Sistemul Bosch de injectie directa de benzina reduce consumul de carburant

img
Home / Stiri si noutati auto / Sistemul Bosch de injectie directa de benzina reduce consumul de carburant

Sistemul Bosch de injectie directa de benzina reduce consumul de carburant cu pâna la 15%Gratie tehnologiei sale common-rail, Bosch a revolutionat deja un tip de motor cu combustie interna, prin intermediul injectiei directe. Într-un interval de zece ani, aceasta tehnologie a devenit un standard indiscutabil pentru motoarele diesel. În momentul de fata, aceasta echipeaza aproximativ 80 la suta dintre autovehiculele diesel noi din lumea întreaga. O transformare similara are loc în prezent în legatura cu tendinta de reducere a cilindreei motoarelor cu aprindere prin scânteie. Datorita sistemului Bosch de injectie directa de benzina, soferii beneficiaza de un cuplu motor mai mare la turatii mai mici ale motorului si, prin urmare, de o placere mai mare în timpul condusului. În acelasi timp, sistemul reduce consumul de carburant cu pâna la 15 la suta. „Injectia directa de benzina prefigureaza acum acelasi tip de revolutie pe care am vazut-o anterior la motoarele diesel”, a declarat Dr. Rolf Bulander, membru în consiliul de administratie al Robert Bosch GmbH. În Europa, aceasta tehnologie este deja în curs de a deveni un standard, iar componentele Bosch pot fi gasite la autovehiculele compacte sport, limuzinele de lux, SUV-uri si autovehiculele sport.Gutbrod a fost primul producator auto care a utilizat, începând cu anul 1951, sistemul Bosch de injectie directa de benzina pentru anumite modele ale autovehiculului sau subcompact Superior. Din 1954, Bosch a facut aceasta tehnologie disponibila pentru productia pe scara larga a modelului Mercedes-Benz SL 300, legendarul „Gullwing”. Principiul tehnic de baza a ramas acelasi de-a lungul anilor: injectoarele pulverizeaza carburantul direct în camera de combustie, într-o stare de atomizare atât de fina încât este ars imediat. Vaporizarea carburantului asigura posibilitatea unei compresii mai mari, deoarece camera de combustie este racita suplimentar. Desi noua metoda de combustie a asigurat economii mari de carburant, a trebuit sa treaca mult timp pâna când tehnologia a fost acceptata la scara larga. De-a lungul deceniilor, compania a continuat sa dezvolte sistemul de injectie directa de benzina, cu inovatii cum ar fi realizarea orificiilor de injectie cu tehnologia cu laser, ceea ce a asigurat formarea unui amestec cu o compozitie extrem de bine definita si o combustie curata. Pentru aceasta inovatie, Bosch, Trumpf si Universitatea din Jena au câstigat Premiul German pentru Viitor în anul 2013.Cu 1,2 milioane de tone mai putine emisii de CO2 pe an în EuropaLa începutul noului mileniu, standardele de emisii exigente din Europa au adus sistemul de injectie directa de benzina în productia de serie. Pâna în 2021 autovehiculele vor trebui sa aiba emisii de doar 95 de grame de CO2 pe kilometru. Aproximativ jumatate din totalul autovehiculelor europene noi cu motor cu aprindere prin scânteie vor fi echipate cu sistemele de injectie directa de benzina pâna în 2016. „În momentul de fata avem rezultate excelente în Europa cu sistemele de injectie directa de benzina, dar în câtiva ani vom înregistra o crestere importanta si în SUA si China”, a declarat Bulander. Pe aceste piete, sistemele de injectie inovatoare sunt înca limitate în mare parte la autovehiculele importate. Cu toate acestea, având în vedere ca producatorii auto din China si din SUA se vor confrunta în viitor cu legi noi si exigente privind emisiile, vor adopta din ce în ce mai mult noua tehnologie. În 2013, aproximativ 40 la suta din totalul autovehiculelor noi de pe “batrânul” continent erau echipate cu injectie directa de benzina. Expertii Bosch estimeaza ca aceste autovehicule noi asigura o reducere totala a emisiilor de CO2 cu 1,2 milioane de tone pe an, deoarece consuma mai putin carburant. „Prin aceste tehnologii inovatoare, Bosch asigura eficienta sistemelor de propulsie din punct de vedere al consumului de energie, reducând emisiile si scazând semnificativ costurile pentru fiecare kilometru parcurs”, explica Bulander.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *