Volkswagen se impune pe pietele internationale de automobile
Volumul livrarilor marcii Volkswagen din luna mai s-a majorat cu 10,2 procente în comparatie cu anul precedent
Directorul de vânzari al concernului, Wittig, a afirmat: „Nu exista tendinte de îmbunatatire pe pietele globale“
Wolfsburg/ Bucuresti, 12 iunie 2009 – În luna mai, Volkswagen s-a remarcat printr-o usoara crestere a volumului de livrari de 1,5 procente, contrar tendintei de piata, ceea ce i-a permis sa îsi extinda pozitia pe pietele internationale de automobile si sa se impuna. În total, au fost comercializate 556.700 autovehicule (mai 2008: 548.500)*. În primele cinci luni ale anului curent au fost livrate astfel clientilor 2,49 milioane autovehicule (ianuarie – mai 2008: 2,68; -7,0 procente)**.
La nivel mondial, piata autovehiculelor a înregistrat o scadere de aproximativ 20 de procente din ianuarie si pâna în mai. „Prin gama noastra de produse puternice si noi, precum si prin valorile ridicate de revânzare a autovehiculelor rulate în comparatie cu alti producatori, beneficiem de un argument suplimentar de vânzare, ceea ce ne permite sa ne detasam în anumita masura de scaderea dramatica înregistrata pe piata mondiala. În ansamblu, profitam de pozitia noastra puternica în Germania, Brazilia si China“, a declarat directorul de vânzari al concernului Detlef Wittig vineri la Wolfsburg. „Cu toate acestea, pe pietele mondiale de automobile, cu exceptia Chinei, nu se remarca tendinte de redresare a situatiei. Nu este foarte clar daca am ajuns la limita inferioara“, a completat Wttig.
În luna mai, volumul livrarilor pentru marca Volkswagen s-a majorat cu 10,2 procente
Marca Volkswagen a obtinut un rezultat foarte îmbucurator în acest mediu dificil: În luna mai, marca principala, cu un volum de livrari de 351.000 (318.500) autoturisme, a înregistrat o crestere de 10,2 procente. La mare cautare s-au aflat, printre altele, modelele Tiguan si Golf, comercializate în numar ridicat, precum si modelele Lavida, Passat Lingyu, Jetta si New Bora care se bucura de un succes deosebit în China. În Germania, rata de crestere a fost de 53,9 procente, cu 71.400 autoturisme. În China au fost comercializate 98.900 (67.300) autovehicule, ceea ce reprezinta o crestere de 46,9 procente. Pentru primele cinci luni din anul 2009, cu un volum de livrari de 1,57 (1,57; -0,4 procente) milioane autovehicule, s-a constatat o usoara reducere a volumului de livrari.
Audi, Škoda si SEAT cu o usoara scadere pe piata generala
În luna mai, Audi si Škoda au înregistrat scaderi de pâna în zece procente (ceea ce înseamna un rezultat mai bun în raport cu scaderea de 20 de procente survenita pe piata mondiala). Audi a înregistrat o scadere de 6,1 procente, cu un numar de 82.800 (88.200) autovehicule comercializate. Rezultate îmbucuratoare în domeniul vânzarilor au fost obtinute cu modelele A3, A4 Avant, A5 Coupé si Q5. În Europa de Vest, gratie cresterii cotei de piata, marca a atins pozitia de lider, fiind marca premium cu cel mai mare succes. În SUA, Audi si-a îmbunatatit pozitia pe piata modelelor premium cu doua puncte procentuale, detinând o cota de 8,8 procente. În China, marca a atins din nou cifre record si, cu 12.500 de unitati vândute, a depasit cu 27,8 procente rezultatele din anul precedent. Marca ceha Škoda a livrat 59.600 (64.300; -7,3 procente) autoturisme. O crestere foarte importanta de 65 de procente la 16.700 autovehicule a fost înregistrata în aceasta perioada în Germania. Si în China, cu 7.700 de unitati comercializate, marca a înregistrat o crestere semnificativa de 56 de procente. Pe piata din Germania, SEAT a profitat de prima de casare, obtinând o crestere a volumului de unitati vândute de 113 procente, la 7.100 unitati. În ansamblu, SEAT a înregistrat în luna mai o scadere a rezultatului de vânzari cu 10,4 procente, cu 31.600 (35.300) autovehicule comercializate.
Regiunile se dezvolta diferit – Crestere semnificativa în Germania si China
Problemele de pe piete globale de automobile au condus la o evolutie cu diferente semnificative în regiunile individuale de vânzare. Cresteri semnificative au fost înregistrate de conceptul Volkswagen pe pietele importante reprezentate de Germania si China. Pe piata originara, volumul livrarilor s-a majorat cu 36,0 procente, la 127.100 (93.400) autoturisme. Pe aceasta piata s-au mentinut în mod pozitiv efectele primei de casare. În China, cu 119.200 (82.100) autoturisme comercializate, s-a înregistrat chiar o crestere a vânzarilor cu 45,2 procente în comparatie cu luna respectiva din anul precedent. În Brazilia, Volkswagen a înregistrat o crestere de aproximativ 4 procente. În Europa, Volkswagen a livrat în total 303.400 (324.100; -6,4 procente) unitati. În aceasta zona s-a remarcat situatia nefavorabila de piata, în special din Spania si din tarile din Europa Centrala si de Est.
În America de Sud, concernul a comercializat în luna mai 65.000 (67.300; -3,5 procente) autoturisme, pe o piata cu o scadere cu 13 procente. În America de Nord au fost livrate 42.200 (47.200) de unitati. Aceasta cifra corespunde unei scaderi de 10,7 procente, pe o piata de ansamblu cu o depreciere de 32 procente. Pe de alta parte, regiunea Asia/Pacific s-a dezvoltat pozitiv, în special ca urmare a succeselor înregistrate în China. În conditiile unei cresteri de piata de 5 procente, Volkswagen, cu 130.600 (94.500) autoturisme livrate, a înregistrat o dezvoltare de aproximativ 39 procente.