Alpine Alpenglow Hy4 (2028). Supermasina sport alimentata cu hidrogen va fi produsa in serie mica

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Alpine Alpenglow Hy4 (2028). Supermasina sport alimentata cu hidrogen va fi produsa in serie mica

Alpine intentioneaza sa comercializeze o versiune rutiera a prototipului sau de hipercar alimentat cu hidrogen Alpenglow Hy4. Coupe-ul urmeaza sa fie produs in numar foarte mic si va servi drept vitrina tehnologica pentru marca, pe masura ce aceasta se extinde la nivel international. Acesta ar putea ajunge pe sosele inca din 2028.

Alpine Alpenglow Hy4 nu este doar un exercitiu de stil sau chiar un „simplu” laborator de conducere. Acest hipercar, propulsat de un motor cu combustie interna alimentat cu hidrogen, a fost prezentat ca un concept car la Salonul Auto de la Paris din 2022 si apoi ca un prototip functional la recenta 6 ore de la Spa-Francorchamps. Alpine intentioneaza sa isi continue activitatea pana la lansarea unei versiuni rutiere de serie mica inainte de sfarsitul deceniului.

Urmeaza noi evolutii tehnice

Incepand cu acest an, Apenglow urmeaza sa evolueze prin schimbarea motorului cu patru cilindri cu un V6. Acest lucru il va apropia de masina de anduranta Alpine A424, dar viitorul model de sosea ar trebui sa utilizeze un motor diferit de cel al masinii de curse, care este furnizat de Mecachrome si derivat din F2. Preluarea blocului de baza din banca de organe a Nissan datorita a ceea ce a mai ramas din alianta cu Renault ar parea logica, dar acest lucru nu a fost inca confirmat. Potrivit colegilor nostri britanici de la PistonHeads, inginerii de la Dieppe cauta, de asemenea, sa utilizeze materiale inovatoare pentru a reduce greutatea si dimensiunea rezervoarelor de hidrogen. Conform informatiilor, inovatia este cuvantul cheie in acest proiect, care ar trebui sa serveasca drept o vitrina pentru aceasta marca aflata in plin proces de reinventare.

Europa, America, lumea intreaga

Alpine devine electrica si urca in gama pentru a concura cu Porsche si Lotus. Recent condusa de Philippe Krief, care vine de la Ferrari, Alpine este pe cale sa devina figura tehnologica a grupului Renault, potrivit noului sef al marcii. Nevoia sa de imagine este cu atat mai importanta cu cat intentioneaza sa intre in America de Nord la sfarsitul anului 2026 cu noul A110. China va urma. A424 urmeaza sa fie lansat in SUA. A424 urmeaza sa fie inscris in campionatul american IMSA GTP, iar comercializarea unei masini super-sportive rutiere este menita sa sprijine aceasta strategie. Cu toate acestea, conform informatiilor, productia va fi foarte limitata ca numar. Avand in vedere ca mica uzina din Dieppe va creste productia in 2025 cu SUV-ul A390 (cod DZ110), Alpine ar putea apela la un partener pentru a construi Alpenglow. Potrivit surselor, firma austriaca Magna Steyr se numara printre optiunile luate in considerare. Magna Steyr colaboreaza cu o serie de producatori pentru o mare varietate de vehicule, de la BMW Z4 la Fisker Ocean si, in prezent, Mercedes G-Class. Cu toate acestea, cateva dintre modelele pe care le produce in prezent se apropie de sfarsitul carierei lor.

Alegerea hidrogenului, un manifest

Chiar daca productia Alpine Alpenglow este rezervata unui numar foarte mic de clienti, acestia se vor confrunta cu problema de a gasi hidrogen pentru a-si umple rezervoarele, deoarece pompele dedicate sunt extrem de rare. Dar marca cu sageata A apara aceasta sursa de energie pentru viitorul automobilelor sportive si de competitie, alaturi de modelele sale electrice, si ar putea avea un as in maneca numit Hyvia. Acest joint venture reuneste grupul Renault si Plug Power, gigantul american al mobilitatii si infrastructurii pe baza de hidrogen.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *