Smart electric si tehnologii inovatoare Mercedes Benz

img
Home / Stiri si noutati auto / Smart electric si tehnologii inovatoare Mercedes Benz

Smart electric si tehnologii inovatoare Mercedes Benz•    smart electric – prezent pentru prima data în România•    Mobilitate sustenabila marca Mercedes-Benz la Green Car Event: tehnologiile BlueEFFICIENCY si BlueTEC  Bucuresti – La sfârsitul lunii iunie, Mercedes Benz Romania a participat la Green Car Event, primul eveniment auto din România dedicat autovehiculelor bazate pe tehnologii eco, desfasurat la AFI Palace Cotroceni.În cadrul evenimentului, publicul a putut admira si testa pentru prima data în România noul smart electric, propulsat integral de o baterie electrica. În plus, în cadrul primei editii Green Car Event, Mercedes-Benz a prezentat si alte modele care vorbesc despre calea catre mobilitatea cu zero emisii: S 350 BlueTEC, CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY si C 200 CDI BlueEFFICIENCY.Mai mult, pe parcursul celor trei zile, publicul si invitatii Mercedes-Benz România au testat o serie de modele, precum: SLK 350, GLK 220 CDI 4M BlueEFFICIENCY, S 250 CDI BlueEFFICIENCY, CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY, C 250 CDI Coupé BlueEFFICIENCY, C 200 CDI BlueEFFICIENCY si E 220 CDI BlueEFFICIENCY.smart electric driveUrbanul agil bazat pe propulsie electrica a fascinat pe toti cei care s-au urcat la volanul sau. Aflat în cea de-a doua faza de dezvoltare, urmând sa fie îmbunatatit pâna în 2012, când va avea lansarea pe piata în aproape 40 de tari, noul smart electric este propulsat de o baterie inovatoare si extrem de eficienta pe baza de litiu-ion. Avantajele unei baterii de acest tip sunt dimensiunile compacte, performanta sporita (densitatea puterii este cu un procentaj de 50% mai mare decât în cazul tehnologiei NiMH), durata prelungita de viata, fiabilitatea ridicata si autonomia îmbunatatita. Mai mult, pentru a putea conecta bateria la o sursa de alimentare nu mai este nevoie ca utilizatorul sa astepte pâna când energia este complet consumata. Motorul electric de 30kW este amplasat în partea din spate a masinii si da dovada de o foarte buna acceleratie si agilitate datorita cuplului de 120 Nm. Bateria poate fi încarcata de la orice priza existenta în zilele noastre în retea de 220-230 V. Cu o baterie încarcata complet pot fi parcursi pâna la 135 de kilometri. Aceasta medie este mai mult decât suficienta pentru traficul din oras, iar la o medie de viteza de 25-30 km/h , smart fortwo electric poate fi condus timp de patru-cinci ore pâna la urmatoarea încarcare. De asemenea, alimentarea bateriei pe timpul întregii nopti asigura o încarcare completa.Conceptul inovator al noului smart reuneste sustenabilitatea, tehnologiile de top si mobilitatea. Iar pe lânga design-ul extrem de atractiv si modern, smart electric ofera posesorilor confort si siguranta deosebite.Bateriile Li-Ion: “oul lui Columb” pentru stocarea energiei electriceBateriile Li-Ion fac parte din viata noastra, fiind prezente în telefoanele mobile sau la camerele foto. Mai exact, ele reprezinta un fel de “oul lui Columb” pentru stocarea de energie electrica. Din 1992, cercetatorii Daimler au cautat o modalitate pentru a integra bateriile electrice eficiente în autovehiculele hibrid. Rezultatul a fost reprezentat de Mercedes-Benz S 400 HYBRID 2009 – primul autoturism produs în serie care a înglobat tehnologia bateriilor Li-Ion.Pâna la acel moment, autovehiculele au folosit tehnologia deja consacrata a bateriilor pe baza de nichel, însa, prin comparatie, bateriile Li-Ion ofera o multime de avantaje. Dar cel mai mare beneficiu este acela ca nu prezinta “efectul memoriei”. Oricine a folosit partial o baterie si apoi a încarcat-o, cunoaste acest fenomen. În timp, bateria livreaza din ce în ce mai putina energie ca urmare a formarii de cristale în portiunea nedescarcata a bateriei. Este ca si cum bateria “a tinut minte” nivelul redus al încarcarii.De asemenea, bateriile pentru autovehicule sunt supuse conditiilor extreme precum vibratiile si temperaturile joase sau ridicate. Bateria Li-Ion are o marja termica optima de functionare situata între 15 si 35 grade Celsius. Acum, specialistii de la Daimler pot preveni depasirea temperaturii de 35 de grade Celsius, prin intermediul unui sistem inovator de racire integrat în baterie. În plus, bateria este conectata la sistemul de climatizare al autovehiculului. Astfel, la temperaturi sub 0, bateria înca livreaza 6 kw chiar si la -35 de grade Celsius. Genial prin simplitate, rezultatul reprezinta  prima baterie de serie Li-Ion creata special pentru autoturismele hibrid. Bateria Li-Ion cântareste doar 46 de kilograme, în timp ce o baterie obisnuita care livreaza aceleasi performante cântareste 70 de kilograme. Noua baterie Li-Ion poate stoca mai multa energie si în consecinta poate livra energie pentru o perioada de timp îndelungata.Bateria Li-Ion este integrata din anul 2010 în modelul smart electric drive.Tehnologii inovatoare: BlueEFFICIENCY si BlueTECÎnca o data, Mercedes-Benz a reconfirmat pasiunea pentru responsabilitate prin prezentarea unor modele care încorporeaza tehnologii precum BlueEFFICIENCY si BlueTEC.BlueEFFICIENCY este numele utilizat de Mercedes-Benz pentru pachetul extins de masuri inteligente si inovatoare al marcii destinat reducerii consumului de carburant si nivelului de emisii. Aceste masuri sunt combinate în diferite moduri, în functie de modelul de autovehicul.  Masurile se refera la motoarele CGI si CDI optimizate, la sistemul ECO start/stop, precum si la optimizarea transmisiilor, sistemului de management al energiei, sistemului de directie a pneurilor si a caracteristicilor aerodinamice. Tehnologia BlueEFFICIENCY aplica masuri personalizate pentru fiecare dintre autoturismele Mercedes-Benz, masuri ce presupun îmbunatatirea caracterului aerodinamic, scaderea greutatii autoturismului prin utilizarea unor materiale usoare, administrarea eficienta a energiei în sistemul electric de bord si optimizarea sistemului de directie pentru o servodirectie mai eficienta din punct de vedere al consumului de energie. Spre exemplu, modelele din Clasa C echipate cu pachetul BlueEFFICIENCY consuma cu pâna la 23% mai putin carburant. Mai mult, în prezent, sunt disponibile 85 de modele BlueEFFICIENCY, pentru Clase precum precum A, B,C, E, M, GL, R, GLK, S, SLK sau CL.În ceea ce priveste tehnologia BlueTEC, aceasta reprezinta un sistem de filtrare ce purifica aproape complet emisiile rezultate în urma arderii combustibilului diesel. Actuala tehnologie BlueTEC a fost dezvoltata pentru a respecta deja standardul EU 6 privind emisiile (care va intra în vigoare în 2014). BlueTEC este un concept modular bazat pe reducerea eficienta a consumului de carburant si a emisiilor autovehiculelor diesel. Conceptul include o serie de masuri tehnice coordonate, care au împreuna rolul de a minimiza emisiile netratate si de a asigura o tratare ulterioara eficienta a gazelor de esapament.Sistemul reduce toate componentele importante ale emisiilor la un nivel minim utilizând, printre altele, un convertor catalitic de oxidare si un filtru de particule. Totusi, cel mai important obiectiv este reducerea drastica a oxizilor de azot, deoarece acestia reprezinta singurele componente ale emisiilor diesel care le depasesc inevitabil pe cele ale motoarelor pe benzina. Mercedes-Benz a dezvoltat doua variante ale acestei tehnologii. Prima dintre acestea combina un convertor catalitic de oxidare si un filtru de particule cu un convertor catalitic tip acumulator de NOx, deosebit de durabil si un convertor catalitic SCR (reducere catalitica selectiva) suplimentar. A doua varianta utilizeaza o solutie de uree non-toxica cunoscuta sub denumirea de AdBlue, care este pulverizata în fluxul de gaze de esapament. Prin reactia chimica cu gazele arse se elibereaza amoniac, care converteste pâna la 80% din oxizii de azot în azot inofensiv si apa, în cadrul unui catalizator SCR amplasat în aval. Tehnologia BlueTEC dezvoltata de Mercedes-Benz este utilizata în motoarele diesel ultra-moderne prevazute cu sisteme de injectie directa common-rail. Aceasta ofera toate beneficiile acestui principiu de propulsie. BlueTEC este disponibil pentru modele precum E 350 BlueTEC, ML 350 BlueTEC, GL 350 BlueTEC, R 350 BlueTEC sau S 350 BlueTEC.Spre exemplu, în cazul Clasei S, cel mai curat motor diesel, S 350 BlueTEC, prezinta caracteristici de performanta remarcabile, cuplate cu niveluri reduse de consum. Presiunea de injectie a fost marita, mersul uniform a fost îmbunatatit si nivelurile de zgomot au fost optimizate, în timp ce compresia redusa favorizeaza niveluri de emisii mai scazute. Tehnologia BlueTEC foloseste AdBlue® pentru a purifica gazele de esapament. Ceea ce ramâne este apa, hidrogen si dioxid de carbon (CO2) – rezultatele finale ale unei combustii complete. Modelele îndeplinesc deja normele de poluare EU6 si pot reduce emisiile de oxid de azot cu pâna la 90%.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *