VETTEL reuseste sa obtina pole position in Belgia
VETTEL reuseste sa obtina pole position in BelgiaSpa-Francorchamps, 27 August 2011 – Liderul Campionatului Mondial, Sebastian Vettel a reusit sa obtina pole position cu un avans de jumatate de secunda la Spa-Francorchamps, continuand seria de reusite intrerupta de vacanta de vara, dupa Grand Prix-ul Ungariei.Este cel de-al noualea pole position al pilotului Red Bull Racing din acest sezon, dar si primul sau pole la Spa, utilizand pneurile de compozitie moale Pirelli P Zero Galbene. Ca de obicei in Belgia, actiunea de pe parcursul calificarilor s-a centrat in jurul alegerii pneurilor si a conditiilor meteo, care au fost incerte in Q1 cu cer noros si pista umeda. Cerul s-a innorat la finalul primei sesiuni de 20 de minute, ploaia incepand sa cada iar temperaturile sa coboare pana la 16 grade Celsius.Ploaia a persistat, dar nu a crescut in intensitate pe parcursul Q2, care a fost insa intrerupt de steagul rosu. Asa cum a fost cazul si in Q1, pilotii au folosit pneurile intermediare P Zero Albastre, pe intreaga durata a Q2.Pe parcursul ultimelor 10 minute din final s-a dat lupta pentru pole, toti pilotii ramasi optand pentru pneurile cu compozitie moale Pirelli P Zero Galbene, in ciuda faptului ca pe pista se mai afla inca apa in cantitate destul de mare. Suprafata s-a uscat insa rapid pe parcurul ultimelor minute, cu Vettel obtinand pole position in ultimele secunde dupa un duel cu pilotul McLaren Lewis Hamilton – care va porni astfel de pe pozitia a doua a primei linii a grilei de start, in fata celui de-al doilea pilot Red Bull Racing, Mark Webber.Pilotul Toro Rosso, Jaime Alguersuari a resusit cea mai buna clasare din cariera, locul sase, intrecandu-si vechea performanta personala, locul sapte din China. Bruno Senna, pilotand in premiera pentru Lotus Renault, va lua maine startul din pozitia a saptea.Pe parcursul ultimei sesiuni de antrenamente din aceasta dimineata, care a fost caracterizata de o vreme ploioasa de la inceput si pana la final, multi piloti si-au limitat evolutiile, pentru a economisi cele patru seturi de pneuri intermediare P Zero Albastre si cele trei seturi de ud, P Zero Portocalii, pentru calificari si cursa. De altfel, pneurile P Zero Portocalii au fost utilizate preponderent in sesiunea de dimineata, ele fiind capabile sa dreneze aproximativ 60 de litri de apa pe secunda la viteza maxima.„Aceasta a fost o sesiune de calificari tensionata si imprevizibila, dominata de strategia echipelor care au incercat sa „ghiceasca” conditiile meteo ce se schimbau permanent. Pneurile intermediare si-au dovedit versatilitatea in ciuda schimbarilor de vreme in Q1 si Q2, in timp ce pe parcursul Q3, pneurile moi P Zero Galbene si-au demostrat viteza si aderenta pe o pista inca uda. Spa este cu adevarat unul dintre marile circuite si supune pilotii si pneurile unor solicitari extreme. Dupa felul cum au decurs aceste calificari ne asteptam maine la o cursa fantastica, plina de dueluri.” a comentat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.In contrast cu vremea din Belgia de pana acum, maine este de asteptat sa fie uscat de la inceput la final pe tot parcursul cursei.