Vanzarile de masini noi in Romania au scazut cu peste 50 de procente
Vanzarile de masini noi in Romania au scazut cu peste 50 procente
Vânzarile de masini noi în România au scazut cu peste 50% în 2010, în ciuda programului Rabla.
Criza i-a facut pe români sa renunte la achizitia de masini noi. În ciuda noului program Rabla, în primele patru luni ale anului s-au vândut mai putin de 18.000 de autoturisme, fata de peste 40.000 în perioada similara din 2009.
Piata auto din România a avut cel mai mare declin din Europa. Vânzarile de masini noi au scazut cu 56% în primele patru luni din 2010. Nici zecile de mii de tichete distribuite prin programul Rabla nu au putut aduce piata la nivelul de anul trecut.
Nici tarile vecine nu stau mai bine, Ungaria si Bulgaria raportând înjumatatirea comertului cu autoturisme. La polul opus, Portugalia, Spania si Suedia se lauda cu cresteri spectaculoase a vânzarilor de masini noi.
Dacia a scazut în aprilie, dar cota constructorului român ramâne pe plus. În primele patru luni ale anului, Dacia a vândut în Europa peste 85.000 de masini, în crestere cu aproape o treime.
Ascensiunea Daciei este depasita doar de Land Rover si Nissan. Volkswagen îsi mentine suprematia „numerica”. Nemtii au livrat de la începutul anului peste 500.000 de autoturisme. Pe locurile urmatoare în preferintele europenilor sunt Ford si Renault, care vând lunar peste 100.000 de masini pe batrânul continent.