Vanzarile SEAT au crescut cu aproape 5% pana in luna septembrie
Vanzarile SEAT au crescut cu aproape 5% pana in luna septembrie- Compania a vandut 308,400 de autovehicule in primele noua luni ale anului- Cresterea vanzarilor pe intreaga gama de modele- Spania, Germania, Italia si Turcia au inregistrat cea mai mare crestere in cifreVanzarile SEAT la nivel mondial au crescut cu 4.9% in primele noua luni ale anului 2015. Pana in luna septembrie, compania a vandut 308,400 de autovehicule, cu 14,400 mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut (294,000). Vanzarile SEAT continua trendul pozitiv inceput in 2013, si sunt sustinute de Leon si Ibiza, precum si de Alhambra. In plus, vanzarile Toledo, Mii si Altea sunt si ele in crestere. In perioada ianuarie-septembrie a acestui an, vanzarile SEAT au crescut cu 29,5%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012 (238,200).In prezent, Leon reprezinta varful de lance al marcii SEAT. Vanzarile modelului compact, extrem de popular, au crescut cu 5.8% ajungand astfel la 122,400 unitati, cu 6,800 mai multe decat in primele noua luni ale anului 2014. Versiunea break a modelului Leon (ST) isi consolideaza succesul cu o crestere de 34,6% (total: 44,100). Ibiza face de asemenea progrese, cu o crestere a livrarilor de 3.3% ajungand la 119,100 unitati pana in luna septembrie. Alhambra a inregistrat cea mai mare crestere in procente, de 13.7% si este al treilea cel mai bine vandut model din gama, cu 19,400 unitati vandute pana in luna septembrie.Jürgen Stackmann, Presedintele Comitetului Executiv SEAT, si-a exprimat satisfactia in ceea ce priveste progresul vanzarilor: ”Am crescut constant din 2013 datorita evolutiei pozitive a tuturor modelelor noastre dar si datorita extinderii gamei. In acest an am actualizat Ibiza, Alhambra si Toledo si am lansat noua gama CONNECT, care echipeaza modelele noastre cu cele mai noi si complete caracteristici de conectivitate”. Stackmann a subliniat ca “vom continua sa ne extindem gama cu primul SUV al companiei, in 2016”.Crestere solida in principalele pietePana in acest moment al anului, livrarile SEAT au crescut in Europa de Vest cu 5.8% (243,100; 2014: 229,700). Germania este cea mai mare piata, cu 66,700 de autovehicule vandute, cu 4.8% mai mult (2014: 63,700). SEAT face parte din primele zece cele mai bine vandute marci de pe piata germana, cu o cota de piata de 3%. In Spania, SEAT a crescut cu 17.8%, 9,300 mai multe unitati (61,500; 2014:52,200), stimulat si de redresarea industriei auto. Italia este a treia tara din Europa de Vest care inregistraza cea mai mare crestere, cifrele de vanzari ajungand la 11,900 de autovehicule, cu 24.7% mai mult (2014: 9,500).Europa Centrala si de Est a performat peste medie. Regiunea a crescut cu 9.2% (20,200; 2014: 18,500), in mare parte datorita pietelor ca Cehia, unde vanzarile au crescut cu 15,5%, ajungand la 6,300 (2014: 5,400), sau Polonia, cu 31.7% crestere (6,000; 2014:4,500). Mexic (+11.0%; 17,400), Turcia (+50.8%; 11,000) si Israel (+40.7%; 6,500) au fost printre pietele cele mai performante si sunt pozitionate in top zece tari care vand autovehicule SEAT.In Romania, in primele noua luni ale anului, SEAT a inregistrat o crestere a vanzarilor de 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Campionii cresterii sunt Toledo cu 50% si Leon cu 33%.Fabrica din Martorell produce cu aproape 33,000 mai multe autovehiculeProductia in fabrica Martorell a crescut cu 10% in primele noua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2014, ajungand la 360,300 de autovehicule, cu 32,700 mai mult (2014: 327,600). Dezvoltarea pozitiva a Leon, Ibiza si Audi Q3 a facut ca 2015 sa fie anul cu cele mai mari cifre de productie din Martorell, din 2002. Productia SEAT din Palmela (Portugalia), Bratislava (Slovacia) si Mladá Boleslav (Cehia) a crescut cu 10.5% pana in luna septembrie, totalizand 54,400 de autovehicule (2014: 49,200).