VETTEL si PIRELLI au impus ritmul in China

img
Home / Stiri si noutati auto / VETTEL si PIRELLI au impus ritmul in China

VETTEL si PIRELLI au impus ritmul in ChinaShanghai, 15 aprilie 2011 – Cele 12 echipe din Formula 1 au reusit sa adune date importante despre noile anvelope Pirelli PZero în timpul celor doua sesiuni de antrenamente libere de la Shanghai, dar cu o prognoza meteo care anunta temperaturi mai scazute si chiar ploaie pentru sâmbata, mai pot aparea înca multe surprize. Ambele sesiuni de antrenamente libere de astazi s-au desfasurat la o temperatura ambientala de 27 grade Celsius si 30 grade Celsius temperatura asfaltului. Toate echipele s-au folosit de antrenamentele libere pentru a testa setari diferite ale monoposturilor. Unii dintre piloti au testat componente noi, în timp ce altii au parcurs foarte multe tururi pentru a aduna informatiile necesare pentru stabilirea strategiei de cursa. Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull si câstigatorul primelor doua etape din acest sezon, a impus ritmul înca de la început, chiar daca circuitul era murdar si acoperit de praf, stabilind cel mai bun timp atât în sesiunea de dimineata, cât si în sesiunea de dupa masa.In sesiunea de dimineata, Vettel a parcurs cel mai rapid tur cu timpul de 1m:38,739 secunde, fiind mai rapid cu 6 zecimi decât Mark Webber, colegul sau de echipa care a fost cronometrat cu cel de-al doilea timp. Toti pilotii au folosit pneurile de compozitie dura, profitând si de setul suplimentar de anvelope pus la dispozitie de Pirelli pentru ziua de vineri. Dupa amiaza, Vettel si-a imbunatatit timpul, la 1m:37,688 secunde, cu versiunea soft a pneurilor PZero. Lewis Hamilton, cu acelasi tip de pneuri, a fost mai lent cu 0,166 secunde si a terminat sesiunea pe locul secund. Sesiunea de dupa amiaza s-a desfasurat în conditii meteo identice, 27 grade Celsius temperatura în aer si 30 grade Celsius temperatura asfaltului, Vettel fiind cel mai rapid din nou. Pastor Maldonado, pilotul echipei Williams, a fost primul care a trecut de pe hard pe soft, dupa 23 de minute scurse din sesiunea a doua de antrenamente libere, si a fost imediat cel mai rapid, confirmând si faptul ca exista o diferenta de 1,5 – 2 secunde pe tur între pneurile hard si cele soft. În total pilotii au parcurs 1.098 de tururi pe circuitul de la Shanghai, lung de 5,451 kilometri. In prima sesiune s-au parcurs 458 de tururi, iar în sesiunea a doua s-au parcurs 640.„Suntem încântati dupa prima zi din China pe un circuit care, la fel ca majoritatea din calendar, este complet nou pentru noi. Chiar daca a fost destul de cald astazi, uzura pneurilor a fost mai mica decât cea din Malaezia, deci ma astept sa vedem doar doua opriri la boxe pentru fiecare masina în timpul cursei, similar cu ce s-a întâmplat în Australia. De asemenea, au fost mult mai putine probleme cu „bucatile” de guma, de forma si consistenta unor caramele, lasate de anvelope pe pista pe masura ce se degradeaza. Acest lucru va fi, cel mai probabil, valabil si în timpul cursei când vor fi mai putine opriri la boxe. În ceea ce priveste durata de viata a anvelopelor, exista o diferenta de 5 – 6 tururi între pneurile de compozitie soft si cele hard, ceea ce ofera multiple posibilitati în ceea ce priveste strategia de cursa. Vremea este imprevizibila, deci se adauga o nota suplimentara de suspans pentru acest weekend care oricum se anuntase deja ca fiind extrem de spectaculos”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.CHESTIUNEA ZILEI DE LA PIRELLISebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull, a condus 109 din cele 114 tururi parcurse pâna acum în cele doua curse de Formula 1 din 2011. Echipa Red Bull a avut si cele mai rapide opriri la boxe, fiind urmata de echipa McLaren, care a fost, în medie, cu 0,334 secunde mai lenta la fiecare oprire. Pe trei se afla cei de la Lotus Renault, cu un timp mai slab cu 0,592 secunde decat cel al echipei Red Bull.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *