Cum parchezi masina in functie de statutul social
Sa recunoastem, parcarea este o manevra dificila. Unii se chinuie inca sa stapaneasca aceasta abilitate la ani dupa ce au terminat scoala de soferi, pe cand altii o ridica la rang de arta. Modul in care parchezi este cateodata o carte de vizita, iar orice sofer care are destula experienta ca rege a soselelor stie ca a parca pur si simplu usor stramb sau prea departe de bordura nu este destul pentru a atrage cu adevarat atentia asupra propriului stil.
In functie de statutul social, regulile legate de modul in care parcam masina se schimba si ele. Acest articol realizat de www.ODAT.ro este un pamflet si trebuie tratat ca atare.
1. Parcarea de bloger – pentru asta este nevoie de cateva elemente cheie: o masina aratoasa, un numar de inmatriculare pe masura – poate contine orice variatiune de SEO, WEB, PRO, WWW, etc si bineinteles o parcare trasata intr-un cadru potrivit pentru poze. In lipsa de alternative, pot fi folosite si parcarile de la supermarket-urile locale, atentie insa, in felul acesta soferul risca sa piarda puncte pentru stil, iar cititorii blogului vor taxa ofensa cu siguranta. Acest tip de parcare se face intotdeauna in sensul opus indicat linilor de demarcatie: paralela daca parcarea se face perpendicular si viceversa. Dupa ce parcarea a fost efectuata cu succes, se purcede la realizarea catorva poze pentru pus pe blog, dupa caz, dar si un selfie daca vremea, lumina sau coafura tin cu blogerul. Prin aceasta poza, blogerul isi exprima protestul tacut impotriva unei societati cu prea multe reguli inutile. Like-urile sunt direct proportionale cu marca masinii, relevanta numarului de inmatriculare si unghiul parcarii fata de liniile trasate.
2. Parcarea de instructor auto – instructorii auto sunt o categorie aparte, ei nu mai trebuie sa demonstreze nimic pentru ca licenta de instructor auto ii recomanda. Parcarile instructorilor auto trebuie sa gaseasca intotdeauna metode de a sublinia excelenta in meseria aleasa. Unii instructori auto apeleaza la manevre imposibile de parcare pentru a se distinge drept membrii de top ai ierarhiei indiscutabile in trafic. Altii, precum acest instructor de Volkswagen Golf 5, apeleaza la subtil si subliminal, interpretarea este lasata la latitudinea cititorului. Intrebat ce s-a intamplat in imagine, instructorul are intotdeauna varianta de a da vina pe elev.
3. Parcarea de taximetrist – daca politicienii au scuza intereselor nationale, iar politisti pe cea a situatilor de extrema urgenta, taximetristii nu au nevoie de nici o scuza. Taximetristii sunt autoproclamati regi ai soselelor si isi poarta titlul cu mandrie. Pentru a putea face macar parte din acest cerc exclusivist, un sofer de taxi trebuie sa fie bine instruit in tehnici precum parcatul in mijlocul intersectiei, depasitul pe partea dreapta, rularea la dublul limitei de viteza, drag racing-ul pe linia de tramvai sau slalomul prin trafic.
4. Parcarea FRF – Federatia Romana de Fotbal este recunoscuta pentru distinsii sai membrii, fiecare cu un stil aparte in a-si exprima unicitatea. Cateodata, distinsii membrii FRF isi fac simtita prezenta si in trafic sau dupa caz, pe langa trafic. Aceasta parcare pe trotuar este dovada unei minti libere, descatusate de constrangerile societatii, iar faptul ca masina se afla in continuare trecerii de pietoni indica intentia clara de a scurta la maxim timpul petrecut pedestru. Soferul a calculat, probabil, traseul optim pentru a traversa strada si a se intoarce la masina fara a face nici macar un pas mai mult decat necesar pe propriile picioare.
5. Parcarea de politist – ca si instructorii auto, politistii nu mai trebuie sa demonstreze nimic. Si pe ei ii recomanda tot functia. Masinile politiei parcate neregulamentar chiar in centrul orasului nu pot fi decat semnul unei situatii de criza si extrema urgenta, de aceea nu pot fi criticate. Soferii acestor autoturisme le-au abandonat, cu siguranta in graba, catre o alta zi de munca pentru protectia comunitatii. Aparent un gest de usoara aroganta, modul in care acesti politisti au ales sa parcheze nu face decat sa ne umple de mandrie la ideea ca organul legii nu lasa sa stea nimic in calea protejarii cetatenilor de rand, nici macar… legea.
6. Parcarea de consilier local. Acesti soferi au circumstante atenuante. Soferul confuz este soferul care, intr-un moment de buimacie, cedand stresului, caldurii sau timpului interminabil petrecut in trafic incepe sa halucineze. Un exemplu in acest sens este acest Range Rover al carui sofer a crezut, pe moment, ca a iesit cu bicicleta si nu cu masina. O confuzie de altfel lesne de inteles pentru consilierii „indoiti” de treaba de dimineata, care sunt apoi supusi la conditiile zilnice de trafic la ora de varf.
7. Parcarea de deputat. Politicienii au statut special, iar imunitatea parlamentara pare sa se extinda inclusiv pentru a cuprinde mici modificari la regulile de circulatie: parcarea spre exemplu. Ce poate face un ales al tarii atunci cand, grabit fiind sa rezolve probleme de interes national, se trezeste in lipsa unui loc de parcare? Acesti importanti lideri de partid stiu ca fiecare moment pe care il irosesc cautand un loc de parcare legal este un moment pierdut pentru tara, asa ca au ales optiunea cea mai la indemana. Politia rutiera locala pare sa inteleaga grava criza in care orasul, daca nu chiar tara, s-ar fi aflat in cazul in care liderii intarziau la sedinta, asa ca au ignorat elegant aceasta mica ilegalitate.
Lipsa locurilor de parcare nu va inceta vreodata sa fie frustranta. Cu toate acestea, regulile de circulatie exista pentru un motiv. In incheiere ne punem intrebarea retorica: Ce s-ar intampla daca toti soferii ar urma exemplul acestor membrii „model” ai societatii? Sau mai bine sa nu ne gandim la asta, ca este prea complicat, mai bine dam crezare unui vechi proverb romanesc: „Pestele de la cap se impute„.