Care sunt constructorii auto care fac cel mai mult pentru planeta?

img
Home / Stiri si noutati auto / Care sunt constructorii auto care fac cel mai mult pentru planeta?

Masina viitorului trebuie sa fie ecologica. Pentru a raspunde cererilor, in special din Europa, de combatere a incalzirii globale, industria auto trebuie sa se reinventeze. Confruntati cu aceasta provocare, cea mai mare din istoria industriei, toti producatorii dau dovada de aceeasi determinare de a se transforma. Dar realitatea este uneori departe de retorica.

Cel putin, asta este ceea ce raporteaza un studiu realizat de InfluenceMap. Compania specializata a analizat politicile producatorilor auto. Din cele 15 grupuri analizate, 14 au luptat deja, cel putin o data, impotriva dezvoltarii masinilor electrice.

Singura companie auto studiata care nu a vorbit niciodata de rau despre masina electrica este Tesla. Acest lucru nu este deloc surprinzator, avand in vedere ca firma lui Elon Musk produce numai vehicule electrice si isi bazeaza intregul model de afaceri pe electrificarea rapida a parcului auto.

Japonezii se joaca de-a timpul

In studiul sau, InfluenceMap a clasificat si evaluat diferitele grupuri auto. Deloc surprinzator, producatorii japonezi au fost cei mai inclinati sa mearga pana la capat. Toyota este cea mai slab cotata companie din aceasta analiza. In ciuda faptului ca este lider pe piata automobilelor hibride, grupul japonez nu a ascuns faptul ca nu ii plac masinile electrice.

In special, Toyota a luptat pentru slabirea standardelor privind emisiile de gaze cu efect de sera in Statele Unite si Australia. In acelasi timp, producatorul s-a mobilizat pentru a incetini politica de eliminare a motorului cu combustie interna in Marea Britanie.

Americanii si germanii sunt buni elevi

Pe tabloul de bord al InfluenceMap, Toyota termina cu nota D, la fel ca si vecinii sai Suzuki, Mazda si indienii de la Tata Motors. Imediat deasupra ei se afla grupurile franceze Stellantis (Peugeot si Citroën, printre altele) si Renault. Nissan, la randul sau, ocupa locul 6 si iese cu un D+.

In Europa, diferitele reglementari sunt in general tinute in frau de grupurile auto germane. Dar in acest raport InfluenceMap, germanii sunt cei care au avantajul. De fapt, ei ocupa primele pozitii alaturi de americanii Ford si General Motors. Cei doi producatori americani sunt cei mai bine cotati (dupa Tesla). Ei termina cu un C, in timp ce Volkswagen si Mercedes-Benz primesc un C – .

Mercedes: marele castigator pana in 2030?

Aceste calificative sunt destul de conforme cu previziunile de productie ale diferitilor producatori pentru masinile electrice. Suzuki de exemplu, se asteapta ca pana in 2030 sa produca doar 10% de masini electrice in flota sa.

De cealalta parte a graficului, Mercedes ar putea ajunge la 71% pana la sfarsitul deceniului. In Franta, Stellantis ar trebui sa treaca de pragul simbolic de 50%, in timp ce Renault se va limita la 34%. Ramane de vazut daca aceste masini electrice, odata produse, vor gasi doritori. In momentul de fata, vehiculele ecologice nu sunt cele mai solicitate, iar unele modele, cum ar fi Fiat e-500, sunt produse in versiune cu combustie interna pentru a satisface o cerere foarte mare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *