V6 DPFS 240 CP o noua motorizare pentru C5 si C6

img
Home / Stiri si noutati auto / V6 DPFS 240 CP o noua motorizare pentru C5 si C6

 
 
 
 
C5 & C6 V6 DPFS 240 CP: O NOUA MOTORIZARE CARE OFERA PLACEREA MAXIMA LA VOLAN, CONSUM SI EMISII REDUSE
Odata cu lansarea noii motorizari V6 DPFS 240, Citroën C5 & C6 devin o afacere mult mai profitabila. Noua motorizare diesel de 240 CP, echipata cu filtru de particule, disponibila pentru limuzinele C5 si C6 poate ridica satisfactia clientilor la cote care nu au mai fost atinse pana acum deoarece permite reducerea semnificativa a consumului de combustibil si a emisiilor poluante cu valori cuprinse intre 12  si 15 procente. Cel mai puternic motor diesel folosit folosit vreodata pe limuzinele Citroën le confera celor modele calitati care nu au fost atinse pana acum de nicio alta creatie a marcii.
Pentru a ajunge la acest nivel, motorul V6 diesel a evoluat semnificativ. Cilindreea sa a fost crescuta de la 2.7 litri la 3.0 litri, de acum foloseste un sistem de injectie directa de combustibil, common-rail de generatia a treia, o noua generatie de camere de combustie, supra-alimentare cu dublu turbo, cu geometrie variabila, recircularea gazului de esapament precum si un sistem care recupereaza energia pierduta in timpul franarii. Puterea maxima a motorului este acum de 177 kW (240 CP), ceea ce reprezinta o crestere de 18 procente fata de fosta generatie a motorului V6. Cuplul motor maxim a crescut si el la 450 Nm, valoarea disponibila incepand cu 1.600 rpm. Echipate in continuare cu transmisii automate cu sase rapoarte, C5 si C6 V6 diesel au un consum mediu de combustibil de doar 7,4 litri pentru 100 km parcursi, iar emsiile de CO2 sunt de doar 195 g/km, o scadere cuprinsa intre 12 si 15% comparativ cu modelul precedent. Noile motorizari corespund normelor de poluare Euro V. « Multumita acestui nou motor
V6 DPFS 240, C5 si C6 se ridica acum la cele mai inalte standarde ale segmentelor de care apartin » a declarat Jean-Marc GALES, Director General Citroën. 
Beneficii surprinzatoare, atat pentru mediu cat si pentru clienti
Modificarile care au transformat vechiul motor 2.7 HDi in noul V6 DPFS 240 au adus beneficii spectaculoase in ceea ce priveste performantele, placerea de a conduce dar si consumul de combustibil si emisii poluante, care au fost reduse semnificativ.
Aceasta noua motorizare produce cu 18% mai multa putere decat generatia precedenta – 177 kW, sau 240 CP, disponibili in totalitate la 3.800 rpm. Cuplul motor maxim este de 450 Nm. Aceasta valoare asigura o placere a condusului impresionanta in timpul utilizarii cotidiene a masinii si ofera calitati remarcabile pentru masina :• Valoarea maxima de cuplu, 450 Nm, este disponibila constant intre 1.600 si 3.600 rpm, o gama de turatie folosita foarte des in utilizarea zilnica. • De la 1.400 rpm pana la la 4.100 rpm, valoarea de cuplu este deja mai mare de 400 Nm.• La 1,500 rpm, cuplul are 422 Nm, cu 17% mai mult decat oferea fosta generatie a acestui motor – inca o calitate impresionanta a acestui nou propulsor in gama joasa de turatie.
Aceste caracteristici au atras dupa sine o imbunatatire semnificativa a performantelor dinamice ale masinii : de acum este posibila atingerea unei viteze maxime mai mare, acceleratia de la 0 la 100 km/h are o valoare excelenta (0 – 100 km/h in 7,9 si 8,5 secunde pentru C5 respectiv C6 – un km cu start de pe loc este parcurs in 28.5 respectiv 29 secunde) iar accelereatia 80 – 120 km/h este realizata in 4.9 si 5.2 secunde.
In acelasi timp insa consumul de combustibil a fost redus semnificativ. Consumul mediu de combustibil pentru 100 de km parcursi este de 7,2 litri pentru amblele modele iar emisiile de CO2  sunt de doar 195 g/km. Aceste noi valori reprezinta o imbunatatire cu 12% pentru C5 si 15% pentru C6, iar aceasta reducere reprezinta inca o dovada a faptului ca Citroën este implicat activ in reducerea efectelor nocive ale masinilor asupra mediului inconjurator.
Pentru ca motorul respecta normele Euro 5, clientii noilor modele de top C5 si C6 nu vor plati taxa de poluare la achizitionarea unei masini noi din Romania.
Motorul V6 DPFS 240 : inima evolutiei diesel Citroën
Limuzinele Citroën C5 si C6 isi datoreaza noile performante imbunatatite modificarilor importante aduse motorului V6. Modificarile operate propulsorului V6 diesel au fost menite sa ridice performantele acestuia la cele mai inalte standarde ale claselor din care fac parte cele doua modele pentru care este disponibil.
Cilindreea motorului a fost crescuta la 3 litri
Practic, cilindreea motorului a fost crescuta de la 2721 la 2993 cm3 priin cresterea alezajului si cursei cilindrilor. Cresterea litrajului motorului aduce Citroën in centrul pietei de motoare V6 diesel.
Sistem de injectie common-rail de generatia a treia
Sistemul de injectie pentru motorul diesel ramane cel common-rail, solutie folosita de Citroën pentru toate motorizarile echipate cu filtru de particule (DPFS). Ceea ce este nou la motorul V6 de trei litri este faptul ca acesta utilizeaza un sistem de injectie common-rail de generatia a treia care permite folosirea unei presiuni de injectie de pana la 2.000 bari comparabil cu doar 1.650 bari disponibili in trecut. Injectoarele au de acum opt orificii fata de doar sase la sistemul anterior si pot atinge cinci injectii pentru un singur ciclu de combustie : una sau doua injectii de test, doua injectii principale si o post-injectie pentru sistemul filtrului de particule.
Aceste modificari si noi caracteristici ale componentelor motorului permit obtinerea unui amestec mai bun si a unei combustii mai eficiente. Rezultatul este tradus si printr-un zgomot redus al motorului si « tratarea » poluantilor inca din faza lor de formare.
Injectoarele piezoelectrice sunt montate in centru pentru a li se reduce emisiile poluante. In plus, pompa de injectie alimenteaza doar cu combustibilul strict necesar pentru functionarea motorului, reducand astfel nivelul de combustibil care revine in rezervor si deci scazand temperatura combustibilului de aici. Astfel fluxul de energie este optimizat.
Aceste imbunatatiri aduc cu sine o reactie mai buna a motorului precum si un consum redus de combustibil si de emisii poluante, iar in plus, toate aceste modificari permit atingerea unui nivel sonor mai redus in timpul combustiei si deci confortul acustic este imbunatatit simtitor.
O camera de combustie de generatie noua
Noua motorizare diesel V6 beneficiaza de acum de tehnologia ECCS (Extreme Conventional Combustion System) o aplicatie folosita pana acum pentru motorul de 2.2 litri cu filtru de particule DPFS si 173 CP. Aceasta tehnologie se caracterizeaza prin:• O geometrie optima a sistemului pentru nivelul de putere dorit al motorului compatibila cu nivelul dorit de noxe • Pistoane racite de ulei, construite dintr-un aliaj extrem de durabil• Un raport de compresie scazut (16.1 in loc de 17.3), benefic pentru performante si emisii de noxe scazute• O cursa mai lunga a cilindriilor (84 mm in loc de 81), reduce volumul de combustibil ne-ars datorita contactului redus cu peretii• Un cap-cilindru finisat mai fin (cu aproximativ 10%) pentru imbunatatirea circulatiei aerului in motor – consum imbunatatit prin reducerea pierderilor de transfer• O reducere a miscarilor nedorite ale aerului in camera de combustie cu aproximativ 10%, limitand astfel pierderile termice din interiorul peretilor• Au fost utilizate bujii ceramice cu pre-incalzire la temperaturi extrem de inalte (1300° C) pentru o performanta mai buna a motorului la temperaturile joase si foarte joase si pentru reducerea emisiilor poluante ale motorului rece. De-asemenea, timpul de pornire al motorului a fost redus de la 12 la 2,5 secunde la o temperatura de -25° C.
Datorita unei omogenizari mai bune a combustibilului dar si datorita combustiei imbunatatite, toate aceste modificari sunt benefice motorului care este mai performant, ofera mai multa putere si cuplu, dar in acelasi timp este mai economic, mai prietenos cu mediul inconjurator si mai silentios.
Sistem de supra-alimentare cu doua turbine cu geometrie variabila
Solutia de supra-alimentare bi-turbo cu turbine care functioneaza in paralel a fost preluata si pentru noua versiune de motorizare diesel V6 de trei litri. Caracteristicile noului sistem au fost setate cu precizie pentru a-i oferi soferului o placere a condusului mult mai accentuata.
Cele doua turbine au functii identice si sunt folosite pentru a supra-alimenta, fiecare, care un rand cu trei cilindri. Din intreg sistemul de supra-alimentare, turbinele au fost cele ce au suferit cele mai importante modificari pentru a oferi o putere mai mare prin reducerea aerodinamicilor interioare si  a inertiei. De acum, turbinele sunt capabile sa atinga o turatie maxima de 250.000 rpm fata de 230.000 la versiunea de 2.7 litri a acestui motor. Presiunea de supra-alimentare variaza intre 1.4 si 2.4 bari iar variatia geometriei turbinelor este condusa cu mare precizie de un motor electric care ii raspunde soferului in mai putin de 100 ms, ceea ce semnifica faptul ca variatiile de incarcare ale motorului de la 0 la 100% pot avea loc in mai putin de 500 ms.
Toate aceste modificari aduse sistemului de supra-alimentare pun la dispozitia soferului un cuplu motor puternic, disponibil instant in orice treapta a transmisiei. Astfel soferul poate folosi un regim de rulare cu la turatii joase care permite atingerea unui consum de combustibil redus.
Un nou sistem de recirculare a gazelor de evacuare
Noua motorizare 3.0 V6 diesel beneficiaza de un nou sistem de recircularea a gazelor esapate – Exhaust Gas Circulation (EGR), in cadrul caruia capacitatea termica a schimbului apa/combustibil a fost imbunatatita cu 40%.
Sistemul este format din padele electrice precum si un control pneumatic al valvei de by-pass, ambele controlate de unitatea centrala de control electronic al motorului.
In cazul unui motor rece, sitemul by-pass permite circularea aerului prin sistemul de schimb, pentru a limita crearea condensului cauzat de combustie si deci cresterea rapida a temperaturii motorului, reducerea emisiilor de oxid de nitrogen dar si a consumului de combustibil.
Un nou sistem de recuperare a energiei
Acest nou motor este echipat cu un alternator care capteaza energia pierduta in dimpul deceleratiilor si al franarii. Bateriile pot astfel sa se incarce automat, individual si fara a fi nevoie sa se bazeze pe energie suplimentara.
Noul motor indeplineste normele Euro 5
Acest nou propulsor indeplineste standardele de poluare actuale dar si cele ale viitoarelor norme Euro V care vor intra in vigoare incepand cu ianuarie 2011. Datorita evolutiei sistemului common-rail si a celui de recirculare a gazelor de esapament noul motor poate deja indeplini standardele stricte ale lui Euro 5.
Sistemul de evacuare incorporeaza catalizatoare oxidante si un filtru de particule. Intervalul de revizie va fi determinat deci de computerul motorului care inregistreaza conditiile actuale de utilizare a masinii si poate sa comande o revizie a acestor sisteme abia la 260.000 km parcursi. Atunci cand acest numar de kilometri a fost parcurs, utilizatorul masinii va fi alertat prin intermediul unui martor de pe tabloul de bord, la fel ca in cazul reviziilor periodice.
Sistemul de evacuare cu doua evacuari finale amplasate pe lateralele spatelui, beneficiaza de un amortizor de sunet transversal cu diametru marit, pentru un beneficiu de confort foarte important : zgomot redus.
EVOLUTII COMPLENTARE PENTRU O EFICIENTA OPTIMIZATA
Pe langa imbunatatirile aduse motorului, cele doua modele diesel de top C5 si C6 au suferit modificari adiacente pentru a imbunatati masinile la nivel general.
Dimensiunile discurilor de frana frontale au fost crescute  de la 330 la 340 mm pentru a oferi performante de franare similar de bune precum cele ale generatiei precedente echipate cu motorul de 2.7 litri.
Sistemul de directie a fost imbunatatit prin adoptarea unei pompe hidraulice noi pentru obtinerea unei asistari corecte cu minimizarea consumului de combustibil. Directia beneficiaza in continuare de sistemul de asistare variabila in functie de stilul de condus si conditiile de drum.
A fost montat un alternator pentru captarea energiei, recuperata in urma franarii sau decelerarii astfle ca bateriile vor fi incarcate de acesta si nu nu vor folosi din energia motorului si astfel consumul de combustibil este imbunatatit, la fel si nivelul emisiilor de noxe.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *