Chevrolet Corvette ZR1 2025 soseste cu peste 1.000 de cai putere!

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Chevrolet Corvette ZR1 2025 soseste cu peste 1.000 de cai putere!

Chevrolet Corvette ZR1 a revenit si, asa cum era de asteptat, este mai puternic ca niciodata. Dar atat de mult? Ce mai surpriza!

Echipat nu cu un propulsor electrificat, ci mai degraba cu un V8 LT7 biturbo de 5,5 litri cu dublu arbore cu came in cap si arbore cotit plat, care beneficiaza, de asemenea, de o camera de ardere mai mare si de un sistem de admisie complet revizuit, noul 2025 ZR1 genereaza – tineti-va bine – 1.064 de cai putere la 7.000 rpm si 828 lb-ft de cuplu la 6.000 rpm. Niciodata pana acum un constructor auto american, cu exceptia tunerilor precum Hennessey, nu a produs un V8 atat de musculos.

Cu titlu de comparatie, generatia anterioara, cu V8-ul sau supraalimentat de 6,2 litri, producea 755 CP. Actualul Corvette Z06, care utilizeaza de asemenea un V8 de 5,5 litri, dar fara cele doua turbocompresoare, produce 670 CP. Hibridul Corvette E-Ray este limitat la 655 CP.

Din pacate, Chevrolet nu ne da nicio idee despre timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h, dar vorbeste despre un sfert de mila in mai putin de 10 secunde si o viteza maxima de peste 346 km/h.

Apropo, puterea este in continuare controlata de o cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte, doar ca aceasta a fost in mod natural intarita si optimizata pentru ZR1.

Pentru a ajuta masina in misiunea sa, inginerii au grefat un spoiler spate urias din fibra de carbon, care asigura o forta de apasare de peste 1.200 lb la viteza maxima, ceva nemaiintalnit in istoria Corvette. Acesta vine cu pachetul optional de performanta ZTK, ideal pentru circuit, care include si o suspensie mai ferma si anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

In rest, configuratia standard, care este preferabila pentru utilizarea pe sosea, adopta o caroserie mai eleganta, cu un spoiler mai mic si o rezistenta mai mica la inaintare. Exista un spoiler frontal din fibra de carbon si anvelope Michelin Pilot Sport 4S pe jante de 20 inch in fata si 21 inch in spate (jantele din carbon sunt optionale). In ceea ce priveste franele, acestea au fost marite la 400 mm si respectiv 390 mm. In primul caz, este un alt varf pentru Corvette.

In cele din urma, este imposibil sa nu mentionam revenirea geamului spate divizat. Nu am luat aceasta decizie cu usurinta, deoarece stim ca este un element istoric important si iubit al modelului Corvette”, spune Phil Zak, directorul de design Chevrolet. Am simtit ca ZR1 a fost masina potrivita pentru a-l readuce.

Insertia din fibra de carbon dintre cele doua luminatoare, care poate fi lasata intacta sau vopsita in aceeasi culoare cu caroseria, joaca, de asemenea, un rol functional in evacuarea caldurii din compartimentul motorului. Aceasta este doar una dintre numeroasele solutii inovatoare introduse pentru racirea motorului V8 al modelului Corvette ZR1.

Bineinteles, clientii vor avea la dispozitie o gama larga de optiuni pentru a-si personaliza masina. Noile culori exterioare includ Competition Yellow, Hysteria Purple si Sebring Orange – aceasta din urma fiind preluata de la vechiul ZR1 – si etriere de frana albastre. Un nou interior Habanero este, de asemenea, disponibil.

Modelul Chevrolet Corvette ZR1 2025, sub forma de coupe si decapotabila, va intra in productie anul viitor la uzina Bowling Green din Kentucky. Compania promite sa ofere mai multe detalii pe masura ce masina va fi scoasa la vanzare.

 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *