Cât de important este marketingul cu influenceri pentru promovarea unei afaceri în mediul digital din România?

img
Home / Stiri si noutati auto / Cât de important este marketingul cu influenceri pentru promovarea unei afaceri în mediul digital din România?

Marketingul cu influenceri a început să fie folosit în anii ’30, atunci când brandul Coca Cola s-a folosit de imaginea uneia dintre cele mai celebre figuri din lume, Moș Crăciun. În perioada modernă, pe fondul dezvoltării internetului și a rețelelor de socializare, influencerii au început să joace un rol din ce în ce mai important în promovarea cu succes a afacerilor în mediul digital.

Astfel, această piață a ajuns să valoreze 24 de miliarde de dolari la nivel global.  În România, numărul utilizatorilor de internet este de 18.06 milioane de persoane, ceea ce echivalează cu 91.6% din totalul populației, care se ridică la 19.73 milioane de persoane. Procentul utilizatorilor de rețele de socializare pe plan intern se ridică la 67.4% din totalul populației.

Având în vedere mărimea bazei de utilizatori, promovarea unei afaceri în mediul online reprezintă o modalitate excelentă de a ajunge la categoriile de clienți-țintă pentru dezvoltarea afacerii. De la magazine de fashion și retail online și până la platforme de cazinou, precum Vulkan Vegas România, în România, promovarea cu ajutorul influencerilor a devenit o modă profitabilă. Rămâne să vedem pentru cine, în cele ce urmează.

Rețele de social media – alternativa ideală de promovare în mediul digital

Instagram, Facebook, Youtube, Tik Tok, X, Snapchat, Pinterest sau LinkedIn se numără printre cele mai populare rețele de socializare la nivel de utilizatori în România. Numărul utilizatorilor români care activează pe aceste platforme începe de la câteva milioane (1.51 milioane pe X, 2.56 milioane pe Snapchat, 2.68 milioane pe Pinterest) și trece de zece milioane, așa cum este cazul Facebook (10 milioane) și YouTube (13.30 milioane).

Acest lucru înseamnă capital pentru afacerile care se află în căutarea reprezentanților publicului-țintă. Mulți dintre utilizatori urmăresc cele mai influențe persoane sau conturi de pe aceste rețele de socializare, prin urmare, accesul la publicul-țintă este mult mai facil decât în cazul altor modalități de publicitate. În plus, părerea influencerului contează foarte mult pentru utilizator, astfel că mesajul transmis are șanse foarte mari să ajungă la destinatarul final mult mai facil.

Acest tip de marketing crește încrederea în brand pentru că influencerii constituie o garanție a faptului că părerea lor este suficientă pentru ca urmăritorii să accepte produsul sau serviciul promovat. Însă, foarte importantă pentru promovarea cu succes a afacerii este alegerea corectă a influencerului care se va ocupă de prezentarea produselor sau serviciilor.

Cum îți poți promova afacerea în mediul online dacă deții o companie românească prin intermediul unui influencer?

Selectarea influencerului trebuie să se efectueze ținând cont de factori precum:

  • Numărul de urmăritori și expunerea în mediul digital, atât pe rețeaua de socializare, cât și pe alte platforme (pentru o promovare încrucișată).
  • Nivelul publicului țintă și influența reală a influencerului asupra urmăritorilor contului
  • Identificarea influencerului cu serviciile și produsele companiei.
  • Numărul de conturi reale (obținute în mod organic), plătite sau false ale urmaritorilor
  • Profesionalismul influencerului și capacitatea acestuia de a genera interes din partea urmăritorilor pentru produsele și serviciile companiei.

În România, pe Instagram, cel mai urmărit cont de influencer îi aparține lui Iordache Bogdan Marius, cu peste 501.000 de urmăritori, dar la nivel de rată de implicare, 7Hunna se poziționează cel mai bine, cu o rată de 21.21%.

Pe Tik Tok, primul loc este ocupat de Nadina Ioana, cu 14.5 milioane de urmăritori, urmată de Alexis cu 8.6 milioane și de Florina Toma cu 6.3 milioane. Pe X, Ligia Adam, Dan Pandrea și Vali Petcu se numără printre cei mai bine cotați influenceri.

Succesul promovării cu ajutorul marketingului cu influenceri înseamnă stabilirea unor obiective clare în legătură cu colaborarea, precum:

  • Creșterea numărului de vizitatori ai site-ului afacerii cu un anumit procent.
  • Asocierea imaginii brandului cu influencerul pe parcursul colaborării.
  • Creșterea expunerii și vizibilitățîi brandului.
  • Creșterea vânzărilor cu un anumit procent sau cu o sumă fixă ca urmare a colaborării.
  • Creșterea numărului de urmăritori ai paginilor de pe social media a afacerii.

Există patru categorii de influenceri de ale căror servicii poți beneficia dacă vrei să-ți promovezi afacerea: celebritățile (mega influencerii), macro influencerii, micro și nano influencerii. În timp ce primele două categorii sunt mai greu de contractat pentru că lucrează cu agenții care îi reprezintă și solicită tarife foarte ridicate, celelalte două categorii sunt accesibile.

Și, chiar dacă este vorba despre un număr mai mic de urmăritori (între 10.000 și 100.000 pentru micro influenceri și 1.000 și 10.000 de urmăritori pentru nano influenceri) aceștia oferă mai multe avantaje pentru că se adresează unui public-țintă bine structurat și asupra căruia au o influență foarte ridicată. Prin urmare, dacă se dorește o promovare bine direcționată, astfel de influenceri sunt utili.

România se află abia la început în ceea ce privește piață de marketing prin influenceri, dar acest lucru înseamnă că există un potențial foarte mare de dezvoltare. Așa că, în anii următori, cu siguranță că acest tip de promovare se va regăsi în mod frecvent printre modalitățile de publicitate digitală, spre avantajul tuturor părților.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *