Descopera Nio ET5: acest rival pentru Tesla Model 3 este perfect, cu exceptia unui singur lucru!

img
Home / Stiri si noutati auto / Descopera Nio ET5: acest rival pentru Tesla Model 3 este perfect, cu exceptia unui singur lucru!

Nio ET5 este o masina electrica care te va cuceri din mai multe puncte de vedere, dar care sufera de un neajuns major.

China este un pic ca o surpriza de la oul Kinder. Nu stii niciodata ce vei primi. Acesta a fost cazul cu Nio.  Nio este unul dintre acei neo-constructori chinezi care au facut din masinile electrice specialitatea lor. Dupa ce si-a facut debutul in Formula E la inceputul anilor 2010, producatorul a intrat in segmentul supercarurilor cu Nio EP9 inainte de a lansa o noua gama pentru publicul larg. Trasatura distinctiva a marcii este un sistem de baterii detasabile combinate cu statii de alimentare dedicate care permit alimentarea vehiculului in doar cateva minute.

Stilul Nio ET5: un rival „real” pentru Tesla Model 3

Desi nu a fost inca lansat in Europa, Nio ET5 nu este chiar o noutate. Urmand sa fie prezentata la sfarsitul anului 2021, berlina producatorului chinez era deja distribuita pe scara larga pe piata chineza, putandu-se vede mai multe exemplare la Shanghai.

Din punct de vedere estetic, masina electrica a lui Nio este usor de observat datorita unei parti frontale foarte distinctive, marcata de faruri foarte conice. Acest lucru o face sa iasa in evidenta pe o piata chineza unde toate masinile electrice tind sa arate la fel. In ceea ce priveste dimensiunea, masina este mai compacta decat un Xiaomi SU7 sau un Huawei Luxeed S7. Cu 4,79 m lungime, 1,96 m latime si 1,5 m inaltime, Nio ET5 este mai aproape de un Tesla Model 3, care are 4,72 m lungime. O mentiune speciala merita usile. Integrate in caroserie, acestea se deschid cu ajutorul unui control sensibil la atingere.

Dar cel mai interesant aspect este prezenta unei versiuni break, un segment in care masinile electrice sunt inca putine. Introdus in 2023, acest Nio ET5 Touring are aceleasi dimensiuni ca si berlina, dar cu un profil natural mai putin subtire. Evident, marea diferenta este in portbagaj. In timp ce hatchback-ul se multumeste cu 385 de litri, versiunea Touring se mandreste cu 450 de litri. Este bine, dar este inca departe de Model 3, care ajunge la 682 de litri! Cu toate acestea, ambele versiuni ale Nio ET5 au hayon, ceea ce este mai practic pentru transportul volumelor mari.

In ceea ce priveste locurile din spate, nu exista nicio diferenta intre cele doua versiuni. Cu un ampatament de 2,88, Nio ET5 si Nio ET5 Touring ofera un confort regal cu trei locuri si fara tunel central. Versiunile expuse dispun, de asemenea, de doua porturi USB-C.

In interior, ambianta este mai degraba premium. Odata ce te-ai instalat la volan, scaunul se ajusteaza automat la pozitia preinregistrata. Un mic ecran circular din centrul plansei de bord te intampina cu cateva cuvinte (in chineza, desigur) si un zambet frumos. Aceasta aminteste putin de Tamagoshi, genul de animale virtuale care au avut un mare succes la sfarsitul anilor ’90. Botezat NOMI, acesta se apropie, dansand sau zambind in functie de starea sa de spirit (cu exceptia faptului ca nu trebuie sa fie hranit si nu poate, a priori, sa moara) in timp ce actioneaza ca un asistent vocal. Este un mic companion pe cat de amuzant, pe atat de inutil, dar care are meritul de a adauga o nota de umanitate. Este o abordare interesanta intr-un moment in care inteligenta artificiala (reala) isi va face loc in masinile noastre in urmatorii cativa ani.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *