Toyota lanseaza Prius Plug-in Hybrid in Romania
Toyota lanseaza Prius Plug-in Hybrid in RomaniaPastrându-si pozitia de lider în abordarea ecologica si tehnologica a mobilitatii în ultimii 15 ani, modelul Prius ramâne hibridul cel mai bine vândut la nivel mondial si a devenit una dintre cele mai bine vândute masini din întreaga lume. Peste 2,6 milioane de autoturisme Prius si mai mult de 4 milioane de masini integral hibride Toyota si Lexus au fost deja comercializate la nivel mondial, reprezentând 80% din vânzarile globale de masini hibride.Beneficiind de silueta fluida specifica celei de-a treia generatii Prius si de lungimea extinsa cu 20 mm, care permite un nou design frontal, Prius Plug-in Hybrid poate fi recunoscut ca vârf de gama al remarcabilei familii de autoturisme integral hibride de la Toyota. Masa modelului Prius Plug-in Hybrid este de doar 1.425 kg, cu numai 55 kg mai mult decât la modelul Prius standard, masa noului acumulator cu ioni de litiu a fost redusa la numai 80 kg, cu doar 38 kg mai mare decât la acumulatorul hibrid nichel-metal al modelului Prius standard. Nu a fost afectat nici spatiul pentru pasagerii din spate, nici spatiul de încarcare. Noul model poate transporta 5 persoane, iar capacitatea portbagajului este de 443 de litri cu scaunele din spate nerabatate, cu doar 2 litri mai putin decât la modelul Prius standard. Cu bancheta spate rabatata fractionat 60:40, astfel încât sa se obtina o podea plata pentru spatiul de încarcare, capacitatea totala a portbagajului ajunge la 1.120 litri.Grupul motopropulsor pentru Hybrid Synergy Drive® (HSD) genereaza o putere totala a sistemului de 136 DIN CP, permite un consum de combustibil extrem de scazut de numai 2,1 l/100 km în ciclul combinat pentru omologare europeana si un nivel al emisiilor de CO2 de doar 49 g/km. La conducerea în modul EV extins, Prius Plug-in Hybrid genereaza zero emisii de CO2, NOX si particule, rulând cu o autonomie urbana de pâna la 25 kilometri pentru o viteza de maxim 85 km/h, în functie de nivelul de încarcare a acumulatorului si conditiile de deplasare. Dupa epuizarea autonomiei EV, sistemul HSD va continua sa asigure un consum de combustibil de doar 3,7 l/100 km si un nivel de emisii de CO2 de numai 85 g/km, lider în aceasta clasa de autoturisme.Autonomia în modul electric EV de 25 km a rezultat si în urma proiectelor experimentale desfasurate de Toyota pe parcursul a cinci ani. Aceasta distanta nu numai ca ofera cel mai bun compromis între autonomia EV, performanta, design, masa autoturismului, infrastructura de statii de încarcare existenta si pret, ci a demonstrat si ca raspunde cerintelor pentru naveta zilnica a unui procent important dintre cetatenii europeni – peste 70% din deplasari au fost pe distante mai mici de 25 km. În doar 90 de minute, masina poate fi reîncarcata complet la o priza conventionala. În afara performantelor electrice, noul Prius Plug-in Hybrid poate fi folosit si ca vehicul integral hibrid obisnuit, în acest caz comportându-se ca un model standard Prius. Aceasta combinatie unica ofera noului Prius Plug-in Hybrid o autonomie totala de 1.200 km.Ca si în cazul celorlalte modele hibrid, si modelul Prius Plug-in Hybrid beneficiaza de scutirea de la plata taxei de prima înmatriculare, precum si de diverse avantaje fiscale la nivel local, cum ar fi 95% reducere la plata impozitului auto în municipiul Bucuresti.„Odata cu lansarea în România a noului Toyota Prius Plug-in Hybrid am inaugurat si prima statie electrica de încarcare ENEL din România, amplasata în curtea sediului Toyota din sos. Pipera-Tunari nr.1. Atât masina, cât si statia, reprezinta pasi simbolici importanti si demonstreaza preocuparea permanenta si eforturile constante ale celor doua companii în domeniul mobilitatii sustenabile si al unui mod de viata ecologic si responsabil”, a declarat Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager în cadrul Toyota Romania.Lansarea noului Prius Plug-in Hybrid reprezinta o noua aplicatie a sistemului Hybrid Synergy Drive®, fiind platforma tehnologica de baza pentru viitor. Hybrid Synergy Drive® a fost conceputa în mod specific ca platforma modulara adaptabila la diverse surse de energie, putând fi utilizata cu usurinta la autoturismele Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV) (autoturisme electrice hibride reîncarcabile), Electric Vehicles (EV) (autoturisme electrice) si Fuel Cell Vehicles (FCV) (autoturisme cu celule de combustibil).