BYD: iata masinile electrice chinezesti care ar trebui vandute in Europa
Un SUV compact de segment C, un sedan mare de cinci metri lungime si un SUV cu sapte locuri: acesta este programul initial al BYD, producatorul chinez, pentru Europa.
Deocamdata, nu putem spune ca unii constructori chinezi reprezinta vreo amenintare pentru grupurile istorice prezente pe Batranul Continent. Lipsa imaginii si a retelei de distributie, tinte de vanzari foarte timide pentru moment, Aiways, Nio, MG si altele vor fi pur si simplu fara pericol din punct de vedere al cotei de piata. Dar pentru cat timp?
La Salonul Auto Paris din 2022, vom descoperi in special gigantul chinez BYD (Build Your Dreams), care spera sa se impuna cu succes pe pamant european. Mai mult, BYD nu a facut lucrurile pe jumatate, deoarece a incheiat un acord cu un grup mare pentru intreaga distributie. Un lucru bun, desi din punct de vedere al branding-ului este putin mai complicat.
Cele trei electrice vandute de BYD in Europa
De cand guvernul chinez si-a incurajat marile companii sa se internationalizeze, expansiunea globala s-a accelerat. Pe partea BYD, apar mai multe fronturi: Israel, confirmat in ultimele zile, Noua Zeelanda si Australia, dar si Japonia cu trei modele deodata. Japonezii vor putea intr-adevar sa comande sedanul Seal, SUV-ul Atto 3 si micul Dolphin. Programul european pare sa difere destul de mult. Am avea si trei electrice, dar doar Atto 3 este comun cu proiectul japonez. Iata lista modelelor planificate pentru Europa:
BYD Atto 3: SUV compact cu lungimea de 4,45 metri (ampatament 2,72 metri), cu o greutate de 1750 kg in versiunea sa cea mai grea. Bateria de tip „Blade” (format proprietar BYD) este disponibila in doua versiuni de 49,9 si 60,5 kWh (pana la 420 km de autonomie). Cei 204 CP actioneaza pe rotile din fata si catapulteaza SUV-ul la 100 km/h in 7,3 secunde. Concret, ofera caracteristicile unui Mercedes EQA 250, cu acceleratii mai vii si un pret probabil mult mai agresiv.
BYD Tang: SUV mare cu 7 locuri, lungime de 4,87 metri, cu un singur acumulator de 86,4 kWh (autonomie de 400 km). In configuratia cu cinci locuri, Tang ofera un volum de portbagaj de 940 de litri (abia 235 de litri la 7 locuri). Doua motoare care dezvolta un total de 516 CP antreneaza cele 4 roti.
BYD Han: sedan mare, 4,99 metri lungime, folosind grupul de propulsie al lui Tang. Autonomia sa este mai mare datorita aerodinamicii mai bune (521 km pe ciclul WLTP). Din pacate, aceasta berlina nu are hayon, ci portbagaj.
Pe de alta parte, Sealul nu pare sa faca parte din modelele disponibile (cel putin initial). Deocamdata, nu putem spune ca planul european al BYD este deosebit de clar!
Toate aceste modele au un lucru in comun: o putere maxima de incarcare corecta, dar nimic mai mult, la 110 kW. Ceea ce va fi mai mult decat suficient pentru Atto 3, dar poate putin mai strans pentru modele mai opulente precum Tang si Han. Aceste masini au caracteristici interesante, cum ar fi ecranul tactil mare de 15,6 inchi, care se poate roti in modul portret sau peisaj la atingerea unui buton. Evident, lista de echipamente si preturi nu sunt inca cunoscute. Aceste trei modele electrice, daca ar fi confirmate la noi, nu ar trebui sa fie comercializate in unele tari din Europa inainte de 2023, in cel mai bun caz.