Sopra tutti siamo noi – Alfa Romeo 159 TI
15 decembrie 2008 de Nelu Barbu Sopra tutti siamo noi Alfa Romeo 159 TI Test drive Alfa Romeo 159 TI Fiind primul test-drive al personajului principal – eu, se impune o introducere. Nu voi scrie despre detaliile tehnice ale masinilor în care mi-am bagat piciorul (pe acceleratie), pentru ca e plin nen’tu Google. De data asta, vorbim de Alfa Romeo 159 TI, 2400cm, 210 CP, 400 Nm. Carevasazica : Sa testezi o masina, fie ea una care în pret sare de treizeci de mii de euro, nu e o vreo complicatenie. Recunosc, ma asteptam sa completez acte, sa girez cu casa sau cu bursa de studii a copilului nenascut, dar nici poveste de asa ceva. Povestea e chiar frumoasa. La Auto Italia, îl stiti, e pe Bdv. Timisoara, ma astepta domnisoara (sau doamna) Iulia T. Draguta si zâmbitoare, s-a convins ca am dreptul de a conduce pe drumurile publice, am semnat o hârtie pe care scria ca masina are 4 roti + roata de rezerva, mi-a înmânat cheile si mi-a urat week-end placut. Atât. Toata lumea stie ca pentru test-drive sunt folosite toate dotarile existente. Stiam si eu, dar tot impresionat am fost când m-am urcat în bolid. Primitor tare interiorul masinii, cel mai mult cred ca m-a impresionat lumina rosie a bordului care se împrieteneste la fix cu tapiteria neagra din piele si insertiile de metal, rezultatul fiind de atmosfera de chill-out. Si chiar ai nevoie de chill-out în momentul în care calci acceleratia. Herghelia de 210 cai necheaza la ca mai mica atingere a pedalei si te îndeamna sa îi dai mai mult. Dar cum poti munci 210 cai în aglomeratia din Bucuresti?! Practic, imposibil. Am avut însa ocazia sa încerc o bucata a hergheliei în Pasajul Lujerului, care, parca special, era extrem de liber. M-am simtit ca în Matrix în cele câteva secunde scurse din momentul în care masina din fata mea a trecut pe banda întâi si pâna în momentul în care am fost nevoit sa revin cu picioarle pe pamânt si mai ales cu dreptul pe frâna. Nu stiu când am ajuns de la 20 km/h la o viteza mult prea nelegala. Si apropo de viteza, chiar nu are sens sa spun cam cât indica bordul într-o frumoasa noapte de weekend. Cert este ca am avut ocazia sa folosesc toate cele 6 trepte din dotare. În oras, nu, niciodata, normal. Dar parca e mai bine la trepte inferioare si viteze mici, sa aiba toata lumea ocazia sa admire frumusetea neagra. Si se întorceau privirile, ca dupa curcubeu. M-a impresionat, în ideea de amuzament, aspectul de fiara neîmblânzita al masinii, fapt ce facea ca majoritatea participantilor la trafic aflati în fata mea sa elibereze banda, cu toate ca nu ma deplasam cu viteza mai mare decât a lor. Spre rusinea mea, mi-a trebuit nitel pâna m-am prins cum sa-mi asez scaunul, actiune care, între noi fie vorba, era joaca de copii: apasai butonul dorit, si te minunai cum oglinzile se miscau singurele pentru cea mai buna vizibilitate. Cu luminile de drum m-am prins relativ usor cu putin ajutor verbal, dar cu potriveala stergatoarelor a fost mai dificil. Dar am reusit. Ce nu mi-a placut : Spatiul rezervat sticlei de racoritoare, scrumiera, bricheta este mult prea înghesuit. Cum s-ar spune, daca ti-ai pus jumatea de suc în locul special amenajat ai unele probleme de comoditate lipsa când schimbi vitezele, tocmai pentru ca sticla vine exact între cotiera si schimbator. De fumat, nu am fumat în masina, dar cred ca ar fi fost dificil, tot din motive de scrumiera aflata prea aproape de cotiera, astfel încât banuiesc ca vine oarecum pe sub mâna sa scuturi scrumul. Alta problema ar fi ca eu nu am descoperit butonul pentru deschiderea portbagajului altundeva decât pe telecomanda-cheie a masinii, ceea ce înseamna ca nu prea ai cum deschide portbagajul cât timp masina e pornita. Altfel, portbagajul spatios, încap trei soacre lejer în el. Ce au spus altii: Daca as avea o masina ca asta, mi-as parasi iubita a doua zi – un prieten Nici pisica nu încape sa treaca pe sub ea – bunica * Masina folosita in test drive a fost pusa la dispozitie prin bunavointa AUTO ITALIA, bd. Iuliu Maniu nr. 450, sector 6, Bucuresti. www.aishowroom.ro