identifica mai multe oportunitati de dezvoltare în sectorul Tehnologiei auto: „Anul acesta, vânzarile per autovehicul produs la nivel mondial vor atinge o valoare de aproape 400 de euro. Iar odata cu intrarea în era electromobilitatii, va creste si mai mult pe termen lung.” Bosch cheltuieste aproximativ 400 de milioane de euro anual în domeniul electromobilitatii, care are un potential ridicat. În prezent, compania are un portofoliu vast în acest domeniu, cu 5 modele de sisteme de propulsie electrica auto, 3 variante de invertoare pentru gestionarea energiei electrice si cu acumulatori litiu-ion. „Aceasta baza ampla ne confera un avantaj decisiv: eficienta sistemelor noastre,” a declarat Bohr. „Doar o companie care stie cum sa interconecteze sistemele va fi capabila sa integreze electronica de putere în grupul de motopropulsor electric.” Sectorul de Tehnologie industriala creste în mod sustinut, însa piata sistemelor fotovoltaice este în impas În 2011, sectorul de afaceri Tehnologie industriala a înregistrat cea mai puternica crestere, de 21 %, pâna la o valoare de 8 miliarde de euro. Divizia Tehnologie Drive and Control a înregistrat o crestere peste medie. Divizia de Tehnologie de împachetare a înregistrat, de asemenea, cresteri. Pe de alta parte, divizia de Energie solara nu a avut rezultate satisfacatoare. În ciuda unei cresteri de peste 10 procente a volumului de vânzari pentru celule si module, cifrele au scazut dramatic. Cauza este scaderea dramatica a preturilor de pe piata sistemelor fotovoltaice, de pâna la 40%.  „În domeniul tehnologiei fotovoltaice, ne straduim sa reducem semnificativ costurile de productie din segmentul celulelor cu cristale. Ne-am propus sa obtinem acest rezultat implementând tehnologii inovatoare si procese de productie optimizate,” a declarat Fehrenbach. Acesta a insistat asupra faptului ca obiectivul companiei, la fel ca pentru toate celelalte sectoare de afaceri Bosch, a fost de a obtine profitabilitate si competitivitate sustinute. Succes în special în domeniul electrocasnicelor si sculelor electriceSectorul de afaceri Bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii a generat o cifra de vânzari de 13,1 miliarde de euro în 2011, înregistrând o crestere de 4,4%. Profitul operational în acest sector a fost la acelasi nivel cu cel din anul precedent, cu o valoare de 730 milioane de euro. Bosch s-a bucurat de succes în special datorita electrocasnicelor noi, cu consum redus de energie, si sculelor electrice inovatoare. Divizia de Sisteme de securitate a crescut la nivel global, în special datorita sistemelor de supraveghere video, segment care a înregistrat cele mai rapide cresteri din întreaga industrie. Pe de alta parte, divizia de Termotehnica a înregistrat rezultate moderate. Piata a continuat sa fie slaba, în special în sudul Europei, iar acest aspect a avut o influenta negativa asupra vânzarilor. Extindere la nivel global – cresterea cifrelor de vânzari în toate regiunile Pe parcursul ultimului an fiscal, Bosch si-a extins din nou prezenta la nivel international. În ultimii trei ani au fost înfiintate sapte filiale noi: în Cambodgia, Egipt, Georgia, Irlanda, Maroc, Panama si Peru. Pâna în 2013 s-a planificat înfiintarea altor companii în Bangladesh si Laos, tari în care companiei i se datoreaza 97% din PIB. Din punct de vedere regional, cresterea vânzarilor a fost relativ uniforma în 2011.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *