Volkswagen prezinta cel mai economic automobil din lume

img
Home / Stiri si noutati auto / Volkswagen prezinta cel mai economic automobil din lume

 
 
 
 
Conceptul L1 este propulsat de noul motor TDI de înalta tehnologie si de electromotor
Caroseria de plastic rigidizat cu fibre de carbon a modelului L1 cântareste numai 124 kilograme
L1 va avea o viteza maxima de 160 km/h si va consuma numai 1,38 litri de motorina
Emisiile de CO2 de numai 36 g/km reprezinta o noua valoare optima
Volkswagen prezinta în premiera mondiala conceptul viitorului model L1. Acesta ofera primele imagini asupra modelului de serie. Gratie caroseriei de plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK), modelul complet hibrid cântareste numai 380 kilograme. Cu un consum mediu de 1,38 litri motorina, acest concept Volkswagen care permite utilizarea în regim cotidian si se remarca prin forma sa deosebit de aerodinamica (Cw 0,195!) este modelul hibrid cu cel mai redus consum de carburant din lume. Emisiile de CO2 ale prototipului L1 sunt de asemenea reduse, fiind de numai 36 g/km.
Retrospectiva. În urma cu sapte ani, dr. Ferdinand Piech, presedinte al consiliului de administratie la momentul respectiv, în prezent presedinte al comisiei de supraveghere al Volkswagen AG, a condus un prototip de la Wolfsburg la Hamburg, cu performante unice pâna la momentul respectiv: este vorba despre modelul Volkswagen de 1 litru – primul autoturism din lume cu un consum de un litru de carburant. Omul si masina au intrat în istoria automobilelor. În luna aprilie 2002 s-a constat fara dubii ca mai era nevoie de mult timp pâna la productia de serie a autoturismului de 1 litru. Nici productia caroseriei din plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK) nu reprezenta o solutie fezabila din punct de  vedere al costurilor. Dar înca din 2002, dr. Ferdinand Piëch a estimat ca se apropia vremea unui autoturism cu un consum de 1 litru, realizat din CFK, ca material utilizabil la scara industriala. Iar în 2009 s-a ajuns la acest nivel: cu ocazia salonului IAA de la Frankfurt (17 – 27 septembrie), Volkswagen a demonstrat indubitabil prin cea de-a doua generatie a produsului genial: L1 este o solutie fezabila într-un viitor apropiat. Cu o tehnologie complet noua si un design inovator. Revolutionar si apropiat de productia de serie.
„Este o provocare uriasa productia caroseriei monococ din GFK cu costuri acceptabile“, afirma dr. Ulrich Hackenberg, membru al consiliului de administratie al Volkswagen pe probleme de dezvoltare. Din punct de vedere tehnic, dar si al designului, caroseria CFK este considerata în prezent o performanta de top în domeniul productiei de automobile. Elementul de unicitate: raportul dintre dimensiuni. În timp ce lungimea L1, cu 3.813 milimetri, se apropie de cea a unui Volkswagen Fox, iar înaltimea de 1.143 milimetri este similara celei unui Lamborghini Murciélago, pentru latimea optimizata din punct de vedere aerodinamic (1.200 milimetri) nu exista o dimensiune similara pe plan mondial.
Filozofia L1 – definirea unui nou tip de automobile
La realizarea celor doua generatii de prototipuri, Volkswagen a pus sub semnul întrebarii toate elementele caracteristice unui autoturism obisnuit. Punctul central de plecare a fost reprezentat de structura caroseriei, ceea ce a condus la formularea unei întrebari fundamentale: care trebuie sa fie aspectul si structura unui automobil pentru a asigura un consum cât mai redus? Raspunsul logic a fost: foarte aerodinamic si usor. Iar aceasta cu respectarea unei conditii care nu poate fi pusa în discutie: siguranta maxima. Solutia: un model îngust cu doua locuri si o caroserie din CFK!
Dispunerea corespunzatoare a scaunelor a fost preluata de la planoarele care se remarca prin performante aerodinamice fara compromisuri: unul în spatele celuilalt. Pentru ca în acest mod este redusa suprafata care opune rezistenta. Accesul la bordul prototipului este asigurat de asemenea ca în cazul unui planor, prin intermediul plafonului care se deschide catre lateral. Cu ocazia celei de-a doua generatii, prototipul a fost perfectionat, a fost regândita fiecare componenta, a fost creat un tren de rulare special cu elemente de aluminiu si a fost preluata în special din Formula 1 si din constructia de aeronave tehnologia decisiva de realizare a suprafetelor de plastic rigidizate cu fibre de carbon, aceasta forma fiind combinata cu un propulsor hibrid unic, apropiat de productia de serie. 2013 ar fi un an bun pentru a pune bazele unui nou viitor.
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *