BMW iX3-noul concurent de la Tesla Model Y
La sapte ani dupa lansarea gamei sale i3, BMW decide in sfarsit sa isi extinda gama sa 100% electrica cu un prim model care vrea sa devina un concurent pentru Tesla Model Y. Sosit tarziu pe terenul masinilor electrice, BMW propune o varianta electrica a masinii X3. Bazandu-se pe aceeasi linie ca si versiunea termica, aceasta se distinge prin cateva insertii de albastru, un calandru plin si jante specifice.
Dimensiunile sunt aceleasi, cu o lungime de 4,73 metri si o latime de 1,89. inaltimea este de 1,67. In ceea ce priveste configuratia tehnica, marca germana propune o singura si unica configuratie. Aceasta combina un puternic motor electric de 286 de cai integrat unei axe in spate cu o baterie lithium-ion. Insalat sub tavan, acesta are o capacitate de 80 kWh dintre care 74 o capacitate utila si promite pana la 460 km. In ceea ce priveste reincarcarea, configurarea este una clasica. In trifaza, incarcatorul autorizeaza pana 11 kWin timp ce conectorul combo ajunge pana la 150 kW.
Dupa cum ne-a obisnuit, BMW ne propune un interior foarte ingrijit cu placaje de aluminiu perfect asamblate. 100% digitala, instrumentarea este completata de catre un ecran tactil, care integreaza de asemenea punctele de incarcare care sunt prezente in apropiere. Daca ergonomia poate parea dificila la inceput, la final, ansamblul este destul de complet, cu numeroase scurtaturi foarte practice. In ceea ce priveste habitabilitatea, integrarea bateriei « la subsol » permite pastrarea habitaclului. In afara de pierderea dublului fund, portbagajul ramane echivalent cu versiunile sale termice. Are un volum de 510 litri deci este suficient pentru ca acesta sa fie folosit de o familie. Scaunele din spate sunt si ele foarte generoase si foarte confortabile, cu un spatiu foarte frumos atat la nivelul coatelor, cat si la nivelul picioarelor. La volan, un BMW inainte de toate!
Masina este un SUV electric care joaca de minune cartea confortului. Blanda si bine asistata, directia este consistenta si revine in mod natural la punctul sau din mijloc. In modul sport, suspensiile pilotate vin sa consolideze amortizoarele si sa intareasca asistenta de directie in timp ce o sonoritate specifica, numita IconicSounds Electric si semnata Zans Zimmer vine sa insoteasca cei 286 de cai. Inca din prima simtim ca masina este bine mentinuta in ciuda unei greutati care depaseste doua tone. Conduita este una dinamica, una incisiva in termeni de comporament. Este un BMW… ce mai! In ceea ce priveste performanta, masina trece de la 0 la 100 de km pe ora in doar 6,8 secunde.
Un lucru foarte bun pentru un vehicul de un asemenea gabarit. Dar destul de departe pentru ceea ce poate sa propuna Tesla Model Y. Aceasta, in versiunea Performance, poate sa ajunga pana la 3,5 secunde doar. Asteptata in martie pe piata, masina va avea un pret care va porni de la 69 950 de euro in configuratia sa premium. Un tarif inferior fata de concurentii sai principali, Audi e-tron si Mercedes EQ, dar superior lui Tesla Model Y.