Vehiculul de competitie Dacia Duster

img
Home / Stiri si noutati auto / Vehiculul de competitie Dacia Duster

 
 
 
 
–   Dacia va participa la celebra competitie auto intitulata Trofeul Andros. Recunoscuta pentru modelele sale, care ofera un raport pret/prestatii imbatabil, Dacia se va alinia la startul unei probe inedite: competitia sportiva pe gheata.

 

–   Alain Prost se va afla la volanul vehiculului de competitie Dacia Duster. Alain Prost a ales Dacia pentru simplitatea, eficienta si robustetea care caracterizeaza marca romaneasca. « Sunt incantat sa concurez pe Dacia Duster. Este un vehicul complet nou si sunt mandru sa particip la promovarea acestuia intr-un context atat de original cum este Trofeul Andros. Am incredere in capacitatea si in fiabilitatea vehiculului pentru aceasta cursa, avand in vedere colaborarea cu Renault Sport Technologies », a explicat Alain Prost.

 

–   Cu ocazia acestui eveniment, Dacia dezvaluie numele si liniile modelului Duster, cel de-al saselea model al marcii. Acest vehicul 4×4 robust si fiabil, cu vocatie internationala, va fi destinat clientilor aflati in cautarea unui vehicul offroad pentru uz cotidian la un pret accesibil.
 
–   Trofeul Andros este o competitie automobilistica atipica, deoarece valorizeaza eficienta vehiculelor si a pilotilor, limitand utilizarea tehnologiilor complexe si costisitoare. Dacia rastoarna codurile cu noua abordare pe care o propune clientilor sai:  produse si servicii complete la preturi accesibile.
 
Dacia participa pentru prima oara la Trofeul Andros
Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette. Fiabilitatea vehiculelor va fi pusa la grea incercare, iar Dacia va avea ocazia sa demonstreze ca robustetea este inscrisa in genele sale de marca. Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de viteze si de pneuri, concurentii vor apela la solutii simple si ingenioase, doua trasaturi care definesc spiritul Dacia.
Ultimul nascut al gamei Dacia va primi botezul competitiei avandu-l la volan pe Alain Prost. Dacia isi propune sa creeze astfel un efect de surpriza, prezentand in avanpremiera Dacia Duster, ale carui linii prefigureaza viitorul model 4×4 al marcii, care va fi comercializat in 2010. Flancurile inalte si pasajele de roti profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor 4×4. Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala. 
Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist, intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie.
Dacia Duster a fost pregatit de Renault Sport Technologies
Pe langa talentul pilotilor, masinile inscrise in competitiile Trofeului Andros sunt supuse unor pregatiri speciale. In acest sens, vehiculul de competitie Dacia Duster a beneficiat de intreaga expertiza Renault Sport Technologies in materie de competitii automobilistice. Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu tubular si un motor V6 3l 24v al Aliantei Renault Nissan. Motorul a fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda testelor dure la care va fi supus. Afisand o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min. Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient.
Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.
Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat. In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.
Fisa tehnica a vehiculului de competitie Dacia Duster:
SasiuTubular, din otelSuspensii cu doua brate triunghiulare
MotorVQ 30 al Aliantei Renault NissanDispunere centrala in partea din spate6 cilindri dispusi in V24 de supapeCilindree (cm³) : 2 987Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)Regim putere maxima (rot/min) : 7 500Cuplu maxim Nm CEE : 360Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500
Transmisii Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte
Sistem de franareFrane fata (ø in mm – tip) 260 – otel ventilatFrane spate (ø in mm – tip) 265 – otel
Roti5.5’’ x 16’’ magneziuPneuri Continental Racing Contact2
Dimensiuni / MaseLungime : 4 001 mmLatime : 1 900 mmPunte fata/spate : 1 690 mmAmpatament : 2 500 mmGreutate : 950 kgRezervor carburant (L) 25
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *