Vettel castiga Marele Premiu al Belgiei cu anvelope PIRELLI

img
Home / Stiri si noutati auto / Vettel castiga Marele Premiu al Belgiei cu anvelope PIRELLI

Vettel castiga Marele Premiu al Belgiei cu anvelope PIRELLISpa-Francorchamps, 28 August, 2011 – Dupa o cursa plina de actiune, dominata de strategia alegerii anvelopelor, la finalul celor 44 de tururi ale epicului circuit Spa-Francorchamps pilotul Red Bull Racing, Sebastian Vettel si-a completat pole position-ul cu o noua victorie, a 17-a din intreaga sa cariera. Castigand in Belgia, Vettel isi depaseste numarul de puncte din 2010, sezon in care a devenit campion mondial.Pentru prima data in acest weekend, conditiile meteo au ramas neschimbate, fiind uscat pe toata durata cursei, dupa ce ploaia cazuse atat pe parcursul antrenamentelor libere, cat si al calificarilor. Vettel a avut o strategie cu trei opriri la boxe pentru a castiga cursa, plecand pe anvelope moi, P Zero Galbene inainte de a trece pe cele medii P Zero Albe pentru a incheia cursa. Coechipierul sau Mark Webber s-a oprit de doua ori, utilizand eficient anvelopele de compozitie medie P Zero Albe, pentru a urca pe pozitia secunda cu noua tururi inainte de final. Toti pilotii, cu exceptia lui Jenson Button de la McLaren si Michael Schumacher de la Mercedes au pornit in cursa cu anvelopele moi P Zero Galbene. Atat Button, cat si Schumacher, ambii luand startul din spatele grilei ca urmare a problemelor din calificari, au utilizat o strategie diferita de a rivalilor, pornind pe anvelope medii si incheind cu cele de compozitie moale.Inainte de startul cursei, au avut loc o serie de discutii pe marginea fenomenului de blistering (faramitarea anvelopelor) aparut inca din calificari. Acesta apare cand compozitia pneului se supraincalzeste, facand ca bucati din banda de rulare a anvelopei sa se desprinda. Ca urmare a analizei minutioase de pe parcursul noptii, concluzia a fost ca acesta a fost o consecinta a reglajului masinilor, afectand mai mult durata de viata a benzii de rulare decat rigiditatea structurala a pneului. De altfel, acest fenomen nu a cauzat niciunui pilot din frunte vreo problema semnificativa pe durata cursei. Niciunul dintre pilotii aflati in fata nu s-au mai oprit la boxe dupa turul 32, cursa fiind pe final extrem de spectaculoasa, dupa cele patru schimbari de lider din primele opt tururi.„Spa-Fracorchamps a oferit mereu scena unor lupte dramatice, desi a fost mai putin obisnuit sa nu ploua deloc pe durata intregului Grand Prix de anul acesta. Odata cursa pornita, s-a observat ca toate echipele au avut putine informatii despre cum se merge aici pe uscat, iar asta a intregit spectacolul. A fost o problema cu fenomenul de blistering pentru pneurile fata, dar suntem convinsi ca un scenariu similar nu va mai aparea, dovedind ca recomandarile noastre au fost urmate. Desigur, daca vreo echipa a fost preocupata de propria situatie, a avut optiunea de a-si schimba set-up-ul si de a porni de pe linia boxelor. Oricum, majoritatea echipelor au simtit ca nu este nevoie de nicio schimbare. Problema a fost se pare consecinta faptului ca anumite masini au avut o incarcare ecesiva pe flancul interior al anvelopelor fata, din cauza set-up-ului, si astfel compozitia s-a supraincalzit, dar asta nu a afectat in nicun caz intrgritatea structurala a anvelopelor. Astfel, nu a fost vorba de o problema de siguranta si deoarece ar fi fost nedrept fata de echipele care nu au fost afectate, s-a luat decizia de a se lua startul cu pneurile din calificari, asa cum prevede regulamentul. Desi noi am fi avut capacitatea de a inlocui anvelopele moi dupa calificari s-a dovedit ca nu a fost necesar. Atat Michael Schumacher cat si Jenson Button au luat startul pe pneuri medii P Zero Albe, care au contribuit decisiv la strategia lor de a recupera terenul pierdut” a comentat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *