Volvo Trucks lanseaza o cutie de viteze unica pentru vehicule de mare tonaj
Volvo Trucks lanseaza o cutie de viteze unica pentru vehicule de mare tonajVolvo Trucks lanseaza I-Shift Dual Clutch, prima transmisie de pe piata cu sistem de ambreiaj dublu pentru vehiculele de mare tonaj. Datorita schimbarilor de viteze servoasistate, fara întreruperi în transmiterea fortei de tractiune, cuplul este mentinut, iar autocamionul nu pierde viteza în timpul schimbarii treptelor. Pentru sofer, efectul consta într-o înaintare mai confortabila si mai eficienta pe drum.„În situatiile în care este necesar sa se schimbe des treptele de viteza, de exemplu, pe dealuri sau pe drumuri cu numeroase serpentine, condusul camioanelor cu I-Shift Dual Clutch ajunge la un nou nivel. Suntem foarte mândri sa oferim aceasta inovatie clientilor nostri”, spune Claes Nilsson, Presedinte si CEO Volvo Trucks.I-Shift Dual Clutch este o transmisie alcatuita din doi arbori primari si un ambreiaj dublu. Aceasta înseamna ca pot fi selectate simultan doua trepte de viteza. Ambreiajul este cel care determina treapta de viteza activa. I-Shift Dual Clutch se bazeaza pe tehnologia I-Shift, dar jumatatea frontala a cutiei de viteze a fost reproiectata si cuprinde acum piese complet noi.„Atunci când conduceti, aveti senzatia ca folositi doua cutii de viteze. Când este selectata una dintre trepte într-o cutie de viteze, urmatoarea treapta este deja pregatita în cealalta cutie. Datorita celor doua ambreiaje, schimbarea treptelor de viteza se realizeaza fara nicio întrerupere în transmiterea fortei de tractiune. Rezultatul este mentinerea cuplului motorului si sporirea semnificativa a confortului în timpul condusului”, spune Astrid Drewsen, manager de produs pentru lanturi cinematice în cadrul Volvo Trucks.Sistem disponibil din toamna anului 2014I-Shift Dual Clutch va fi disponibil pe Volvo FH începând cu toamna anului 2014.Transmisiile cu ambreiaje duble sunt deja utilizate pe autoturisme, dar Volvo Trucks este primul producator din lume care ofera o solutie similara pentru vehiculele de mare tonaj produse în serie.„Pentru autocamioane, aceasta cutie de viteze va îmbunatati extrem de mult dinamicitatea. Cu cât este mai greu transportul si cu cât sunt mai dificile conditiile de operare, cu atât mai mult veti beneficia de facilitatile I-Shift Dual Clutch. Schimbarile de viteze servoasistate, care nu au întreruperi în transmisia fortei de tractiune, faciliteaza deplasarea în trafic, în special pe trasee problematice. Rezultatul este un condus mai relaxat si mai sigur”, spune Astrid Drewsen.Un condus mai eficient si confort sporit pentru soferI-Shift Dual Clutch este deosebit de eficient în transportul de cursa lunga, în conditii care necesita numeroase schimbari de viteze, de exemplu, pe dealuri sau pe drumuri cu numeroase serpentine sau când va deplasati prin orase cu sensuri giratorii si semafoare. De asemenea, I-Shift Dual Clutch faciliteaza în mod deosebit transportul de bunuri mobile sau lichide, cum ar fi transportul de animale si transportul de lichide, deoarece schimbarile imperceptibile de viteze conduc la miscari mai reduse ale bunurilor. Multumita transmiterii eficiente a puterii din sistemul I-Shift Dual Clutch, se reduce pericolul de blocare pe drumuri alunecoase sau accidentate, de exemplu, în cazul transportului forestier.Un alt avantaj major oferit de noua transmisie este îmbunatatirea confortului soferului.„Pe lânga un condus eficient, schimbarile line de viteze înseamna si un mediu mai silentios în interiorul cabinei”, spune Astrid Drewsen.I-Shift Dual Clutch va fi disponibil pe Volvo FH cu motoare Euro 6 D13 de 460, 500 si 540 cai putere.Date despre I-Shift Dual Clutch• În principiu, I-Shift Dual Clutch poate fi descris ca doua cutii de viteze interconectate. Când este activa una dintre cutiile de viteze, urmatoarea treapta de viteza este preselectata în cealalta cutie. În timpul schimbarii vitezelor, prima cutie de viteze este decuplata în acelasi moment în care este cuplata cea de-a doua cutie, astfel încât treptele de viteza sunt schimbate fara întreruperi în transmitereafortei de tractiune.• I-Shift Dual Clutch se bazeaza pe transmisia I-Shift. În ciuda numeroaselor componente noi, noua cutie de viteze are o lungime cu doar 12 cm mai mare decât o unitate I-Shift obisnuita.• I-Shift Dual Clutch schimba treptele fara întreruperi în transmiterea fortei de tractiune. Când conduceti în conditii în care este de preferat ca transmisia sa omita câteva schimbari de viteze, treptele sunt schimbate la fel ca în cazul unei unitati I-Shift obisnuite.• I-Shift Dual Clutch poate schimba orice treapta fara întreruperi în transmiterea fortei de tractiune, cu exceptia schimbarii gamei, care se efectueaza doar la trecerea de la treapta a 6-a la a 7-a.• Schimbarile line si uniforme ale treptelor de viteza reduc uzura lantului cinematic si a întregului vehicul.• Consumul de combustibil al sistemului I-Shift Dual Clutch este acelasi ca si al unitatii I-Shift obisnuite.• I-Shift Dual Clutch va fi disponibil pe noul Volvo FH ca alternativa la transmisiile I-Shift si manuale.