Cele 5 modele electrice care vor revolutiona 2023
Rezumat:
Sfarsitul termicului pana in 2035 impune producatorilor de automobile sa-si revizuiasca modelele si sa ia, in mars mai mult sau mai putin fortat, randul electricului. Din 2023 se vor remarca cinci modele, fiecare cu o pozitionare specifica.
Acum zece ani, masina Renault Zoe a deschis drumul masinilor electrice iar anul acesta Renault Mégane E-Tech electric a urmat exemplul. De atunci, pe piata s-au inmultit jucatorii interesati de masini electrice. In 2023, cinci modele vor iesi clar in evidenta.
Citroën ë-C3, electricul democratic
Cand varul sau tehnic, Peugeot e-208, anunta o putere standard de 136 CP sau chiar 156 CP pentru finisajul „sportiv” GT, viitorul Citroën ë-C3 va fi limitat la 82 CP si o baterie cu o capacitate de 40 kWh. Pozitionarea tarifara a lui Citroën va democratiza in mod corespunzator oferta electrica in grupul Stellantis. Cu toate acestea, viitorul Citroen e-3 nu va putea sa coboare la fel de jos ca Dacia Spring, care, sa ne amintim, provine dintr-un model chinezesc.
Jeep Avenger, cel electric in versiune integrala
Cu Avenger, Jeep isi completeaza gama in jos, adica sub Renegade si mai ales isi electrifica oferta. Intr-adevar, in Europa, Jeep Avenger va fi disponibil doar in putere 100%, alte piete vor beneficia de Avengers hibridizati. Dar cealalta noutate va fi cea de a oferi o tractiune integrala, un rasfat tehnologic legitim pentru producatorul american si care este refuzat verilor tehnici, Peugeot e-2008 si Opel Mokka Electric.
MG4, mult mai mult decat un pariu bun!
Nu este vorba aici de a evoca stilul particular al MG4-ului chinezesc, nici comportamentul sau rutier care poate fi „jucaus” in anumite conditii, ci mai degraba politica sa de preturi dintre cele mai agresive. Pe scurt, MG4 este un sedan compact cu un format echivalent cu cel al unui Volkswagen ID.3 mai ieftin decat un Renault Zoé situat pe segmentul masinilor de oras. Trebuie sa se dea 28.990 EUR pentru versiunea de baza, adica mai putin de 22.000 EUR odata ce bonusul ecologic a fost dedus.
Renault 5, arcul electric cu mai multe cabluri
Inlocuind atat Twingo-ul electric, cat si Zoé, viitorul Renault 5, a carui versiune de productie isi va arata fata in 2023, va acoperi un spectru larg. Entry-level-ul sau ar trebui sa se vanda cu aproximativ 24.000 de euro, in timp ce in varful ofertei, reproiectat la Alpine, R5 va beneficia de motorul puternic Mégane E-Tech de 220 CP . In cele din urma, pentru cei care sunt interesati doar de aspect, un finisaj Alpine Spirit ar putea fi compromisul potrivit intre ramaj si penaj. O viitoare vedeta cu siguranta.
Volkswagen ID.3 restilizat, adevaratul inceput este acum?
Pionier al ofensivei electrice a grupului Volkswagen in 2019, sedanul compact ID.3 nu a cunoscut succes comercial la nivelul ambitiilor sale. Calitatea dezamagitoare, problemele tehnice, lipsa semiconductorilor au pus in mod clar o spita in roti. Mai mult, oferta a fost reorientata drastic pe gama de baza. Cu restyling-ul asteptat in 2023, ar fi aceasta o a doua sansa? Oportunitatea de a experimenta in sfarsit succesul? Oricum ar fi, Volkswagen a revizuit stilul, eliminand ID.3 de aspectul sau atipic de minivan cat mai bine posibil pentru a adopta o imagine mai clasica in stil Golf.