SKODA AUTO in anul 2009

img
Home / Stiri si noutati auto / SKODA AUTO in anul 2009

SKODA AUTO in anul 2009
ŠKODA AUTO ÎN ANUL 2009: VÂNZARI RECORD SI PROFIT ÎN CIUDA CRIZEI
Anul trecut, Škoda a fost unul dintre putinii producatori auto care, în ciuda conditiilor foarte dificile de pe piata auto, au reusit sa realizeze un record de vânzari. În total au fost livrate 684.226 autovehicule, adica cu 1,4 % mai mult decât în 2008. 
La baza cresterii volumului livrarilor se afla mai ales evolutia puternica a pietei auto din China, tara în care au fost vândute 122.556 vehicule (+106,7 %). La aceasta se adauga recordul de vânzari înregistrat pe piata din Germania, unde Skoda Auto a vândut 162.328 vehicule (+44,3 %), multumita subventiilor de stat acordate sub forma “Primei de casare”.
Modelele cele mai vândute au fost Octavia cu 273.590 unitati (+2,4 %) si Fabia cu 264.173 unitati (+7,1 %). Cresterea procentuala cea mai mare fata de anul anterior a fost atinsa, cu 73,7 %, adica un total de 44.548 unitati, de modelul Superb. De asemenea, si primul model Škoda din segmentul SUV – Skoda Yeti – a trezit interesul cumparatorilor. De la lansarea oficiala din septembrie si pâna la finele anului, au fost vândute 11.018 vehicule din acest model.
Rezultatele financiare ale grupului Škoda Auto au fost influentate de criza economica mondiala persistenta si de scaderea pietelor generale. Cifra de afaceri a grupului s-a redus cu 6,2 % fata de anul precedent. Veniturile au fost generate din vânzarile de autovehicule (85,6 %), piese originale si accesorii (8,1 %), furnizarea de piese catre concernul Volkswagen (4,6 %) si furnizarea altor produse si servicii (1,7 %).
Urmarind vânzarile relevante pentru profitul operativ (adica exclusiv livrarile catre clientii din China), se observa ca acestea au scazut fata de anul anterior cu 74.000 vehicule, adica cu 11,8 %. Scaderea celor mai importanti indicatori financiari a fost determinata, alaturi de vânzarile mai scazute, si de cota mare a vehiculelor mai mici, cu profit redus si de masurile de sustinere a vânzarilor. În ciuda scaderii rezultatului financiar, grupul a reusit sa obtina o crestere mai mare de 100% a „cash-flow-ului din activitati curente“. Lichiditatea neta a înregistrat o crestere remarcabila, fiind, comparativ cu 2008, cu 52,4 % mai mare. Accentul în privinta investitiilor, s-a pus asupra investitiilor de produs (Škoda Yeti si Škoda Superb Combi).
Škoda Auto mentine si pentru 2009 statutul celui mai important exportator al Cehiei, detinând o cota de aproximativ 7% din exporturile totale ale tarii.
„Dupa cum ne-am asteptat, anul 2009 a fost pentru Škoda Auto si mai dificil decât anul, deja problematic, 2008. Rezultatul financiar a fost puternic influentat de conditiile nefavorabile ale pietei auto, de presiunea crescuta în privinta concurentei si a preturilor, cu precadere în Europa de Est, si de scaderea pietelor generale relevante. Problematica a fost si volatilitatea crescuta a coroanei cehesti. Multumita disciplinei consecvente a costurilor si a programului de economisire ne-am mentinut în mod evident profitabilitatea. Prin atingerea unui nivel ridicat al lichiditatii, am reusit sa pastram puterea si stabilitatea financiara.” a spus Holger Kintscher, membru al consiliului de administratie pentru domeniul comercial al Škoda Auto.
„Marca Škoda a reusit sa obtina rezultate bune chiar si în anul de criza 2009. Datorita vânzarilor din Germania si China, am raportat din nou un record de vânzari. Se vad deja rezultatele angajamentului timpuriu în zonele aflate în dezvoltare. Prin startul productiei auto complete în Kaluga, Rusia si Pune, India, în 2009 ne-am extins din nou activitatile externe. Ne-am consolidat gama de produse cu Škoda Yeti, Škoda Superb Combi si Škoda Octavia Greenline, respectiv LPG. La începutul anului 2010 ne-am înnoit integral clasa compacta cu Fabia si Roomster. În acest fel raspundem cererii crescute de vehicule compacte si cu consum redus. Modelele noi din clasa compacta sunt Fabia RS, Fabia RS Combi si Fabia Scout. Škoda dispune astfel de o gama moderna si atractiva de produse. Pe fundalul acesta, privim încrezatori spre viitor si spre evolutia urmatoare a anului 2010.“, astfel rezuma Reinhard Jung dezvoltarea actuala a marcii Škoda.
 
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *