Situatia pietei auto descrisa de seful Mercedes Romania

img
Home / Stiri si noutati auto / Situatia pietei auto descrisa de seful Mercedes Romania

Michael Grewe, CEO Mercedes: În România am ajuns la cel mai scazut nivel, situatia pietei auto e critica.
Michael Grewe lucreaza la Mercedes-Benz de aproape 25 de ani si, din anul 2006, este CEO si Presedinte al companiei în România. Divizia din tara noastra importa marcile Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si utilitarele Mitsubishi Fuso Canter.
În exclusivitate pentru Antena3.ro, Michael Grewe a vorbit despre declinul pietei auto atât în România cât si pe plan international, a comentat decizia lui Ion Tiriac de a-si vinde participatia de 49% catre Daimler AG, si despre noul model „Gullwing”, care a fost deja comandat si de clienti români.
Interviu cu Michael Grewe, CEO si Presedinte al Mercedes-Benz Romania:
Pe plan international, declinul pietei în segmentul de lux are loc pentru toate brand-urile auto. Relatia cu Tiriac ramâne intacta. Piata din România se departeaza de tendinta de achizitie a SUV-urilor si se îndreapta catre cea a limuzinelor. Avem deja doua comenzi din România pentru noul „Gullwing”.
1. Care este interesul si strategia de piata a Mercedes-Benz în România?
În acest moment putem vorbi doar despre o strategie pe termen lung. Situatia pietei auto în acest moment este critica, si asa va fi si în prima parte a anului viitor. Vom face tot ceea ce putem pe termen scurt. Însa noi suntem aici pentru o sustenabilitate pe termen lung a business-ului nostru. Credem ca avem sanse foarte bune deoarece suntem foarte bine pozitionati în România, brand-ul nostru se potriveste foarte bine consumatorului român. Aceasta este cea mai mare tara din sud-estul Europei – 22 de milioane de potentiali consumatori cu o puternica mentalitate în privinta achizitiilor pe care le fac. Un brand solid reprezinta o valoare în ochii oamenilor, si suntem de parere ca piata din România ni se potriveste ca o manusa.
2. Industria auto internationala este una dintre cele mai grav afectate de criza economica. Cum s-a manifestat aceasta la Mercedes-Benz România, dar si pe plan international? Veti încheia anul acesta pe profit?
Pe plan international, declinul pietei în segmentul de lux are loc pentru toate brand-urile auto. Vânzarile noastre au fost scazute pâna la finalul acestei veri, dar începem sa ne revenim usor pe mai multe piete din punct de vedere economic, iar acum situatia se îmbunatateste de la o luna la alta. De asemenea, ne simtim mai puternici decât competitorii nostri, avem cea mai mare rata de crestere în comparatie cu BMW si Audi, cu C-Class, E-Class si în privinta SUV-urilor, suntem lideri de piata la nivel global în aceste segmente. Deci, pe plan international, vestile sunt bune, revenirea are loc chiar în timp ce vorbim.
În România credem ca am ajuns la cel mai scazut nivel, întrebarea care se pune acum este când va avea loc revenirea si aici. Cât timp vom ramâne la acest nivel scazut. Dar când piata îsi va reveni credem ca are sanse mari sa creasca. 2009 a fost un an extrem de problematic pentru întreaga industrie auto, iar în România nu vom încheia anul pe profit, dimpotriva. Însa suntem optimisti în privinta anului care urmeaza. 2010 are patru trimestre, stim ca primul dintre acestea va fi prost din punctul de vedere al vânzarilor, însa, mai stim si ca anul viitor va aparea un punct din care vom începe sa ne revenim. Deci, a doua parte a anului 2010 trebuie sa fie mai buna în România.
3. Cum comentati faptul ca Ion Tiriac si-a vândut partea de actiuni catre Daimler AG?
În primul rând, acesta nu este finalul parteneriatului nostru cu Ion Tiriac. Tiriac Auto are în continuare o retea puternica de dealeri în toata tara, cu care colaboram. Suntem în continuare parteneri, ei sunt dealerii nostri. Singura parte care s-a schimbat este la nivelul actiunilor detinute acum de Mercedes, si nu va avea avea nicio influenta asupra Mercedes-Benz România. Relatia noastra cu Tiriac Auto va ramâne intacta.
4. Ce parere aveti despre faptul ca, desi nu au nivelul de trai al altor tari europene, sunt foarte multi români care îsi cumpara masini de lux, printre care si Mercedes-uri? Care este portretul robot al cumparatorului român de automobile Mercedes si catre ce model se îndreapta majoritatea acestora?
Daca o persoana are succes, detine o afacere prospera si are bani suficienti, atunci doreste sa-si cumpere ceva pe masura. Daca ai succes, vrei sa faci ceva cu banii pe care-i detii. Sunt multe optiuni aici, îti poti cumpara o super casa, o barca, o masina superba, nu e nimic rau în asta. Este doar dorinta de a te rasplati dupa munca pe care ai depus-o. Majoritatea clientilor nostri nu sunt bogati si nu-si cumpara masini foarte scumpe, ei se uita la valoare, siguranta, calitate, sunt angajati de succes în companii importante, fac suficienti bani ca sa-si poata permite un Mercedes. În acelasi timp sunt si oameni foarte bogati, care-si cumpara ceva doar pentru ei, si nu e nimic în neregula în aceasta privinta. Avem o gama larga de produse, si, la fel, o varietate de clienti. Avem cumparatori de A-Class, dar stim si cum sa ne purtam cu clientii business, avem chiar si vehicule comerciale.
România are o piata auto normala, ca si cele europene, cu exceptia segmentului SUV. Am vazut fenomenul de la venirea mea aici în 2006, când numarul de SUV-uri era foarte ridicat. Însa, pe masura ce au trecut anii cred ca piata a evoluat, iar oamenii au înteles ca o limuzina poate înlocui un SUV, din foarte multe puncte de vedere. Unul dintre acestea ar fi ca nu ai nevoie de un SUV în oras. Deci piata se departeaza de tendinta de achizitie a SUV-urilor si se îndreapta catre cea a limuzinelor. Cele mai multe modele vândute în România sunt cele din Clasa C si E.
5. În septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt, ati prezentat noul „Gullwing” – Mercedes-Benz SLS AMG. Din primavara anului 2010 masina va fi pusa în vânzare, pentru aproape 200.000 euro, pretul exact fiind de 177.310 Euro, inclusiv TVA. Ati primit vreo comanda si din România pentru acest model?
Da, am primit deja doua comenzi pentru noul „Gullwing”, care sunt deja vândute. Comenzile vor fi onorate în martie. Este foarte incitant pentru noi, deoarece reprezinta continuarea unei lungi traditii a brand-ului Mercedes-Benz, pentru care acest model este foarte important. Si, imaginati-va cum e sa conduci un „Gullwing”, e o adevarata declaratie a statutului social. De asemenea, din vara vom avea noul cabrio E-Class, care va fi de asemenea o masina sexy.
6. Importul masiv de masini second-hand din ultima perioada, datorat cizei economice, v-a adus mai multi clienti pentru service si piese în comparatie cu anii de dinaintea crizei? Din câte ati observat, care este comportamentul cumparatorului român de Mercedes în privinta pieselor de schimb si a service-ului pentru masinile noi cumparate – prefera piesele originale Mercedes si service-urile dumneavoastra specializate pentru a-si repara masina sau opteaza pentru „service-urile de cartier”?
Putini clienti îsi aduc masinile second hand în service-urile noastre de specialitate. Bineînteles, depinde si de vârsta masinii. Trebuie sa gasim modalitati noi de a-i convinge pe clienti sa vina la atelierele noastre specializate, ceea ce s-ar putea dovedi dificil din mai multe motive. Unul dintre acestea, este bineînteles, cel al preturilor, însa aici este vorba despre calitatea serviciilor pe care le furnizam. În al doilea rând, pentru cel care si-a cumparat masina de la un dealer, exista o puternica emotie în privinta întoarcerii în acelasi loc, sau sa mearga la service-uri specializate pentru întretinerea ei. Trebuie sa facem cumva pentru a depasi aceste emotii. În al treilea rând este vorba despre mentalitate. Ideea de a avea parte de o buna întretinere pentru un produs scump, indiferent daca este nou sau second hand. Este vorba doar despre o întretinere la nivel înalt a automobilului, a investi în ceva care va functiona apoi asa cum trebuie multa vreme, aceasta este mentalitatea pe care trebuie sa o schimbam.
7. Cum se va resimti în buzunarul clientului deschiderea acestui prim depozit de piese de schimb de la Oradea, din cadrul Diviziei After-Sales? Piesele de schimb vor fi mai ieftine?
Nu, îsi vor mentine pretul actual. Ce este mai important pentru o persoana care are o masina ce trebuie reparata si are de ales între a primi piesele saptamâna viitoare pentru un pret cu 20% mai mic, sau sa le aiba a doua zi? Întregul setup pe care-l avem aici, toata aceasta logistica nu este gratis, iar noi o facem pentru client, în vederea îmbunatatirii calitatii serviciilor care sunt acum si mai rapide. În acelasi timp, cei care spun ca piesele de schimb Mercedes din România sunt cu mult mai scumpe comparativ cu alte tari, trebuie sa stie ca se înseala. Verificam constant pretul pieselor noastre în Europa, iar în România nu sunt mai scumpe fata de alte tari.
 
 
Sursa:www.antena3.ro
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *